Ερωτήσεις βουλευτών του ΚΚΕ για ζητήματα του Έβρου

409

Ερώτηση προς την υπουργό υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης για τα προβλήματα των φοιτητών του Τμήματος Νοσηλευτικής – Παράρτημα Διδυμοτείχου . Στην Ερώτηση αναφέρεται:

Το Τμήμα Νοσηλευτικής λειτούργησε για πρώτη φορά το Ακαδημαϊκό έτος 2007-2008 (ΦΕΚ 99/τ.Α΄/10-05-2007) ως παράρτημα του Τ.Ε.Ι Καβάλας. Με το αρ.87/13 Π.Δ.(ΦΕΚ 129/τ.Α΄/05-06-2013) το Τμήμα Νοσηλευτικής εντάσσεται στη Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας και το Τ.Ε.Ι. Καβάλας μετονομάζεται σε Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Το Μάιο του 2019 με το νόμο 4610 (ΦΕΚ 70/τ.Α’/7-5-2019), το Τμήμα Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ) του ΔΙ.ΠΑ.Ε. ως Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης.

Διανύοντας ήδη το δεύτερο χρόνο λειτουργίας ως πανεπιστημιακό πλέον Τμήμα, τα τεράστια προβλήματα που υπήρχαν με την ίδρυσή του, παραμένουν και διογκώνονται, μεταθέτοντας το βάρος στους φοιτητές και τις οικογένειές τους. Το προηγούμενο και το τρέχον ακαδημαϊκό έτος βρίσκονται κυριολεκτικά στον “αέρα” για το Τμήμα Νοσηλευτικής, – Παράρτημα Διδυμοτείχου. Και με αυτό το παράδειγμα, αποδεικνύεται ότι οι περίφημες «πανεπιστημιοποιήσεις» των πρώην ΤΕΙ σε καμιά περίπτωση δεν έλυσαν, αντίθετα επέτειναν τα χρόνια προβλήματα των Τμημάτων, τη δυσκολία των σπουδαστών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

 

Πιο συγκεκριμένα, τα θεωρητικά μαθήματα, αλλά και τα εργαστηριακά και νοσοκομειακά μαθήματα είναι κυριολεκτικά στον αέρα, αφού δεν έχουν εξασφαλιστεί ούτε οι στοιχειώδεις ανάγκες σε διδακτικό και λοιπό προσωπικό, σε αίθουσες και υποδομές. Στο «πανεπιστημιακό» κατά τα άλλα Τμήμα υπάρχουν μόνο 2 μικρές αίθουσες, μία με Η/Υ, που δε λειτουργεί, καθώς οι περισσότεροι Υ/Η είναι ασυντήρητοι, και μία αίθουσα εργαστηρίου με απαρχαιωμένο εξοπλισμό. Καθώς δεν υπάρχουν αμφιθέατρα, τα θεωρητικά μαθήματα διεξάγονται στον κινηματογράφο του Διδυμοτείχου, ενώ η πρακτική άσκηση των φοιτητών πραγματοποιείται στο Γενικό Νοσοκομείο Διδυμοτείχου, που ούτε στο ελάχιστο δεν θυμίζει πανεπιστημιακό κέντρο υγείας. Δεν υπάρχουν εστίες, ενώ δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη να νοικιαστούν δωμάτια για τους φοιτητές. Τα παραπάνω προβλήματα επιτείνονται στο έδαφος της πανδημίας, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι η υγεία φοιτητών και εργαζομένων, η μόρφωση των παιδιών θυσιάζεται διαχρονικά από τις κυβερνήσεις στους βωμό της επιχειρηματικής λειτουργίας των ΑΕΙ, της σύνδεσής τους με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, κλαδικά και περιφερειακά.

 

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε:

-Να διασφαλιστεί η λειτουργία του Τμήματος Νοσηλευτικής –Παράρτημα Διδυμότειχου, να προσληφθεί άμεσα το απαραίτητο διδακτικό και λοιπό προσωπικό, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας, για να πραγματοποιούνται κανονικά όλα τα θεωρητικά μαθήματα, εργαστήρια και κλινικές. Κανένας φοιτητής να μη χάσει το εξάμηνο. Να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις διδασκαλίας και φοιτητικής μέριμνας, εστιών και λέσχης για τους φοιτητές, με νέες σύγχρονες υποδομές, που να καλύπτουν τις ανάγκες των σπουδών και της επιστήμης

-Να εξασφαλιστεί η ουσιαστική αναβάθμιση του Τμήματος Νοσηλευτικής, όπως και όλων των πρώην Τμημάτων ΤΕΙ, με ενίσχυση των προγραμμάτων σπουδών, με σύγχρονους όρους διδασκαλίας και έρευνας, με δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων, για την ασφαλή και υψηλού επιπέδου διεκπεραίωση των σπουδών.

Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας

 

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Γυμνάσιο Σουφλίου

Ερώτηση προς την υπουργό υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης για την ίδρυση Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Γυμνάσιο Σουφλίου της ΠΕ Έβρου. Στην Ερώτηση αναφέρεται:

«Είναι γνωστό πως τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας θεσμός που παρέχει την ευκαιρία σε άτομα άνω των 18 ετών, που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο, να ολοκληρώσουν την 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι δημόσιο σχολείο και παρέχει στους αποφοίτους του απολυτήριο ισότιμο του Γυμνασίου.

Έχουν θεσμοθετηθεί με τον Ν. 2525/1997 και η ίδρυσή τους γίνεται μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και διατύπωση σχετικού αιτήματος.

Παρόλο όμως που το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σουφλίου στην ΠΕ Έβρου με απόφασή του (23/2020) έχει ομόφωνα εγκρίνει το αίτημα του Γυμνάσιου Σουφλίου (αρ. 539/ 2019) για την ίδρυση Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, αυτή δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα.

Να σημειωθεί πως το Γυμνάσιο Σουφλίου διαθέτει 15 (δεκαπέντε) τουλάχιστον αίθουσες και τους κατάλληλους Η/Υ με εξοπλισμό, εργαστήριο Πληροφορικής, γραφεία και βοηθητικές αίθουσες καθώς και κλειστό γυμναστήριο, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως χώρος μαθημάτων και ότι έχουν συγκεντρωθεί 40 (σαράντα) υπεύθυνες δηλώσεις ατόμων (ανδρών και γυναικών) που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το ΣΔΕ.

Η μη ίδρυση του ΣΔΕ στο Γυμνάσιο Σουφλίου στερεί ουσιαστικά στους προαναφερόμενους 40 αιτούμενους να ολοκληρώσουν την 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, μιας και τα άλλα δύο υφιστάμενα ΣΔΕ στην ΠΕ Έβρου βρίσκονται πολύ μακριά από το Σουφλί (Ορεστιάδα και Αλεξανδρούπολη).

Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει στη δημιουργία Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Γυμνάσιο Σουφλίου ικανοποιώντας την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σουφλίου».

Δημοτικό Σχολείο Γονικού

Ερώτηση προς την υπουργό υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης για την για την άμεση επαναλειτουργία του Δημοτικού σχολείου στο Γονικό του Δήμου Σουφλίου . Στην Ερώτηση αναφέρεται:

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων του ορεινού όγκου του Δήμου Σουφλίου στην ΠΕ Έβρου γιατί 7 μαθητές από το Γονικό και ένας από τον Πετρόλοφο ακόμη δεν πάνε στο Δημοτικό Σχολείο, παρότι η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει.

Μπορεί η κυβέρνηση να προσπαθεί να πείσει ότι όλα έγιναν εγκαίρως αυτή τη χρονιά, αλλά η πραγματικότητα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς, καθαρίστριες, μέσα προστασίας την διαψεύδει καθημερινά.

Κι όσο για τα σχολεία του ορεινού όγκου – χωρίς να είναι η πρώτη φορά που ξεκινούν με προβλήματα – αποτελούν ένα ακόμη παράδειγμα πως η πολιτική όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων δεν εξασφαλίζει το δικαίωμα στη μόρφωση ισότιμα σε όλους τους μαθητές. Φέτος το δημοτικό σχολείο στο Γονικό έκλεισε με την αιτιολογία της μείωσης του αριθμού των μαθητών.Ερωτάται η κ. Υπουργός σε ποιες επείγουσες ενέργειες θα προβεί για την άμεση επαναλειτουργία του Δημοτικού σχολείου στο Γονικό του Δήμου Σουφλίου μιας και τα επτά παιδιά που έχουν μείνει είναι από το Γονικό και τους γύρω οικισμούς που ήδη απέχουν από το Γονικό 6-8 χιλιόμετρα με ένα πλήρως κατεστραμμένο οδικό δίκτυο;Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Στολτίδης Λεωνίδας

Δημουργία ενός επιπλέον τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης και ενός επιπλέον τμήματος Γενικής Παιδείας Α΄ τάξης του ΓΕΛ Σουφλίου ως μέτρο αντιμετώπισης της διάδοσης του κορονοϊού

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς, πέρα των όσων δυσχερειών προκύπτουν από την πανδημία, προκαλεί επιπλέον προβλήματα στο ΓΕΛ Σουφλίου της ΠΕ Έβρου, διότι: Στη Β΄ Λυκείου το ένα υπάρχον τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών λειτουργεί με 27 μαθητές. Ο αριθμός αυτός: -απέχει από τα αριθμητικά δεδομένα που επιτρέπουν την ασφαλή απόσταση των μαθητών μέσα στην τάξη -δημιουργεί και διαιωνίζει εκπαιδευτικές ανισότητες υπονομεύοντας τη γνωστική εξέλιξη μη αμελητέου αριθμού μαθητών της σχολικής μονάδας με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω της μουσουλμανικής τους ιδιότητας -προκαλεί προβλήματα ουσιαστικής διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού -με την εισαγωγή των Λατινικών ως νέο μάθημα προσανατολισμού που θα εξεταστεί Πανελλαδικώς στην επόμενη σχολική χρονιά προβληματίζει για το κατά πόσο μπορεί η διδασκαλία να γίνεται με αξιώσεις σε ένα πολυπληθές τμήμα

Στην Α΄ Λυκείου τα δύο υπάρχοντα τμήματα λειτουργούν με 25 μαθητές το καθένα.
Ο αριθμός αυτός δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία διότι: -η φετινή χρονιά εγκαινιάζει την εξέταση των μαθητών μέσω της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας -οι μαθητές (το 38% από αυτούς Μουσουλμάνοι) θα εμφανίσουν πιθανότατα γνωστικές αδυναμίες ή δε θα έχουν διδαχτεί ολόκληρη την ύλη της Γ΄ Γυμνασίου.

Εύλογη η ανάγκη για τη δημιουργία δύο τμημάτων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Β΄ Λυκείου (αντί του ενός υπάρχοντος) και τριών τμημάτων Γενικής Παιδείας στην Α΄ Λυκείου (αντί των δύο υπαρχόντων). Με δεδομένα ότι:

α) υπάρχει αίθουσα στο σχολικό κτίριο η οποία άλλως θα μείνει κλειστή, γιατί με τον παρόντα διαμοιρασμό των 25 μαθητών για την Α΄ τάξη σε 2 τμήματα και των 27 σε ένα τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών για την Β΄ τάξη οι μαθητές θα συνωστίζονται, πρακτική που δεδομένης της πανδημίας προτείνεται να αποφεύγεται

β) οι επιπλέον ώρες που θα προκύψουν από τη δημιουργία των δύο τμημάτων ανά ειδικότητα καλύπτονται διδακτικά από τους ήδη μόνιμους και οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς της μονάδας.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός, σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας του ΓΕΛ Σουφλίου για την υγεία των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού;

Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας