Το ΓΕΣ πρόβαλε Εβρίτικα προϊόντα σε εκδήλωση που έγινε στην Αθήνα

2313

Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία του ΓΕΣ για τα ελληνικά προϊόντα! Δυστυχώς δεν προβλήθηκε από τα αρμόδια για τον Τύπο στελέχη όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να “θαφτεί”

Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία του ΓΕΣ για τα ελληνικά προϊόντα

Το στόχο που έχουν μια σειρά κοινωνικοί φορείς  με ευαισθησία, να ενισχύσουν την ζήτηση ελληνικών προϊόντων από τους Ελληνες καταναλωτές,  εξυπηρετεί εκ των πραγμάτων  μια πρωτοβουλία του ΓΕΣ, που φέρνει – έστω και σε μικρή κλίμακα- τα ντόπια προϊόντα των  …συνόρων στην …Αθήνα!

Μην σκεφθείτε κάτι μεγάλο και ευρύ – δεν είναι αυτή η δουλειά των Ενόπλων Δυνάμεων: Ωστόσο  οι διοργανώσεις  μέσα στο Υπουργείο Άμυνας  Εκθέσεων με τις  επιχειρησιακές δυνατότητες  των Σχηματισμών, κυρίως των παραμεθόριων  περιοχών, μαζί με όλα τα ντόπια προϊόντα τους  και τον πολιτισμό τους, αποτελεί  μια  γνωριμία με τα ελληνικά προϊόντα  και  μια προώθηση – εκ των πραγμάτων- της αναζήτησής τους στο ράφι!

Μεταξωτά από το Σουφλί, κρασιά από την Λήμνο και την Σάμο,κρόκο από την Κοζάνη, τυριά από την Κρήτη και την Μακεδονία και ότι φανταστεί ο νους σου προβάλλονται σε ένα περιορισμένο μεν κοινό, αλλά …κάτι είναι και αυτό, όταν οι κατ εξοχήν αρμόδιοι αδιαφορούν ή κάνουν ελάχιστα…

Βεβαίως το τέλειο θα ήταν οι Ένοπλες Δυνάμεις να είχαν επιβάλει  με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έναν κώδικα συστηματικής προώθησης  των εγχώριων προϊόντων από τις υπηρεσίες αγορών για τα  Μαγειρεία, από τα κυλικεία, από τα ΚΨΜ, από τα Πρατήρια κοκ .

Έστω και άτυπα να είχαν υπάρξει οδηγίες τέτοιες και να ελεγχόταν η εφαρμογή τους μέχρι να γίνει συνείδηση σε όλους τους Ελληνες. Το ίδιο ισχύει βεβαίως για τις στολές ( υφάσματα), παπούτσια και άρβυλα κλπ εξαρτύσεις, για να μείνουμε στα απλά αναλώσιμα, πήραν των οπλικών .

Δεν μπορεί πχ να υπάρχουν στις Ένοπλες Δυνάμεις φασόλια …Κίνας! Και δεν μπορεί να υπάρχουν αχλάδια …εισαγωγής, όπως έχει καταγγελθεί παλιότερα… Δεν αρκεί π.χ. η παλιότερη πρωτοβουλία για  διάθεση και ελληνικού φρέσκου γάλακτος στο προσωπικό της  1ης Στρατιάς , στην Λάρισα, ακολουθώντας το παράδειγμα του ΑΤΑ.

Παλιότερα  η τότε Αναπληρωτής Υπουργός Αμυνας κ. Φώφη Γεννηματά έχει δώσει έγγραφη οδηγία προς τον τότε Αρχηγό  ΓΕΕΘΑ στρατηγό Κωσταράκο να κάνει εξειδικεύσεις και εισηγήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Θα πρέπει αυτό, τρόπον τινά, να θεσμοθετηθεί, και όπως έχει επισημανθεί, το αποτέλεσμα να  είναι ”μετρήσιμο” και αξιολογουμενο, στο πλαίσιο του νόμου και  καλύπτοντας τους κανόνες ανταγωνισμού.Μακάρι κατι να έχει προχωρήσει…

Αφορμή για  τούτο το δημοσιευμα  ήταν η προ μερικών εβδομάδων παρουσίαση  στον α’ όροφο του ΓΕΣ της 50η Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας (50 Μ/Κ ΤΑΞ ”ΑΨΟΣ”) που εδρεύει στην ελληνική πρωτεύουσα του μεταξιού, το Σουφλί,  και όπου μαζί με την μαχητική της ικανότητα “εκτέθηκαν”  και δείγματα τοπικών δημιουργημάτων από μετάξι  (τον τρόπο που αυτο βγαίνει) καθως και άλλα προϊόντα της γης της Θράκης.

Έτσι είδαμε πολύ όμορφα  προϊόντα από μετάξι της περιοχής του Σουφλίου –  πουκάμισα , γραβάτες και παπιγιόν, εσάρπες, πασμίνες και φουλάρια ,φορέματα  και  τραπεζομάντηλα, κεντήματα και αξεσουάρ,  και ό,τι άλλο μεταξωτό προϊόν υπάρχει…Ακομα και σαπούνια…

Είδαμε πολλά μεταξωτά προϊόντα ενδυμασίας με ωραία ζωηρά χρώματα και σχέδια, βγαλμένα μεν μέσα από την ελληνική παράδοση αλλά  και με ένα ”άλλο”, μοντέρνο στυλ…

Ανάπτυξη έχει παρουσιάσει στην περιοχή  αυτή και  η αμπελουργία – οινοποιεία, η παραγωγή και επεξεργασία καρπών της γης όπως επίσης και η  κτηνοτροφία , για αυτο  παρουσιάστηκαν   και αντιστοιχα προϊόντα (κρασιά, λευκά κατσικίσια τυριά, ξηροί καρποί , μέλι κ. ά.).Το ίδιο κάνει αυτές τις ημέρες και η 7η Μηχανοκινητη Ταξιαρχία ”Σαραντάπορος” με προϊόντα του τόπου ανάπτυξής της…

Πάντως ό,τι δεν κανουν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς με ένταση, το κάνουν οι καταναλωτές μόνοι τους, όπου παρατηρείται μια στροφή στα ελληνικά προϊόντα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν πέρυσι ο καθηγητής Γιώργος Μπάλτας και το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, από δείγμα 1.656 νοικοκυριών που ρωτήθηκαν,  το 82,3% απάντησε ότι “επιμένει ελληνικά”.

Δηλαδή ότι προτιμά να αγοράζει είδη εγχώρια, παρά εισαγόμενα. Η τάση αυτή δείχνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για την τοπική παραγωγή, καθώς το 80,1% όσων ρωτήθηκαν δήλωσε ότι υπάρχει στροφή προς τα εγχώρια προϊόντα, ενώ το 63,8% των καταναλωτών πιστεύει επιπλέον ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν μεγαλύτερο δείκτη ασφάλειας και ποιότητας,

Να σημειωθεί ακόμα ότι  το 86,7% απαιτεί να αναγράφεται η χώρα προέλευσης των ειδών επάνω στις συσκευασίες. Ζητούν δηλαδή σήμανση της ελληνικότητας παρά τις κατά καιρούς αντίθετες νόρμες από την Ε.Ε.Ως προς το σήμα, ας πούμε  ένα τυπου ”made in Greece” ,  ήδη από το 2013 είχε ξεκινήσει  η επιβολή του σχετικού  «ελληνικού σήματος» που θεσμοθετήθηκε, αλλά δεν  φαινεται να προχωρά πλέον η προώθησή του με το ίδιο ρυθμό, λένε παράγοντες της αγοράς.

Ο λαός που πολλες φορές ξεπερνά  τις ηγεσίες και τις δημόσιες υπηρεσίες  πιστευει –  στο 87,2% – ότι αγοράζοντας ελληνικά χτυπά την ανεργία.Και αυτό είναι σήμερα καίριο ζητούμενο, λόγω κρίσης.

Παλιότερες μελέτες που επικαλείται  το ”Κίνημα  Πολιτών – Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε” υποστηρίζουν ότι αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων αγαθών με ντόπια, θα «πέσουν» στην ελληνική οικονομία κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο.

Με το ποσό αυτό  θα μπορούσαν π.χ. να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 600.000 νέων θέσεων εργασίας!

Υπό το πρίσμα αυτό και τηρουμένων των αναλογιών, δεν μπορούμε παρά να πούμε μπράβο και να προτρέψουμε την ηγεσία του, αυτές τις “εκθέσεις” παραμεθόριων Σχηματισμών και μονάδων και των προϊόντων της περιοχής τους ( καταναλωτικών, πολιτιστικών ), να τις μεταφέρει και σε ένα δημόσιο χώρο στο κέντρο της Αθήνας.

armyvoice.gr