Δεν εξαιρέθηκε από τον σχεδιασμό η Μέστη, παρά τις αντιδράσεις των φορέων

432
Δεν τέθηκε εκτός του διαγωνισμού της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», τελικά, ο σταθμός διοδίων της Μέστης παρά τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων και της Ροδόπης και του Έβρου.

diodia-mesti

Έτσι, σήμερα Τρίτη 22 Νοεμβρίου ανοίγουν κανονικά οι προσφορές των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών εταιρειών για να βρεθούν οι ανάδοχοι που θα κατασκευάσουν τους τέσσερις νέους σταθμούς διοδίων στη βόρεια Ελλάδα.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ήταν η 16η Νοεμβρίου και το άνοιγμά τους προγραμματισμένο για τις 22 του μήνα. Οι τοπικοί φορείς στο πλαίσιο των αντιδράσεών τους προσπάθησαν να προλάβουν αυτή την καταληκτική ημερομηνία εκθέτοντας με υπομνήματα, αλλά και με διά ζώσης παραστάσεις τα επιχειρήματά τους για την αντίδρασή τους στην κατασκευή του σταθμού.

Οι τοπικοί φορείς είχαν πάρει και τη δέσμευση του πρώην προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιρτσιόλα ότι τα αιτήματα τους θα εξεταστούν επισταμένα ειδικά δε αφ’ ης στιγμής είχε προταθεί ως «ισοδύναμο» η μεταφορά του σταθμού στους Κήπους του Έβρου. Παρόλα αυτά, με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός διενεργείται κανονικά, ανακύπτει ένας σχετικός προβληματισμός. Κι αυτό γιατί, εφόσον γίνει τελικά το άνοιγμα των προσφορών και βρεθεί ανάδοχος για το έργο, πόσο εύκολο είναι να αναστραφεί η κατάσταση μετά;
Τουτέστιν, η τοπική κοινωνία τελεί εν αναμονή με το βλέμμα στραμμένο στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, όπου εδρεύει η Εγνατία Οδός και θα γίνει η τελική φάση του διαγωνισμού με το άνοιγμα των προσφορών.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΔΗΜΩΝ ΜΕ ΔΙΟΔΙΑ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ 
«Θα υπάρχουν διόδια, αλλά θα είναι σαν να μην υπάρχουν» είπε τρόπον τινά ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ και αναφερόμενος σε διαμαρτυρίες κατοίκων περιοχών στις οποίες λειτουργούν σταθμοί διοδίων.

Ο κος Σπίρτζης είπε ότι ετοιμάζεται τροπολογία με βάση την οποία οι μόνιμοι κάτοικοι των καλλικρατικών δήμων στα όρια των οποίων λειτουργούν σταθμοί διοδίων, θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών διέλευσης, δηλαδή θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν δωρεάν.

Ο υπουργός είπε ακόμα ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα εφαρμοστεί μέσα στο 2017. Ο κος Σπίρτζης ανακοίνωσε κι άλλες ευνοϊκές ρυθμίσεις που θα διέπουν τη λειτουργία των σταθμών διοδίων λέγοντας: «Όπως έχουν προβλεφθεί εκπτώσεις για τους πολύ συχνούς χρήστες που είναι οι μόνιμοι κάτοικοι και είναι εργαζόμενοι σε όμορο Δήμο, όπως έχουν προβλεφθεί να περνάνε ελεύθερα τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες. Πιστεύω ότι αυτά όφειλαν να τα έχουν οι συμβάσεις στην αρχή, όποιο και να ήταν το οικονομικό μοντέλο».

Από την υποχρέωση καταβολής τέλους διέλευσης στα διόδια θα απαλλαγούν και τα ΚΤΕΛ σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη καθώς και οχήματα που συμμετέχουν σε εκτέλεση έργων σε όμορους δήμους με αυτούς της έδρας των διοδίων.

Για τα βαρέα οχήματα όμως τα διόδια θα είναι υποχρεωτικά καθώς η τροπολογία η οποία κατατέθηκε από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρίστο Σπίρτζη στο σχέδιο νόμου για την κύρωση της συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ιράκ προβλέπει απαγόρευση της διέλευσης οχημάτων μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των εθνικών οδών. Παράλληλα, προβλέπεται η σύσταση αυτοτελούς υπηρεσίας οδικών τελών, υπαγόμενης στον υπουργό, για την ηλεκτρονική διαχείριση των οδικών υποδομών.
Όσον αφορά τον αποκλεισμό των βαρέων οχημάτων από τις παράπλευρες οδούς, αναφέρονται οχήματα επαγγελματικής χρήσης, μηχανήματα έργων, φορτηγά κ.λπ. μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων. Προβλέπονται όμως και εξαιρέσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται αγροτικής χρήσης οχήματα και τροχήλατα μηχανήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για αγροκτηνοτροφικές δραστηριότητες και οι ιδιοκτήτες των οποίων είναι κύριοι ακινήτου όμορης περιοχής. Ακόμη, εξαιρούνται βαρέα οχήματα των οποίων ο ιδιοκτήτης διαμένει μόνιμα σε όμορη περιοχή.
Εν τω μεταξύ προβλέπεται και η σύσταση μίας νέας υπηρεσίας σχετικής με τα διόδια στην οποία θα υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας. Αντικείμενο της  αποτελούν, ανάμεσα σε άλλα, η ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης και χρέωσης τελών διοδίων, όπως και συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων. Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματά της υπηρεσίας θα συνδέονται διαλειτουργικά με τα αντίστοιχα συστήματά του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων και όσων τμημάτων διέπονται από το ειδικό νομικό καθεστώς των συμβάσεων παραχώρησης.