Ο κύβος ερρίφθη για το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα των ΕΔ μετά από 12 περίπου έτη. Σχέδιο επανεξοπλισμού συνολικού κόστους άνω των 3 δισ. ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη. Μετά την αναβάθμιση των F-16, σειρά παίρνει η συντήρηση των Mirage κόστους 265 εκ ευρώ, νέες φρεγάτες, νέες τορπίλες για τα υποβρύχια κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» κόστους 200 εκατ ευρώ, και απόκτηση ΝΜΑ.
Συνολικά μιλάμε για 10 εξοπλιστικά προγράμματα.
Oι χώρες που θα «συμμετάσχουν» στο νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας είναι ΗΠΑ-Γαλλία-Γερμανία-Ρωσία-Ιταλία.
Οσο αφορά τη Γαλλία, αναμένεται οριστική συμφωνία για τις φρεγάτες Fremm ή BELH@RRA με ερωτηματικό τυχόν συμμετοχή του Παρισιού στο Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος.
Ο Ε.Μακρόν «πατά» πάνω στην συμφωνία Σαρκοζί-Καραμανλή. Στη βάση αυτή ξεκίνησαν συνομιλίες με τα ναυπηγεία της Γαλλίας και Ελευσίνας όσο αφορά τις φρεγάτες ενώ στο τραπέζι τέθηκε και το θέμα απόκτησης Rafale.
Η Γερμανία βλέποντας την μερίδα του λέοντος να πηγαίνει σε ΗΠΑ-Γαλλία επαναστάτησε. Υπήρξε παρέμβαση σε Φλαμπουράρη, τον Γεώργιο Τσίπρα τον προσκάλεσαν στο Βερολίνο ενώ μίλησαν και στον Στέλιο Πιτσιόρλα. Οι Γερμανοί θέλουν να πάρουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να φτιάξουν την δική τους φρεγάτα.
Αρα τι μένει στην Γερμανία; Τα 200 εκατ των τορπιλών! Ευτυχώς που η ηγεσία κατάλαβε μετά από τόσο καιρό πως τα υποβρύχια μας πρέπει να εξοπλιστούν με νέες τορπίλες ώστε να εκμεταλλεύτουν επιτέλους όλα τα στρατηγικά τους πλεονεκτήματα.
Η Ρωσία θα λάβει το μερίδιο των 56 εκατ ευρώ για την υποστήριξη των υπαρχόντων αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 και Tor.
Oι Ιταλοί είχαν πάρει το μεσαίο μεταφορικό αεροσκάφος C-27J ενώ διεκδίκησαν το πρόγραμμα προμήθειας εκπαιδευτικών αεροσκαφών αρχικής εκπαίδευσης. Διεκδικούν όμως και το πρόγραμμα προμήθεια των τορπιλών για τα υποβρύχια του ΠΝ.
Ηδη, η ΠΑ προμηθεύεται 12 μονοκινητήρια αεροσκάφη Tecnam P2002JF για την αρχική εκπαίδευση των Ικάρων τα οποία θα αντικαταστήσουν τα T-41D, ηλικίας 49 ετών!
Έπειτα, ακολουθεί το πρόγραμμα των τορπιλών για το οποίο ερίζουν 3 ευρωπαϊκές χώρες, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία. Υπάρχει όμως και ο γαλλογερμανικός άξονας ο οποίος έχει μια εκκρεμότητα με την Αθήνα που φτάνει στα 100 εκατ. Είναι τα έξι ελικόπτερα ΝΗ-90…
Ομως το πιο σημαντικό θέμα είναι το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες 3 μαχητικά θα βρεθούν αντιμέτωπα: Απόκτηση νέων F-16 προς εξυπηρέτηση του δόγματος κοινής διαμόρφωσης, μεταχειρισμένα F-15 ή Rafale με τα F-35 να μένουν ως επιλογή για το μακρινό…μέλλον. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί άμεσα.
Η δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου στην συνέντευξη Τύπου στις 25 Απριλίου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ότι μέχρι το 2030 θα υπάρξει επιλογή Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, ανάλογα με το είδος της τουρκικής απειλής που θα έχει σχηματιστεί εκείνη την εποχή, ουσιαστικά σήμανε την έναρξη του προγράμματος για την απόκτηση Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους.
Με την αναβάθμιση των F-16 “ξεκλείδωσαν” τα υπόλοιπα προγράμματα και ταυτόχρονα δόθηκε χρόνος στην φυσική ηγεσία για να εξετάσει τον σχεδισμό ενίσχυσης του αεροπορικού στόλου. Η επικύρωση της LOA ανατροφοδότησε σχεδόν ακαριαία τη συζήτηση για την απόκτηση νέου μαχητικού, την οποία μονοπώλησε η επιχειρηματολογία για steath F-35.
Όμως, σύμφωνα με τις πληροφορίες, όλα τα ενδεχόμενα για την απόκτηση νέου τύπου αεροσκάφους είναι ανοιχτά.
Καμμία απόφαση δεν έχει ληφθεί, ωστόσο υπάρχουν εισηγήσεις και ταυτόχρονα πυκνώνουν οι συζητήσεις, έστω και πρόωρες, υπέρ της ενίσχυσης του «πακέτου» των F-16.
F-15 Eagle
Οι δύο κινητήρες του F-15 τύπου Pratt & Whitney F-100-PW-220 ή 229 έχουν μια πολύ υψηλή αναλογία ώσης/βάρους που σημαίνει ότι είναι σχετικά ελαφρύ για την ώθηση που παράγει – σχεδόν οκτώ φορές το βάρος του σε ώση.
Για την επέκταση της εμβέλειάς του, κατασκευάστηκε με μεγάλες εσωτερικές δεξαμενές καυσίμων στην άτρακτο και στα φτερά. Μπορεί επίσης να φέρει τρεις εξωτερικές δεξαμενές, καθώς και ένα ζευγάρι αεροδυναμικής μορφής δεξαμενές κάτω από τα φτερά. Με πλήρες καύσιμο, το F-15C μπορεί να πετάξει 3.450 μίλια (5.550 χιλιόμετρα), και το F-15E περί τα 2.400 μίλια (3.860 χιλιόμετρα).
Το F-15 Eagle μπορεί να μεταφέρει διάφορους συνδυασμούς των προηγμένων μεσαίου βεληνεκούς βλημάτων αέρος-αέρος AIM-120 (AMRAAM), AIM-9L / M Sidewinder, ή AIM-7F / M Sparrow. Και οι τρεις τύποι πυραύλων έχουν σχεδιαστεί για να αναζητήσουν ενεργά το στόχο τους. Τα βλήματα AMRAAM και Sparrow είναι με ραντάρ κατευθυνόμενα. Ο πύραυλος AMRAAM έχει τη δική του μονάδα ραντάρ και σύστημα ελέγχου πτήσης.
Το όπλο διαθέτει ένα αποτελεσματικό σχεδιασμό Gatling που μπορεί να βάλει περίπου 6.000 γύρους ανά λεπτό.Ποτέ δεν έχει όμως τέτοια ευκαιρία, επειδή ο γεμιστήρας παίρνει μόνο 940 γύρους. Μπορεί να αδειάσει ολόκληρο τον γεμιστήρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα!
Το F-15 Strike Eagle μεταφέρει συνήθως κατευθυνόμενα πυρομαχικά, όπως η βόμβα GBU-15. Συνολικά, μπορεί να μεταφέρει πάνω από 10 τόνους όπλα.
RAFALE
Το Rafale έχει σχεδιαστεί για να επιχειρεί την ημέρα και νύχτα, και μπορεί να μεταφέρει το 9.5t εξωτερικά, ίσο μέγεθος με το πολύ μεγαλύτερο F-15E.
Οι αισθητήρες που έχουν ενσωματωθεί στη διαμόρφωση F3 περιλαμβάνουν το πολλαπλών ρόλων ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο έχει αναβαθμιστεί στη διαμόρφωση AESA.
Το Spectra είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα αντιμέτρων το οποίο είναι πλήρως εσωτερικά ενσωματωμένο και παρέχει δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR), ηλεκτρονικές παρεμβολές, προειδοποίηση προσέγγισης αντίπαλων πυραύλων στο υπέρυθρο φάσμα, ανίχνευση μέσω λέιζερ, φωτοβολίδες και αερόφυλλα.
Τα δεδομένα από το Spectra καταλήγουν επίσης στον κεντρικό υπολογιστή του αεροσκάφους. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να επαναπρογραμματιστεί γρήγορα από τους τεχνικούς εδάφους της πρώτης γραμμής, όπως αποδεικνύεται επιχειρησιακά στο Αφγανιστάν.
Στη μύτη του ρύχους του αεροσκάφους είναι ενσωματωμένη η ηλεκτρο-οπτική σουίτα (FSO), αποτελούμενη από ένα υψηλής απόδοσης αισθητήρα για την ανίχνευση πολλαπλών στόχων. Το σύστημα αναγνώρισης Reco NG/Areos pod, στον κεντρικό άξονα του αεροσκάφους, προσφέρει σε μεγάλες αποστάσεις ικανότητα IR μέρα και νύχτα, με ζεύξη διαβίβασης δεδομένων των δεδομένων με καταγραφή σε ένα σταθμό εδάφους. Τα δεδομένα μπορούν επίσης να αναλυθούν και από το πλήρωμα. Το σύστημα ζεύξης περιέχει το Link 16, Mode M για την εγγύς αεροπορική υποστήριξη και βίντεο.
Ο κύριος πύραυλος διαμόρωσης αέρος-αέρος είναι ο IR/ραντάρ καθοδήγησης Mica της MBDA. Η Γαλλία συνεργάζεται με την ίδια εταιρεία για τον πύραυλο BVR Meteor.Το εσωτερικό πυροβόλο των 30 χιλιοστών με 125 οβίδες προσθέτει μία δύναμη πυρός μικρής εμβέλειας.
Το οπλικό φορτίο περιλαμβάνει τους πυραύλους ASMP-Α, Scalp-EG και AM39 Exocet.
Για στόχους στο έδαφος οι βόμβες του μαχητικού είναι κατευθυνόμενες με λέιζερ, όπως οι GBU-12 και GBU-22, με την GBU-24 νε εντάσσεται στο δυναμαπό το 2010.
Η βόμβα AASM της Sagem, βάρους 113 κιλών, είναι το αντίστοιχο της JDAM της Boeing, και καθοδηγείται τερματικά μέσω GPS ή υπέρυθρα. Στο Αφγανιστάν, οι Γάλλοι αποκαλούν την AASM “μαγική βόμβα”.
Το Rafale έχει πέντε εξωτερικούς πυλώνες για τις δεξαμενές καυσίμων. Και οι πέντε μπορούν να δεχθούν 1.250 λίτρα καυσίμου (330USgal). Oι τρεις κεντρικές δεξαμενές μπορούν να δεχτούν 2.000 λίτρα καύσιμο ανά δεξαμενή
Οι δύο κινητήρες Snecma M88-2E4s αποδίδουν συνδυασμένα 22.500 λίβρες (100kN) ξηρής ώσης και 34.000 λίβρες σε πλήρη μετάκαυση. Ο χρόνος από την πλήρη αδράνεια μέχρι την μετάκαυση είναι μόνο 4 δευτερόλεπτα.
Η μέγιστη ταχύτητα είναι M1.8/750kt (1.390 km / h), το ανώτατο υψομετρικό όριο 55.000 ft (16.800 μέτρα). Τα φρένα από άνθρακα επιτρέπουν τις αποστάσεις προσγείωσης στα 450 μέτρα, χωρίς την ανάγκη της χρήσης ενός αλεξίπτωτου πέδησης.
ΠΗΓΗ: pentapostagma.gr