Μαλτέζος: Ο δοκιμαζόμενος απ τις πυρκαγιές Έβρος «κείται μακράν» για την κυβέρνηση της Ν.Δ

726
Κείμενο του Μενέλαου Μαλτέζου
Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της τεχνητής νοημοσύνης το υπουργείο Παιδείας στον Έβρο αντί να προσλάβει εκπαιδευτικούς, κλείνει και συγχωνεύει τμήματα και σχολικές μονάδες.
Το γεγονός μείωσης των σχολικών μονάδων προκαλεί αγωνία και αναβρασμό στις τοπικές κοινωνίες αν συνδυαστεί με την πολιτική υποβάθμισης του Νομού όπου έκλεισαν καταστήματα ΕΛΤΑ, Τραπεζών, Περιφερειακών Ιατρείων, άλλων υπηρεσιών
καθώς και τα 5 σημεία υποδοχής νεοσυλλέκτων στον Έβρο.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, δια της διευθύντριας της κ. Πλακωτής Ε. μετά από «σχετικές εντολές που της δόθηκαν» πρότεινε μεταβολές σύμφωνα με τις οποίες τα Ημερήσια Λύκεια Βύσσας, Δικαίων και Τυχερού, αλλά και το Εσπερινό Λύκειο Ορεστιάδας, μετατρέπονται σε νέο λυκειακές τάξεις που θα λειτουργούν σε συγχώνευση με τα αντίστοιχα Γυμνάσια.
Το γεγονός προκάλεσε καταγγελίες
«βροχή» από συλλόγους γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών καθώς και ομόφωνα αρνητικές γνωμοδοτήσεις των δημοτικών συμβουλίων Ορεστιάδας και Σουφλίου.
Είναι καταδικαστέα κάθε πρόταση και απόφαση που περιορίζει αισθητά το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών στην μόρφωση και καλείται το υπουργείο Παιδείας να μην την υιοθετήσει.
Επιβάλλεται να καλυφθούν άμεσα οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών προκειμένου να μην αυξηθούν περεταίρω τα μαθησιακά κενά των παιδιών.
Παρόμοιες πολιτικές συγχωνεύσεων βλέπουμε να εφαρμόζονται και σε σχολές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Κάθε λογικός πολίτης διερωτάται ειλικρινά
αν η λογική «κόστους-οφέλους» μπορεί να ισχύσει στον Ακριτικό Έβρο και πιο θα είναι το «κέρδος» του δημοσίου;
Μήπως είναι το «ευτελές» επίδομα θέσης του εκάστοτε διευθυντή;
Αξίζει αυτή αναστάτωση στους πολίτες του Έβρου;
Οι πολιτικές εγκατάλειψης μαραζώνουν τον Νομό και τον ερημώνουν δημογραφικά, διευρύνουν τις ανισότητες του Εβρου με την υπόλοιπη χώρα και με την Ευρώπη καθώς είμαστε σε όλους του δείκτες στις τελευταίες θέσεις. Τέτοιου είδους πολιτικές αυξάνουν το αίσθημα ανασφάλειας και επιτείνουν το κλίμα φυγής.
Το ζήτημα είναι πολυπαραγοντικό και σίγουρα δεν είναι της τελευταίας δεκαετίας της κρίσης, αλλά το αποτέλεσμα των πολιτικών μεταπολεμικά, από τις οποίες έλειπαν οι προβλέψεις της περιφερειακής ανάπτυξης και οι δημογραφικές πολιτικές.
Τίποτε δεν γίνεται χωρίς τις νεοφιλελεύθερες οδηγίες του «Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της λεγόμενης Επιτροπής Πισσαρίδη οπου, βεβαίως, περιλάμβανε τη «θεραπευτική αγωγή» για την ελληνική εκπαίδευση.
Ήδη ένα μεγάλο μέρος των «οδηγιών» της Έκθεσης σήμερα αποτελούν νόμους που αφορούν τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ ένα ακόμη μέρος δρομολογείται.
Αν θέλει κανείς να προβλέψει τι θα περιλαμβάνουν τα επόμενα νομοθετικά βήματα του υπουργείου Παιδείας δεν έχει παρά να ξαναδιαβάσει προσεκτικά τις «συνταγές» της Εκθεσης.
Η «Δέκατη Εντολή» της Εκθεσης Πισσαρίδη έδειχνε συγχωνεύσεις σχολείων και
δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων καθώς και χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.
Αύριο κλείνουν 50 χρόνια απο την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τα μηνύματα του
ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι επίκαιρα όσο ποτέ.
Συμπέρασμα: Ο δοκιμαζόμενος απ τις πυρκαγιές Έβρος «κείται μακράν» για την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Ο Έβρος για να σωθεί πρέπει να προστατευθεί και να ενισχυθεί βασιζόμενος στην εκπόνηση ενός Master Plan Αποκατάστασης στοχεύοντας σε μία καλύτερη και πιο δίκαιη συμπεριληπτική ανάκαμψη ενισχύοντας την κλιματική προσαρμογή και την ανθεκτικότητα.