Από το δημόσιο Νηπιαγωγείο στα Νηπιαγωγεία των voucher; Αυτό είναι το σχέδιο που ακόμα δεν τολμούν να πουν;

782

Αναφορικά με τους σχεδιασμούς της νέας κυβέρνησης για την προσχολική αγωγή και τα όσα ιδιαιτέρως ανησυχητικά διαφαίνονται από τις δηλώσεις περί ενοποίησής της, είχαμε την πολύ αναλυτική και αποκαλυπτική ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Αιγάλεω η οποία μάλιστα αντλεί στοιχεία από την αρχική ανάλυση του e-wall για το τι πρέπει να περιμένουμε στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής(Να δεις τι σου ‘χω για μετά –

Το ΝΕΟ υπουργείο παιδείας, ένα Think Tank και το μέλλον της εκπαίδευσης).

Χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του συλλόγου αναφέρει: “…Και εδώ είναι που αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε τι είδους ενιαία δομή σχεδιάζει το υπουργείο ;;;

Δύο λύσεις υπάρχουν…

Α. Να στείλει το νηπιαγωγείο να κάνει παρέα στους παιδικούς σταθμούς, μακριά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (να μην κάνει κακές παρέες), ενοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις ξεχωριστές δομές.

Β. Να μεταφέρει τους παιδικούς σταθμούς από τους Δήμους και το υπουργείο εσωτερικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το υπουργείο παιδείας;;;; Πρόβλημα;;;;; Το νηπιαγωγείο είναι Δημόσιο και Δωρεάν οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν με voucher (κουπόνια), τα οποία γεμίζουν με φρέσκο χρήμα τις τσέπες των ιδιωτών. Θα φέρει στη Δημόσια Εκπαίδευση voucher;”

Νομίζουμε ότι το πιάσατε το υπονοούμενο…ωστόσο διαβάστε όλη την ανακοίνωση:

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΑΙΓΑΛΕΩ

Για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης! Από το 2018, μετά από τιτάνιους αγώνες των εκπαιδευτικών, νομοθετήθηκε σταδιακά, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση και παράλληλα διασφαλίστηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και οι διακριτές ηλικιακές κατηγορίες 4-6 σε σχέση με το νηπιαγωγείο..

Παρ όλες τις παλινωδίες και τις ανημποριές σε σχέση με το κτηριακό και τη χρηματοδότηση, αφού ακόμα εκκρεμούν πιστώσεις και κτήρια σε μεγάλο βαθμό, μπήκε μια τάξη στο χώρο της προσχολικής και σε σχέση με τη διακριτότητα των ηλικιών (0-4) και (4-6) αλλά κυρίως σε σχέση με το δικαίωμα των νηπίων να έχουν Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο χωρίς τη χρήση βάουτσερ, κληρώσεων ΕΕΤΑ και ρουσφετιών.

 

Επίσης σε σχέση με τους παιδικούς σταθμούς μετά τη γενίκευση της δίχρονης, δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες/πληροφορίες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από την ΕΕΤΑΑ ότι χιλιάδες παιδιά έμεινα έξω από το δικαίωμα εισόδου, όπως γινόταν μέχρι τη νομοθέτηση της δίχρονης. Πιθανότατα γιατί η είσοδος των νηπίων Β ηλικίας (προνηπίων) στο νηπιαγωγείο ελευθέρωσε θέσεις για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Η τοποθέτηση των Πιερακάκη- Μιχαηλίδου στο Υπουργείο Παιδείας μας δημιούργησε μεγάλη ανησυχία και σε σχέση με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση.

Αν και οι πολιτικές μιας Κυβέρνησης είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητες με τα πρόσωπα, ωστόσο η ιστορία των ανθρώπων, η εμπειρία και η κατάρτισή τους μας δείχνουν το γιατί τοποθετήθηκαν σε αυτή τη θέση και κυρίως το σε ποια κατεύθυνση πρόκειται μάλλον να κινηθούν.

Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης η ανησυχία μεγάλωσε σε σχέση με τις επόμενες κινήσεις του Υπουργείου. Διαβάζοντας για το νέο Υπουργό Παιδείας κύριο Κυριάκο Πιερρακάκη, μαθαίνουμε, ότι ήταν ιδρυτικό μέλος και διευθυντής ερευνών του Think tank (Δεξαμενή σκέψης ή ομάδα προβληματισμού ), ενός ανεξάρτητου, μη-κερδοσκοπικού ερευνητικού οργανισμού, με ιδρυτή και πρόεδρο τον πρώην πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), τον κ. Δασκαλόπουλο. Πώς όμως ο κύριος Πιερρακάκης και η θητεία του σε ένα think tank συνδέεται με τη νέα υφυπουργό παιδείας κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου και την εκπαίδευση;

“Τον Ιούλιο του 2021 η ομάδα ειδικών της διαΝΕΟσις (που περιλαμβάνει από παιδαγωγούς και ψυχολόγους μέχρι διαιτολόγους και εργοθεραπευτές) συνεργάστηκε με την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία είχε συσταθεί με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου και, υπό τον συντονισμό του Καθηγητή Οικονομικών του πανεπιστημίου Yale (και μέλος του advisory board, συμβουλευτική επιτροπή, της διαΝΕΟσις) Κώστα Μεγήρ, συνέταξε ένα εκτενές κείμενο εργασίας που, για πρώτη φορά, αναλύει λεπτομερώς το πώς ακριβώς πρέπει να λειτουργούν οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί στη χώρα.” (Από το site της διαΝΕΟσις).

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το e–wall.net

Η παραπάνω πρόταση λοιπόν για την προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα, δεν ήταν απλώς γνώμες και ιδέες κάποιων ειδικών, αλλά υιοθετήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σχεδόν αμέσως από την Κυβέρνηση και έγιναν σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε από την ίδια την κυρία Μιχαηλίδου τον Σεπτέμβριο του 2021. Να έρθουμε λοιπόν σε αυτό που μας προκάλεσε ανησυχία η κεντρική ιδέα για την προσχολική αγωγή είναι αυτό που ονομάζεται πλαίσιο «Κυψέλη», είναι “να φωτιστεί η φροντίδα και η εκπαίδευση ως ένα, να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να βιώσουν ουσιαστικές και κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες τα παιδιά μέχρι 4 ετών και να στοιχειοθετήσει τη διεργασία ενοποίησης της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα.”

Αυτό είναι λοιπόν…. Το πλαίσιο κυψέλη που εκπονήθηκε από τη Μ.Κ.Ο (διαΝΕΟσις ), στοχεύει η κ. Μιχαηλίδου να εφαρμόσει στη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

Έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι οι Έλληνες Βιομήχανοι κόπτονται για τη Δημόσια Εκπαίδευση;;; ότι δαπανούν χρήμα για να εκπονηθούν προγράμματα που θα αναβαθμίσουν το Δημόσιο νηπιαγωγείο;;;;;

Αυτό που το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδίκησε σχεδόν μισό αιώνα η κ. Μιχαηλίδου, ο Σ.Ε.Β και η Μ.Κ.Ο έρχονται να το διαλύσουν εις τα εξ ων συνετέθη ή μάλλον να ενοποιήσουν τις δυο διαφορετικές δομές, νηπιαγωγείο και παιδικό σταθμό ….

Διαβάζουμε τα συμπεράσματα της ίδιας δημοσίευσης: Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης. Και εδώ είναι που αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε τι είδους ενιαία δομή σχεδιάζει το υπουργείο ;;; Δύο λύσεις υπάρχουν…

Α. Να στείλει το νηπιαγωγείο να κάνει παρέα στους παιδικούς σταθμούς, μακριά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (να μην κάνει κακές παρέες), ενοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις ξεχωριστές δομές.

Β. Να μεταφέρει τους παιδικούς σταθμούς από τους Δήμους και το υπουργείο εσωτερικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το υπουργείο παιδείας;;;;

Πηγή: https://e-wall.net/42161/apo-to-dimosio-nipiagogeio-sta-nipiagogeia-ton-voucher-afto-einai-to-schedio-pou-akoma-den-tolmoun-na-poun/?fbclid=IwAR3QAchIWrEaVbJajEfxosaWNlwaGZ7v2kRSnob9NuapMMa9WhvWI4ereHQ