΄΄Ζωηρό΄΄ το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αλεξανδρούπολης

1736
Οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης προκάλεσαν ένταση στο δημοτικό συμβούλιο
Ένταση “πυροδότησαν” τα νέα αιτήματα για θέσεις φορτοεκφόρτωσης (Φ/Ε) που υποβλήθηκαν από επιχειρήσεις, προς έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο Αλεξανδρούπολης. Τα τρία συναφή θέματα ήρθαν διαδοχικά στην τελευταία συνεδρίαση του συμβουλίου, την περασμένη Τετάρτη (19/04), και προκάλεσαν έντονη συζήτηση που ξεπέρασε τη μία ώρα, με πολλούς δημοτικούς συμβούλους να εκφράζουν τον προβληματισμό και τις ενστάσεις τους, τόσο για τη συχνότητα με την οποία φτάνουν πλέον τέτοια αιτήματα όσο και για την επιδεινούμενη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, ειδικά στο κέντρο της πόλης, κατά την αναζήτηση χώρου στάθμευσης.
Έξι νέες θέσεις Φ/Ε ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο
Το πρώτο από τα τρία θέματα αφορούσε οκτώ αιτήματα έγκρισης τέτοιων θέσεων, εκ των οποίων η αρμόδια υπηρεσία του δήμου, που τα εξέτασε, ενέκρινε τα έξι και απέρριψε τα άλλα δύο, με το σκεπτικό ότι σε μικρή απόσταση από τις θέσεις που ζητήθηκαν υπήρχαν ήδη σημεία για φορτοεκφορτώσεις. Όπως ανέφερε ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Κώστας Πορτοκαλίδης, που εισηγήθηκε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, την τελευταία περίοδο έχουν εγκριθεί περίπου 65 τέτοιες θέσεις, εκ των οποίων οι 35 στο κέντρο της πόλης, ενώ με τις τελευταίες 6 εγκρίσεις ο συνολικός αριθμός τους ξεπερνά πλέον τις 70. “Οι θέσεις αυτές ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια”, σχολίασαν δημοτικοί σύμβουλοι, τονίζοντας πως “έχει αρχίσει να χάνεται ο έλεγχος” και το δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει, με τις αποφάσεις του, “να είναι χρήσιμο για τους πολλούς και όχι αρεστό σε λίγους”. Κάλεσαν επίσης τη δημοτική αρχή να ελέγχει αυστηρά εάν τηρούνται τα ωράρια για τα οποία τα συγκεκριμένα σημεία  αδειοδοτούνται ή εάν, τελικά, καταλαμβάνονται μόνιμα ως θέσεις στάθμευσης οχημάτων των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων. Παράλληλα, ζητήθηκε να εκπονηθεί μία επικαιροποιημένη μελέτη για τα σημεία που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες φορτοεκφορτώσεων στο κέντρο της πόλης, ώστε οι θέσεις να καλύψουν την ήδη αυξημένη ζήτηση αδειών, που παρατηρείται, αλλά και τη μελλοντική, που εκτιμάται ότι θα είναι ακόμα πιο μεγάλη λόγω της ανάπτυξης που παρουσιάζει η πόλη. Το θέμα πέρασε τελικά κατά πλειοψηφία, αφού υπήρξαν και πέντε “λευκά”.
Δεν “πέρασε” η έγκριση θέσεων που ζήτησε επιχείρηση ενοικιαζόμενων δωματίων
Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, που αφορούσε το αίτημα έγκρισης δύο θέσεων (επιβίβασης/αποβίβασης και φορτοεκφόρτωσης), που υπέβαλε επιχείρηση τριών ενοικιαζόμενων δωματίων στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης, επί της 14ης Μαΐου, αυτό απορρίφθηκε με 14 “κατά”, 11 “υπέρ” και 1 “λευκό”. Η ψηφοφορία έγινε μετά από έντονες διαφωνίες, τόσο για το εάν δικαιούνται αυτού του τύπου οι επιχειρήσεις να ζητούν θέσεις στάσης, όσο και για τον “ασκό του Αιόλου” που ανοίγει εάν ξεκινήσει η χορήγηση τέτοιων αδειών σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και παρεμφερείς επιχειρήσεις (βραχυχρόνιας μίσθωσης), καθώς, όπως τονίστηκε, ειδικά τον τελευταίο χρόνο, “είναι εκρηκτική η αύξηση τους στην Αλεξανδρούπολη”. Και παρότι στη διάρκεια της συζήτησης προτάθηκε επίμονα από πολλούς συμβούλους να αποσυρθεί το θέμα και να διερευνηθεί καλύτερα το πλαίσιο που διέπει τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις αναφορικά με τέτοιου είδους αιτήματα τους, τελικά τέθηκε σε ψηφοφορία και καταψηφίστηκε.
10 θέσεις στάσης στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης για τις Σχολές Οδηγών
Τέλος, το τρίτο θέμα, που αφορούσε το αίτημα που υπέβαλε ο Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών ΑΜΘ για δέκα θέσεις στάσης στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης, στις οποίες θα εξυπηρετούνται οι Σχολές Οδηγών κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των εκπαιδευόμενων οδηγών, το δημοτικό συμβούλιο τάχθηκε ομόφωνα υπέρ της έγκρισής τους.  Όπως υπογράμμισαν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι που τοποθετήθηκαν, η πρόταση “είναι απόλυτα σωστή”, και “νοικοκυρεύει” την κατάσταση, “τόσο για την ασφάλεια των εκπαιδευόμενων οδηγών όσο και για την οδηγική τους παιδεία, αφού δεν θα παίρνουν κατά την εκπαίδευσή τους το κακό παράδειγμα του διπλοπαρκαρίσματος”. Το συμβούλιο συμφώνησε, τέλος, να ζητήσει από τις Σχολές Οδηγών να τοποθετήσουν στις συγκεκριμένες θέσεις το διεθνές σήμα “L”, ώστε να είναι διακριτή η σκοπιμότητά τους.