Ο κάθετος οδικός άξονας και η κάθετη σιδηροδρομική γραμμή του Έβρου στη Βουλή

1330

Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών- Μεταφορών και στον Υπουργό Εξωτερικών κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, σχετικά με τις εξαγγελίες που έκανε ο Πρωθυπουργός στην Τετραμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Σερβίας που έγινε στις 2 Νοεμβρίου στη Βάρνα της Βουλγαρίας, αναφορικά με την κατασκευή ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας από την Αλεξ/πολη μέχρι την περιοχή Μαρίτσα Βουλγαρίας, στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, που ουσιαστικά πρόκειται για τον Κάθετο Οδικό Άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο, αλλά και τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αλεξανδρούπολης-  Ορμενίου – Μπουργκάς-Βάρνας.

 

Κάθετος Οδικός Άξονας Αρδανίου – Ορμενίου

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να καταλάβει η Κυβέρνηση την ανάγκη αποπεράτωσης του Καθέτου οδικού Άξονα Αρδανίου – Ορμενίου σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, όπως είχε τονίσει ο Βουλευτής σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στις 3 Ιουνίου του 2015 (σχετικό link https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9267435.pdf )  .

Με μια σειρά γραπτών Ερωτήσεων από τότε (σχετικά links https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/10028758.pdf ,  https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/10137969.pdf  ,   https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/10839517.pdf    ), αλλά και με μια δεύτερη Επίκαιρη που κατέθεσε ο Βουλευτής στις 6 Μαρτίου του 2017 (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9961635.pdf   ) , αναφέρθηκε με λεπτομέρειες διεξοδικά στις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ολοκλήρωση του έργου, το οποίο ουσιαστικά θα αποτελεί μια βελτιωμένη έκδοση της παλιάς Ε.Ο., χωρίς φυσικά να έχει σχέση με τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, που προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός.

Ακόμα και στην τελευταία απάντηση που έδωσε το Υπουργείο Υποδομών -Μεταφορών (σχετικό link http://www.dimoschakis.gr/?p=10723  ) δεν υπάρχει κανένα σχετικό χρονοδιάγραμμα για το πότε θα παραδοθεί ο Κάθετος Οδικός Άξονας. Αντίθετα , παραμένουν τα προβλήματα στο θέμα των απαλλοτριώσεων, ενώ με αργούς ρυθμούς συνεχίζεται και η απορρόφηση των κονδυλίων…

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη Τετραμερή Σύνοδο συμφωνήθηκε η  Ίδρυση μιας ελληνοβουλγαρικής εταιρείας με αποκλειστική απασχόληση προφανώς τη σχεδίαση και την υλοποίηση του Καθέτου Οδικού Άξονα, χωρίς όμως περαιτέρω λεπτομέρειες για τη σύσταση της…

Κάθετη Σιδηροδρομική Γραμμή Αλεξ/πολης – Ορμενίου

Η Κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτει καμία συγκοινωνιακή πολιτική για τον Έβρο, υποσχέθηκε τον εκσυγχρονισμό της κάθετης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Μπουργκάς – Βάρνας.

Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι έχει ήδη εκσυγχρονιστεί η  υπάρχουσα Γραμμή σε ό,τι αφορά την υποδομή της χωρίς ηλεκτροκίνηση και χωρίς κατασκευή δεύτερης γραμμής από μηδενική βάση.

Σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννης

Την ίδια που μοιράζονται αφειδώς κυβερνητικές υποσχέσεις για μια… συγκοινωνιακή επανάσταση στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουμε από την άλλη πλευρά την άρνηση των αρμοδίων Υπουργείων Εξωτερικών και Υποδομών- Μεταφορών τόσο στην πρότασή μου για αναβίωση της γραμμής Αλεξ/πολης Διδ/χου , Πυθίου – Μακράς Γέφυρας – Κων/πολης  όπως εκφράστηκε στη συζήτηση της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσα (σχετικό link http://www.dimoschakis.gr/?p=7277   ), όσο κι από την χαρακτηριστική αδιαφορία της Κυβέρνησης να ενταχθεί ο Νομός μας στο νέο Orient Express , στη γραμμή Μπακού – Βιέννης (οι σχετικές απαντήσεις των Υπουργείων Μεταφορών και Εξωτερικών στα παρακάτω links http://www.dimoschakis.gr/?p=9637 , http://www.dimoschakis.gr/?p=9572  ).

Ο Βουλευτής ρωτάει τους Υπουργούς αν με τις συγκεκριμένες δεδομένες ατέλειες θα μετατραπεί ο σημερινός Κάθετος Οδικός Άξονας Αρδανίου – Ορμενίου σε ένα υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο ή θα κατασκευαστεί από μηδενικής βάσης ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου ανεξάρτητου και κλειστού αυτοκινητοδρόμου, ως συνέχεια της Ν. Εγνατίας.

Επίσης, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα σύστασης της ελληνοβουλγαρικής εταιρείας κι αν στη συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό της κάθετης σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξ/πολης- Ορμενίου προβλέπεται να καταστεί διπλή γραμμή (άνοδος – κάθοδος) με ηλεκτροκίνηση και με ενδιάμεσους σταθμούς.

Τέλος αν υπάρχει περίπτωση η Κυβέρνηση να επανεξετάσει το ενδεχόμενο ένταξης του Έβρου στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννη.