Αλμα κερδοφορίας έκανε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μαζί με άλλα εννέα

624
Αισθητή βελτίωση της κερδοφορίας κατέγραψε το 2016 η συντριπτική πλειονότητα των δέκα λιμένων που έχουν μοναδικό μέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, ο μέσος όρος αύξησης των κερδών σε ετήσια βάση διαμορφώθηκε στο 1.227% ενώ χωρίς την Πάτρα, που εμφάνισε μεγάλη αύξηση, διαμορφώθηκε στο 112%. Η Πάτρα έκλεισε με κέρδη το 2016 (11.262%), ωστόσο η τόσο μεγάλη διαφορά προκύπτει από λογιστικές εγγραφές παγίων στοιχείων του έτους 2015, όπου ο Οργανισμός παρουσίασε ζημία 12.384.127 ευρώ.

Ακολουθούν τα λιμάνια της Καβάλας, με αύξηση 370%, της Κέρκυρας με 222%, της Αλεξανδρούπολης με 159%, του Ηρακλείου με 107% και της Ελευσίνας με 86%. Στον Βόλο τα κέρδη ήταν 12%, στην Ηγουμενίτσα 15%, στη Ραφήνα 59%, ενώ ζημίες 21% παρουσίασε το Λαύριο. Σύμφωνα με στοιχεία από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν πως η παραπάνω εικόνα είναι αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης που γίνεται και με τη συνδρομή του Ταμείου. Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, έξι λιμάνια (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Κέρκυρα, Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη) καταγράφουν θετικό πρόσημο για το 2016.

Ειδικότερα, το λιμάνι της Καβάλας ολοκλήρωσε την περσινή χρονιά με άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 91%, της Ελευσίνας με 36,56%, του Βόλου με 25,8%, και της Αλεξανδρούπολης κατά 21,9% ενώ πτώση σημείωσαν τα λιμάνια του Ηρακλείου (-15,9%), της Ραφήνας (-5,01%) και της Ηγουμενίτσας (-3,81%). Όσον αφορά στα έξοδα, η εικόνα είναι μοιρασμένη. Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα και Ραφήνα πέτυχαν να περιορίσουν τις δαπάνες τους, κατά 35,32%, 22,05%, 10,58% και 1,99% αντίστοιχα, ενώ στον αντίποδα αύξηση εξόδων είχαν τα λιμάνια του Βόλου (+30,67%), της Καβάλας (+34,59%), της Ελευσίνας (+18,47%), της Αλεξανδρούπολης (+11,71%) και του Λαυρίου (+7,91%).

Ιδιωτικοποίηση
Να σημειωθεί πως το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει την ιδιωτικοποίηση ή την οικονομική αξιοποίηση με οποιαδήποτε άλλη μορφή των παραπάνω λιμανιών σύμφωνα με το σχέδιο του επικαιροποιημένου μνημονίου. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο Σχέδιο Αξιοποίησης της Περιουσίας του (ADP),όπως είχε διαμορφωθεί νωρίτερα φέτος και σε γνώση των δανειστών, προβλέπεται κατ’ αρχάς η προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση του Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Η διαδικασία προβλέπεται να ξεκινήσει με την πρόσληψη συμβούλων και να ακολουθήσει η διεθνής πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Πηγή