Γιώργος Αλαβάντας: Τα δεδομένα που άλλαξε ο τουρισμός στην Αλεξανδρούπολη

1349

Ο τουρισμός άλλαξε δεδομένα στον τομέα της εστίασης και του καφέ. Το παράδειγμα έρχεται από την γειτονική Αλεξανδρούπολη, μαζί με τα στοιχεία που μας παραθέτει ο Γιώργος Αλαβάντας, πρόεδρος του Σωματείου Καφέ και Εστίασης Αλεξανδρούπολης.

Πριν τρία χρόνια ήμασταν περίπου 300 καταστήματα, αυτή την στιγμή είμαστε 520. Η Αλεξανδρούπολη μόνο απασχολεί περίπου 4.200 άτομα στην εστίαση. Απορρόφησε ένα τεράστιο κομμάτι της ανεργίας και όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε, τόσο πιο γρήγορα θα ξέρουμε ότι μόνο ο τουρισμός θα μπορέσει να σώσει αυτό τον τόπο, γιατί δεν έχουμε άλλη εναλλακτική“.

Συν Αθήνα και χείρα κίνει μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής, γι’ αυτό ο κος Αλαβάντας αναδεικνύει ως προτεραιότητα τα έργα ανάπλασης σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος. Φέρνει ως παράδειγμα το Σπήλαιο του Κύκλωπα, με παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν στην περιοχή του Έβρου, όπως και της Μαρώνειας, αναφέρει τα Λουτρά Αλεξανδρούπολης και άλλα μέρη που, σύμφωνα με τον ίδιο “πρέπει να γίνουν σημεία αναφοράς. Όταν έρχεται ένας άνθρωπος στον τόπο αυτό να μπορεί να απασχοληθεί για πέντε, έξι ημέρες, αυτή είναι η ουσία του σημείου αναφοράς“. Ειδικά για την πόλη της Αλεξανδρούπολης βλέπει θετικά την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης “διαπιστώνουμε μια κίνηση και ευελπιστούμε ότι θα είναι πράξη και δεν θα μείνουμε στα λόγια“.

Αναφορικά με το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την Αλεξανδρούπολη, ο πρόεδρος του Σωματείου Καφέ και Εστίασης Αλεξανδρούπολης λέει τα παρακάτω: “Το μεγαλύτερο ποσοστό 70% μέχρι και 80% είναι Τούρκοι, το υπόλοιπο 20% το καλύπτουν Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Σέρβοι“. “Είναι καλός τουρισμός” σημειώνει ο ίδιος και προσθέτει “αυτό φάνηκε και φέτος που έγινε η έκρηξη με την τουρκική λίρα. Δεν κόψανε τις διακοπές σε μεγάλο επίπεδο. Τα βαλάντια που έρχονται στην περιοχή μας δεν επηρεάστηκαν από την πτώση της λίρας”.

Οι επαγγελματίες να βάλουν στα μαγαζιά τους ντόπια προϊόντα
Ο πρόεδρος του Σωματείου Καφέ και Εστίασης Αλεξανδρούπολης θεωρεί χρήσιμο να οργανωθούν περισσότερο οι επαγγελματίες του κλάδου και να στηρίξουν και αυτοί με τον τρόπο τους τον τόπο. Για παράδειγμα βάζοντας τα καταστήματά τους τα θρακιώτικα, ντόπια προϊόντα. Μας παραθέτει ως παράδειγμα την γιορτή θρακιώτικης πίτας που διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Ιούνιο στην Αλεξανδρούπολη ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγνάντιας «ο Άγιος Γεώργιος», “διέγειρε και εμάς τους επαγγελματίες να αρπάξουμε την ευκαιρία να πάρουμε την πίτα αυτή, να την εδραιώσουμε και να την βάλουμε στα μαγαζιά μας. Σε φούρνους, σε τυροπιτάδικα, σε μαγαζιά καφέ να πουλάνε πίτα, έτσι ώστε όταν έρχεται ένας επισκέπτης στην Αλεξανδρούπολη να ξέρει ότι παίρνει μια γεύση από αυτόν τον τόπο, μια πίτα που είναι εδώ και πολλά χρόνια παράδοση στην Αλεξανδρούπολη“.

Ήδη βέβαια τα καταστήματα της Αλεξανδρούπολης προωθούν τον καβουρμά, παραδοσιακό προϊόν του Έβρου, τον σερβίρουν με αυγά ή με άλλους τρόπους, τον τραχανά, το σουφλιώτικο λουκάνικο, τις χυλοπίτες και το κους κους. “Όταν αναφέρουμε στον επισκέπτη ότι αυτό είναι θρακιώτικο το πρώτο πράγμα που θα πάρει να δοκιμάσει αυτό, θέλει να πάρει την γεύση από τον τόπο“, καταλήγει ο κος Αλαβάντας.

Για το τέλος παραθέτουμε την θετική εντύπωση που μας προξένησε η παρουσία του κου Αλαβάντα σε εκδήλωση τοπικής γαστρονομίας στην Μαρώνεια την περασμένη Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου, συνεργασία του τοπικού συλλόγου γυναικών Ιππαρχία και 15 συλλόγων του Έβρου, με επικεφαλής τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγνάντιας «ο Άγιος Γεώργιος», την ώρα που απουσίαζαν οι επαγγελματίες του ίδιου του οικισμού και ευρύτερα του νομού.

xronos.gr