Απροστάτευτο το ελληνικό εμπόριο από τα ανεξέλεγκτα φορτία προϊόντων που εισέρχονται από τα σημεία εισόδου-εξόδου

954

Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης σχετικά με τους ελλιπείς ελέγχους που διενεργούνται στα σημεία εισόδου-εξόδου, σε βαρέα οχήματα με φορτία εμπορευμάτων.

Συγκεκριμένα στην Γραπτή Ερώτηση επισημαίνεται ότι η λειτουργία των γεφυροπλάστιγγων αλλά και των συστημάτων X-RAY στα σύνορα της χώρας δεν είναι σε επίπεδο αποδεκτό καθώς, ούτε ο αριθμός τους ούτε και το προσωπικό επαρκούν για να διενεργηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Το αποτέλεσμα είναι δυσμενές κυρίως για το ελληνικό εμπόριο, καθώς διοχετεύονται στην αγορά παράνομα φορτία προϊόντων που πλήττουν τον έλληνα επιχειρηματία και ζημιώνουν το ελληνικό δημόσιο.  Επιπρόσθετα τα υπέρβαρα φορτηγά που διέρχονται τις εθνικές μας οδούς αποτελούν απειλή για την οδική ασφάλεια.

Ο υπουργός καλείται να απαντήσει για το σχεδιασμό σχετικά με την λειτουργία των γεφυροπλάστιγγων και των XRAYS, απαραίτητα για τον προσεκτικό έλεγχο των φορτίων καθώς και την πιθανή συνδρομή ιδιώτη σε περίπτωση που δεν επαρκεί το προσωπικό των τελωνείων.

 

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση:

ΘΕΜΑ:  Εύρυθμη λειτουργία Σημείων Εσόδου – Εξόδου  της Χώρας – Εγκατάσταση σε αυτά Γεφυροπλάστιγγας !

 

H Ε.Σ.Ε.Ε. (Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου Επιχειρηματικότητας) με απόφαση της  πραγματοποίησε μια δωρεά προς το Ελληνικό Δημόσιο με αντικείμενο την τοποθέτηση γεφυροπλάστιγγας στον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα η οποία έγινε αποδεκτή στις 31/07/2015. Η κίνηση αυτή της Ε.Σ.Ε.Ε αποσκοπούσε στην εύρυθμη λειτουργία του συγκεκριμένου τελωνειακού σταθμού και ταυτόχρονα να απαλλάξει το οργανωμένο Ελληνικό εμπόριο από μια σοβαρή πηγή παράνομης & υπέρβαρης έλευσης προϊόντων εντός της χώρας και την διάθεσή τους μέσω του παραεμπορίου.

Η τοποθέτηση γεφυροπλάστιγγων καθώς επίσης και συστημάτων X-RAY για στοχευμένους ελέγχους οχημάτων, αποτελεί διαχρονικά απαίτηση και του συνόλου των τελωνειακών υπαλλήλων, με προϋπόθεση βέβαια την πρόσληψη προσωπικού για την λειτουργία αυτού του εξοπλισμού, καθώς και όλων των άλλων συστημάτων ελέγχου που υπάρχουν στους μεθοριακούς σταθμούς.

Ταυτόχρονα ένας ενδελεχής έλεγχος των φορτίων που διακινούνται μέσω των βαρέων οχημάτων που διέρχονται από τους Συνοριακούς  σταθμούς και κινούνται στις Εθνικές οδούς από τις γειτονικές χώρες θα λειτουργούσε αποτρεπτικά για τα τροχαία ατυχήματα, αφού ένα υπέρβαρο όχημα συμπεριφέρεται με μεγαλύτερη επικινδυνότητα στο οδόστρωμα από ένα όχημα που πληροί τα όρια φορτώσεως. Θεωρούμε ότι η ασφάλεια όσων κινούνται στις Εθνικές οδούς είναι προτεραιότητα όλων μας και ότι προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να στοχεύουμε με κάθε κόστος.

Τέλος έχει διαπιστωθεί ότι η αναγκαιότητα τοποθέτησης γεφυροπλάστιγγων σε Συνοριακούς σταθμούς στα σύνορα με την Βουλγαρία επιβάλλεται ακόμη περισσότερο, αφού με την γείτονα χώρα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι έλεγχοι που διενεργούνται είναι ελάχιστοι με αποτέλεσμα το παραεμπόριο από αυτήν την πλευρά των συνόρων μας να μεγαλουργεί. Εν όψη της επανέναρξης λειτουργίας των τελωνειακών ελέγχων στον συνοριακό σταθμό Ορμενίου αλλά και της ανάθεσης κατασκευής νέας γεφυροπλάστιγγας εκεί, επιβάλλεται να λειτουργεί επί εικοσιτετραώρου.

Έχοντας λοιπόν υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τις κατά καιρούς διαπιστώσεις μας από επαφές που έχουμε με παράγοντες των τελωνείων της χώρας στον τρόπο λειτουργίας των Συνοριακών σταθμών έχουμε διαπιστώσει τα εξής:

  • Δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό για να μπορέσει να ανταποκριθεί επαρκώς στις αυξανόμενες ανάγκες.
  • Δεν υπάρχουν τοποθετημένες ή δεν λειτουργούν οι γεφυροπλάστιγγες και τα συστήματα X-RAY σε πολλούς μεθοριακούς σταθμούς.
  • Χάνονται έσοδα για το ελληνικό δημόσιο από την ελλιπή ή καθόλου χρήση όλων αυτών των συστημάτων ελέγχου.
  • Ο ελλιπής τρόπος ελέγχου εγκυμονεί κινδύνους για την χώρα αλλά και τους πολίτες της.

Για τους παραπάνω λόγους ερωτάται ο Υπουργός:

  • Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η κυβέρνηση προκειμένου στο σύνολο των Συνοριακών σταθμών να λειτουργούν όλες οι γεφυροπλάστιγγες στο σύνολό τους και για όλο το εικοσιτετράωρο;
  • Εάν τα προβλήματα λειτουργίας των γεφυροπλάστιγγων οφείλονται σε έλλειψη προσωπικού, εξετάζετε το ενδεχόμενο της ανάθεσης μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες για χρήση σε ιδιώτες με αντίτιμο;