Για τα προβλήματα στελέχωσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης αλλά και των υπολοίπων περιφερειακών ΑΕΙ, με απόλυτη ευθύνη του Υπουργού Παιδείας μίλησε σήμερα (27/11) ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, στη συζήτηση της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι:
- Δεν είναι πρώτη φορά που νομοθετική ρύθμιση του Υπουργού Παιδείας δημιουργεί αναστάτωση στο χώρο της Παιδείας.
- Ο Υπουργός Παιδείας έβαλε στο στόχαστρο το ΔΠΘ, αλλά και τα υπόλοιπα περιφερειακά ΑΕΙ, καθώς με το ν. 4485/2017 επιτρέπει τη δυνατότητα εκροής μελών Δ.Ε.Π. προς τα κεντρικά ΑΕΙ.
- Δεν είχε προβλέψει, ως όφειλε, την αντικατάσταση αυτών που έχουν καταθέσει αίτηση να αποχωρήσουν από το ΔΠΘ κι από άλλα περιφερειακά ΑΕΙ.
- Ο συγκεκριμένος νόμος είναι φωτογραφικός και εξυπηρετεί συγκεκριμένα άτομα με υψηλά αξιώματα, δημιουργώντας πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του ΔΠΘ και των υπολοίπων περιφερειακών ΑΕΙ.
- Ο Υπουργός δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι διασφαλίζονται οι συνθήκες ποιοτικής εκπαίδευσης στα περιφερειακά πανεπιστήμια, από τη στιγμή που οι περισσότεροι καθηγητές θα «μεταναστεύσουν» στα αστικά ΑΕΙ.
- Έπρεπε να είχε προβλέψει ο Υπουργός ότι με τον Νόμο του θα υπήρχε εισροή καθηγητών σε ΑΕΙ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αντίθετα δεν έδωσε κίνητρα για να παραμείνουν οι καθηγητές στα περιφερειακά ΑΕΙ.
- Κατάφερε καίριο πλήγμα στο Παιδαγωγικό Αλεξ/πολης του ΔΠΘ με την Νομοθετική Ρύθμιση του να μεταφέρει το Μεταπτυχιακό Ειξιδικευσης των Δασκάλων για τα Μειονοτικά Σχολεία στο Α Π Θ
- Περιφρονεί ο Υπουργός κατ΄ εξακολούθηση την Αν. Μακεδονία και Θράκη, καθώς έλαμψε δια της απουσίας του και στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, αλλά και στο Συνέδριο που διοργάνωσε το προηγούμενο Σάββατο (25/11) στην Αλεξ/πολη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού.
- .Δεν απήντησε μέχρι σήμερα σε δύο Ερωτήσεις (τον Ιούνιο και Ιούλιο ) που κατέθεσε μαζί με τον Βουλευτή Καβάλας Ν. Παναγιωτόπουλο και Δράμας Δ. Κυριαζίδη σχετικά με τις λαθεμένες αποφάσεις που έχει πάρει σε βάρος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου.