Ο Απόστολος Μπιλιάλης του ΑΝΑ.Σ.Α στο «μικροσκόπιο» του inevros

    338

    Συναντήσαμε τον κ. Απόστολο Μπιλιάλη, υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο με την δημοτική  παράταξη ΑΝΑ.Σ.Α του Παύλου Μιχαηλίδη και μας παραχώρησε την παρακάτω άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη σχετικά με τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Μας μίλησε για την υποψηφιότητα του, αλλά και το όραμα του για την Αλεξανδρούπολη του αύριο.

    Ποια είναι μέχρι τώρα η πορεία και η ενασχόληση σας με τα κοινά και τι σας έκανε να επιλέξετε να είστε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος;

      Από τις προηγούμενες εκλογές του 2014 όπου ήμουν και τότε υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την δημοτική παράταξη ΑΝΑ.Σ.Α και μέχρι σήμερα, ασχολούμαι με τα θέματα του δήμου μας ως ενεργός πολίτης αλλά και ως αναπληρωματικό μέλος της  Α’βαθμιας σχολικής επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

    Επίσης έχω διατελέσει και αντιπρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 11ου δημοτικού σχολείου Αλεξανδρούπολης

    Το πολιτικό τοπίο μετά τις εκλογές αναμένεται να είναι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα λόγω της απλής αναλογικής, τι πιστεύετε ότι θα χρειαστεί για μια αποτελεσματική διοίκηση;

       Σε ότι αφορά την σημερινή αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση μπορεί να εστιάζει στην καθιέρωση της απλής αναλογικής, όμως ο “Κλεισθένης Ι” προχωρά και σε μια βαθιά αλλαγή που μπορεί να επηρεάσει θετικά έναν Δήμο σαν αυτόν της Αλεξανδρούπολης.

    Το χαμένο στοίχημα της δημοτικής αρχής και η πλήρης εγκατάλειψη των διοικητικών ενοτήτων της Τραϊανούπολης και των Φερών (σε λίγο καιρό θα αποκτήσουμε επιτέλους και την δημοτική ενότητα της Μάκρης), θα πρέπει να αποτελέσει τον πρωταρχικό μας στόχο ως αυριανή διοίκηση του δήμου μας.

    Το ίδιο και οι παλιές κοινότητες που συνενώθηκαν κάτω από την ομπρέλα του “Καλλικράτη” και μέχρι σήμερα υπολειτουργούσαν ως μικρά τοπικά συμβούλια.

    Η αυτοδιοικητική μεταρρύθμιση του 2010 που κατήργησε τους μικρούς αυτόνομους Δήμους, άφησε μια επίφαση ανεξαρτησίας, ορίζοντας ότι τα τοπικά συμβούλια των καλλικρατικών Δημοτικών Κοινοτήτων θα έχουν λόγο για κάθε τοπικό ζήτημα.

    Η πραγματικότητα όμως του “Καλλικράτη” ήταν ότι ο γνωμοδοτικός χαρακτήρας των αποφάσεων απονεύρωσε κάθε ουσιαστική συζήτηση.

    Και σε πολιτικό επίπεδο όμως, τα συμβούλια αυτά ήταν επί της ουσίας παρακολουθήματα των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς οι υποψήφιοι σύμβουλοί τους περιλαμβάνονταν σε ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο και εκλέγονταν στην πλειοψηφία ή τη μειοψηφία ανάλογα με την επίδοση του υποψήφιου Δημάρχου.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημοτική κοινότητα της Αλεξανδρούπολης που δεν λειτούργησε τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, με αποτέλεσμα να έχουμε παραιτήσεις με καταγγελίες προς την δημοτική αρχή, τόσο από πλευράς της Προέδρου όσο και μελών του Δ.Σ. Το ίδιο φαινόμενο συναντάται και στις υπόλοιπες κοινότητες με αρκετές παραιτήσεις Προέδρων και κοινοτικών συμβούλων από την παράταξη του κ. Λαμπάκη.

    Ο “Κλεισθένης Ι” κάνει μια τομή στη φιλοσοφία συγκρότησής τους, πρώτα από όλα με την πολιτική τους αναβάθμιση και χειραφέτηση.

    Τα συμβούλια της κάθε Κοινότητας θα ψηφίζονται σε ΧΩΡΙΣΤΗ ΚΑΛΠΗ και στις εκλογές αυτές θα λαμβάνουν μέρος ανεξάρτητοι συνδυασμοί.

    Εφόσον στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές τον Μάιο του 2019, ως υποψήφιοι δήμαρχοι αποφασίσουμε να δώσουμε “χρίσμα” στους κοινοτικούς συνδυασμούς που θα δημιουργηθούν, αυτό θα αναιρέσει την τυπική τους ανεξαρτησία, καθώς και τον ουσιαστικό στόχο της νέας αυτής αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης.

    Ξεκάθαρη πρότασή μας σε αυτό το σωστό πλην όμως αχαρτογράφητο νομοθετικό πλαίσιο, θα είναι η ενθάρρυνση δημιουργίας αυστηρά τοπικών ανεξάρτητων συνδυασμών. Έτσι ώστε οι τοπικές κοινωνίες να μπορούν να εκλέξουν τους καλύτερους και τους ικανότερους, οι οποίοι θα μπορούν να συνεργαστούν, ακόμη και να συγκρουστούν με τον νέο πλέον Δήμαρχο, αν αυτό χρειαστεί για τα συμφέροντα του οικισμού τους.

    Επί πλέον η «ανεξαρτησία» των τοπικών συμβουλίων θα μπορέσει να υποστηρίξει και την επιχειρούμενη λειτουργική αναβάθμιση των Κοινοτήτων.

    Τα Συμβούλιά τους πλέον θα μπορούν να αποφασίζουν ποια έργα και δράσεις θα εκτελεστούν στην κοινότητα από το ποσοστό των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που προορίζονται για επενδυτικές ανάγκες του Δήμου που τους αναλογούν.

    Με άλλα λόγια οι αποφάσεις για το Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό δεν θα λαμβάνονται αποκλειστικά από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά ένα μέρος των προτεραιοτήτων θα καθορίζεται πλέον σε επίπεδο Δημοτικής Ενότητας.

    Αυτό που θα επιδιώξουμε ως αυριανή διοίκηση με τα εκλεγμένα Συμβούλια των Κοινοτήτων, θα είναι η συμμετοχή στη διοίκηση, στη λήψη αποφάσεων και ευθυνών, μια και είναι ο μοναδικός τρόπος που θα μπορεί να καταρρίψει τις καχυποψίες και να μικρύνει την απόσταση μεταξύ των Δημοτικών Ενοτήτων.

    Σε ότι αφορά την ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ, ειδικά για τον δήμο της Αλεξανδρούπολης θα φέρει ευεργετικά αποτελέσματα, μια και η απόλυτη πλειοψηφία του κ. Λαμπάκη, οδήγησε σε αποφάσεις που δεν λάμβαναν υπόψη την γνώμη των πολιτών και τις πραγματικές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, με καταστροφικά αποτελέσματα, τα οποία σήμερα καταγγέλλουν ακόμη και οι μέχρι πρότινος στενοί του συνεργάτες. Με την παρουσία του κ. Μιχαηλίδη στην θέση του δημάρχου θα επιτευχθεί η ζητούμενη σύνθεση απόψεων από το σύνολο του δημοτικού συμβουλίου και δεν θα υπάρξει κανένας απολύτως κίνδυνος ακυβερνησίας.

    Ποιος είναι πιστεύεται ο τομέας  που θα μπορούσατε   να είστε χρήσιμος   και να βοηθήσετε  το Δήμο;

      Εγώ έχω θέσει τον εαυτό μου στη διάθεση του κ. Μιχαηλίδη και θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ στα καθήκοντά μου  σε όποιο τομέα επιλέξει ο ίδιος.

    Σε ποιους τομείς θα πρέπει να δοθεί έμφαση από τη  νέα διοίκηση;

        Πρώτο ζήτημα στον δήμο μας η ανεργία και η ανάγκη επενδύσεων και θέσεων εργασίας. Στα οκτώ χρόνια της θητείας του κου Λαμπάκη, παρά τις εξαγγελίες του, δημιουργήθηκαν ελάχιστες επενδύσεις. Δεύτερο ζήτημα τα οξυμένα προβλήματα στην καθημερινότητα, το χαμένο στοίχημα της δημοτικής αρχής. Καθαριότητα, πράσινο, προσβασιμότητα, διαχείριση αδέσποτων είναι μερικά από τα προβλήματα που υπάρχουν τόσο στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα, όσο και στους οικισμούς. Τρίτο πρόβλημα το κυκλοφοριακό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης με την απουσία ενός δημοτικού πάρκινγκ και την αδυναμία αποκέντρωσης του ΚΤΕΛ, της αστυνομίας και του δικαστικού μεγάρου.

    Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά σημεία της πόλης μας που πρέπει να εκμεταλλευτούμε και ποια τα αδύναμα που πρέπει να βελτιώσουμε;

      Ως παράταξη αλλά και εγώ προσωπικά, μας αρέσει  να μιλάμε για το σύνολο του Δήμου μας και όχι μόνο για την πόλη, μια και δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ενότητας των Φερών αλλά και της Τραϊανούπολης.

    Φυσικά η γεωστρατηγική θέση της περιοχής μας είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα αλλά και η γειτνίαση που έχουμε με μια πόλη 15 εκατομμυρίων όπως είναι η Κωνσταντινούπολη. Εδώ χρειάζεται να αναδείξουμε τα μνημεία μας και τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας (σπηλιά του Κύκλωπα, Σπήλαιο Αγ. Θεοδώρων, ιαματικά Λουτρά, Δέλτα του Έβρου, παραλιακό μέτωπο κλπ), να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επισκέπτες μας και να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες υποδομές. Γεωθερμία, αλιεία, εναλλακτικός τουρισμός, λαογραφία είναι μερικά ακόμη συγκριτικά πλεονεκτήματα που τα περιλαμβάνουμε μέσα στο προεκλογικό μας πρόγραμμα.

    Τι σας έκανε να «συστρατευθείτε» με τον Παύλο Μιχαηλίδη;

       Η συστράτευση και η εμπιστοσύνη που συνεχίζω να δείχνω στο πρόσωπο του κ. Μιχαηλίδη, έχει να κάνει με την συνέπεια που έδειξε όλα αυτά τα χρόνια  και ασχολήθηκε ως δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης, με όλα τα ζητήματα του δήμου σε καθημερινή βάση, η συμμετοχή του στην Οικονομική Επιτροπή του δήμου επί μια διετία, όπως και συμμετοχή του ως εκλεγμένο μέλος στο Διοικητικό συμβούλιο της περιφερειακής ένωσης δήμων ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΕΔ/ ΑΜΘ). Από την πρώτη μέρα στο δημοτικό συμβούλιο, έκανε προτάσεις και πραγματική αντιπολίτευση απέναντι στην δημοτική αρχή και μάλιστα σε θέματα που σήμερα μας δικαιώνουν. Για παράδειγμα για το ΚΤΕΛ ο κ. Μιχαηλίδης ήταν ο μοναδικός που είχε αντιδράσει και μάλιστα έντονα για την επιλογή του μισθωμένου οικοπέδου της ΓΑΙΑΟΣΕ δίπλα στον Γαλλικό σταθμό, γεγονός που έχει δημιουργήσει μεγάλη καθυστέρηση και πιθανώς την ματαίωση της μετεγκατάστασης. Πρόταση μας από το 2014 η μεταφορά του ΚΤΕΛ στην περιοχή των αποθηκών της ΚΥΔΕΠ. Επίσης ο κ. Μιχαηλίδης είχε από την αρχή αντιδράσει για την κυκλοφοριακή μελέτη και το κλείσιμο της οδού Κύπρου καθώς και τις λανθασμένες αποσπασματικές μελέτες για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, καταθέτοντας εγγράφως στο δημοτικό συμβούλιο τις δικές μας προτάσεις. Το ίδιο και για την αποδυνάμωση της πόλης των Φερών, με την μετατροπή της διεύθυνσης Αγροτικής ανάπτυξης σε ένα απλό γραφείο πρωτογενούς τομέα.

    Επίσης ο κ. Μιχαηλίδης στάθηκε 5 χρόνια δίπλα στους δημότες, στους φορείς και στις συλλογικότητες του δήμου, μεταφέροντας μέσα στο δημοτικό συμβούλιο δεκάδες αιτήματα και θέματα. Η αναγνώριση αυτού του γεγονότος έρχεται με την σημερινή συμμετοχή στον συνδυασμό της ΑΝΑ.Σ.Α, πολλών Προέδρων συλλόγων και κοινοτήτων, πέρα από πολλούς ικανούς και αξιόλογους ενεργούς δημότες.

    Τέλος προσωπικά για εμένα είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η ΑΝΑ.Σ.Α είναι πλέον μια ανεξάρτητη παράταξη χωρίς κομματικές στηρίξεις και με αυτή την παράμετρο πορεύτηκε όλα αυτά τα χρόνια μέσα στο δημοτικό συμβούλιο.