Δεν είναι ανέκδοτο αλλά πραγματικότητα | Από το…2045 η σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνής-Θεσσαλονίκης-Αθηνών

2059

Στρατηγός Φρ. Φράγκος:

Είμαι δημότης Κομοτηναίων έχω φύγει δύο χρόνων ο πατερας μου ήταν σιδηροδρομικός και έπαιρνε μεταθέσεις..

Το υπάρχον δίκτυο δεν έχει κανένα πρόβλημα το τρένο σταματάει εδώ και πέντε χρόνια στη Δράμα, γιατί οι Ιταλοί της Hellenic Train, που επιδοτούνται με δεκάδες εκατομμύρια, για τις άγονες γραμμές κατήργησαν τη σύνδεση!!…

Οι Αμερικανοί ενεργοποίησαν λόγω πολέμου της Ουκρανίας το Αλεξανδρούπολη – ΟΡΜΕΝΙΟ και η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ είναι αποκομμένη!!..

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΗΠΟΥΣ!!..

Έτσι πόλεις όπως ΣΟΥΦΛΙ – ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ – ΟΡΕΣΤΕΙΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΡΙΤΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ συνδέονται με δρόμο των δυο λωρίδων, χωρίς προοπτική να γίνε κλειστός αυτοκινητόδρομος!!

Αυτοί οι 300 ασχολούνται με ότι αποσπάει τον Έλληνα από τα καυτά προβλήματα και πρόσφατα με το γάμο των ομόφυλων!!..

Στις 29 Μαΐου 2022 κλήθηκα να μιλήσω για την Θράκη στην Κομοτηνή και τότε δεν είχε σκάσει η βόμβα μεγατόνων ότι η Ανατολική Σιδηροδρομική ΕΓΝΑΤΙΑ πήγε στα υπόψη και για μετά είκοσι χρόνια!!.

Και κανείς δεν αισχύνεται από τους κκ βουλευτές όλων των κομμάτων..

Γράφει ο Γεώργιος Καρακωστίδης
Οι εξελίξεις στον τομέα των σιδηροδρόμων είναι καταιγιστικές στη χώρα μας, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών. Όμως όχι για όλους· όχι για τη Θράκη. Εμείς θα περιμένουμε ακόμη είκοσι τουλάχιστον χρόνια, όπως φαίνεται, για να ταξιδέψουμε με τρένο (χωρίς ανεβοκατεβάσματα), από την πόλη μας προς την υπόλοιπη χώρα!
Δημοσιεύθηκε, λοιπόν, επίσημα, το νέο αναπτυξιακό-επενδυτικό σχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, συνολικού ύψους περίπου 12 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την επόμενη εικοσαετία, το οποίο έχει ως εξής:
  • Άμεσο ορίζοντα περίπου 530 εκατ. ευρώ | στην 5ετία προβλέπονται επενδύσεις 2,75 δισ. ευρώ | στη 10ετία 1,4 δισ. ευρώ | και σε 20 έτη επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 7 δισ. ευρώ.
  • Άμεση προτεραιότητα – όπως τονίζεται χαρακτηριστικά – έως το 2026, είναι η αποκατάσταση του δικτύου από καταστροφές λόγω Daniel στην κεντρική Ελλάδα.
Τώρα, τι έργα περιέχει για τη μελλοντική σύνδεση της Θράκης με την ηπειρωτική  Ελλάδα; 

Ατελείωτοι πολυετείς επενδυτικοί κύκλοι των κατά τα άλλα “άμεσων” επενδύσεων, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου της Νέας Ανατολικής Εγνατίας, στην καλύτερη περίπτωση, από το 2045, και μόνο εφόσον βρεθούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις!
Δείτε αναλυτικά:
– Νέα Καρβάλη – Τοξότες | Νέα μονή γραμμή (μόνο υποδομή, επιδομή, σταθμοί) ύψους 212 εκατ. ευρώ, μήκους 32 χλμ, χρόνος κατασκευής 60 μήνες). Είναι σε φάση δημοπράτησης με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μαζί με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, 174 χλμ, ως ενιαίο έργο και ενταγμένο χρηματοδοτικά (CEF1). 

– Στα έργα του 5ετούς προγραμματισμού που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση περιλαμβάνονται οι γέφυρες Στρυμωνα (50 εκατ.) | Γίνεται λόγος για το πρόγραμμα Military.
– Στα έργα 10ετούς προγραμματισμού περιλαμβάνονται έργα σε Ανατολική Εγνατία (Στρυμώνας – Αλεξανδρούπολη, οι γραμμές 230 εκατ. και η παραλλαγή Ίασμος-Πολύανθος 110 εκατ. – για τα δύο αυτά υπό διερεύνηση η χρηματοδότηση).
– Στα έργα 20ετούς προγραμματισμού περιλαμβάνονται: Νέα Ανατολική Εγνατία, δηλαδή το γνωστό έργο Θεσ/κη – Νέα Καρβάλη (1,5 δισ., υπό διερεύνηση το χρηματοδοτικό «πακέτο»).
Από τον παραπάνω προγραμματισμό προκύπτει πως δεν υπάρχει καμία αναφορά για σχεδιασμό ή χρηματοδότηση ή έναρξη εργασιών ή οποιαδήποτε άλλη πρόνοια στον προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου των επομένων είκοσι ετών για το τμήμα Δράμας-Ξάνθης που θεωρείται σήμερα το γνωστό προβληματικό τμήμα του σιδηροδρόμου και η αιτία διακοπής δρομολογίων (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη) εδώ και πέντε χρόνια!
Εδώ λοιπόν πρέπει να θέσουμε κάποια ερωτήματα που αβίαστα προκύπτουν:
1ον: Γιατί δεν είναι στο πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών η επισκευή, συντήρηση και λειτουργία του παραπάνω τμήματος έως την ολοκλήρωση κατασκευής της “Νέας Εγνατίας”;
2ον: Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Υπουργείου θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2045 για να ταξιδέψουμε με επιβατικό τρένο από την πόλη μας προς την Αθήνα;
3ον: Υπήρξαν μελέτες επισκευής-συντήρησης του εν λόγω προβληματικού σιδηροδρομικού δικτύου (Δράμα-Ξάνθη) αυτά τα πέντε χρόνια; Αν ναι, πότε έγιναν, ποιό ήταν το εκτιμώμενο κόστος και γιατί δεν προχώρησαν;
4ον: Ποιες προτάσεις κατατέθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση από εκλεγμένους θεσμικούς αντιπροσώπους της Ροδόπης, δηλαδή την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, και τους Βουλευτές της, μέχρι σήμερα, και ποιες απαντήσεις ελήφθησαν;
5ον: Ποιες ήταν οι ενστάσεις  και ποιες οι παρεμβάσεις τους κατά το στάδιο της κατάρτισης του παραπάνω, νέου, εικοσαετούς “Αναπτυξιακού” προγράμματος του Υπουργείου Μεταφορών;
Κατόπιν των παραπάνω, θεωρείτε ακόμη πως η σιδηροδρομική σύνδεση της ήδη αποκομμένης επί πέντε χρόνια Θράκης, αποτελούσε και αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Μεταφορών; Τα σχόλια δικά σας…

https://inkomotini.news/den-einai-anekdoto-alla-pragmatikotita-apo-to-2045-i-sidirodromiki-sindesi-komotinis-thessalonikis-athinon/