“Σιγή ιχθύος” για τη δημιουργία νέου τελωνείου στους Κήπους

585
Παρά την αναγνώριση των προβλημάτων και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, το θέμα της κατασκευής νέων, σύγχρονων υποδομών δεν φαίνεται να προχωρά – Σχεδόν 665.000 οδικές αφίξεις δέχθηκε ο συνοριακός μας σταθμός το 2022 – Προβληματισμός ξενοδόχων για την κατάσταση
Πανθομολογούμενη, ακόμη και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι η ανάγκη για δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου συνοριακού σταθμού στους Κήπους, που σε συνδυασμό με τις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού θα βελτιώσουν σημαντικά την εξυπηρέτηση του κόσμου που εύλογα διατυπώνει παράπονα, τόσο για την πολύωρη αναμονή, κατά διαστήματα, όσο και για τη γενικότερη, προβληματική εικόνα των χώρων του τελωνείου.
Οι διορθωτικές εργασίες που γίνονται κατά καιρούς μπορεί ως ένα βαθμό να μετριάζουν το πρόβλημα των κτιριακών εγκαταστάσεων, δεν καθιστούν όμως το τελωνείο των Κήπων ως ένα πέρασμα που καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες επιβατών και εργαζομένων. Εξάλλου, το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, στο τελωνείο των Κήπων καταγράφηκαν σχεδόν 665.000 αφίξεις, αριθμός που το κατατάσσει στην 4η θέση των συνοριακών σταθμών της χώρας με τη μεγαλύτερη κίνηση.
Ψάχνουν τη «βέλτιστη λύση»
Σχεδόν ένας χρόνος έχει περάσει από την επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη, ο οποίος είχε επισκεφθεί τον Έβρο στα τέλη Μαίου του 2022 και είχε απαντήσει σε ερώτηση αναφορικά με την ανάγκη δημιουργίας νέου συνοριακού σταθμού στους Κήπους.
«Βρισκόμαστε σε επαφή με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, Στέλιο Πέτσα, τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Χρήστο Μέτιο και την Εγνατία Οδό για να βρούμε τη βέλτιστη λύση και με αυτή την εκκρεμότητα», είχε πει τότε ο κ. Καραγιάννης.
Εξάλλου, τον Δεκέμβριο του 2016, ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ως πρόεδρος της ΝΔ και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, είχε κάνει λόγο, από τους Κήπους, για την «ανάγκη κατασκευής νέου τελωνείου στους Κήπους». Είχε μάλιστα υπογραμμίσει πως όταν αναλάβει την εξουσία της χώρας θα δρομολογήσει το έργο άμεσα, σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Όπως είχε αναφέρει «η εικόνα του υπάρχοντος τελωνείου δεν τιμά ούτε την περιφέρεια ούτε τη χώρα. Είναι μια εικόνα που αποτελεί σημαντικό τροχοπέδη στο διασυνοριακό εμπόριο, καθώς και στις επισκέψεις τουριστών, από την Τουρκία στην Ελλάδα, τις οποίες προφανώς και όλοι θέλουμε να προωθήσουμε».
Πάντως, και ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Αναστάσιος Δημοσχάκης, πριν λίγους μήνες, σε δημόσια τοποθέτησή του, είχε τονίσει πως «η σημερινή εικόνα των συνοριακών σημείων Καστανέων & Κήπων είναι παρακμιακή & απαιτείται να δημιουργήσουμε τις επιπλέον υποδομές προσαρμογής στις νέες απαιτήσεις. Η άμεση μελέτη και κατασκευή νέων σύγχρονων υποδομών στα δύο αυτά συνοριακά σημεία, μέσω ΣΔΙΤ με ικανό στελεχιακό δυναμικό και με εκχώρηση αρμοδιοτήτων στον ιδιωτικό τομέα, αποτελεί την βέλτιστη λύση». Για το θέμα ο ίδιος είχε καταθέσει και ερώτηση στη Βουλή.
Για το ζήτημα έχει τοποθετηθεί και ο βουλευτής της ΝΔ Σταύρος Κελέτσης τονίζοντας προς τους αρμόδιους υπουργούς ότι «χρειαζόμαστε σίγουρα ένα νέο Τελωνείο καθώς οι πολλές ώρες ταλαιπωρίας των διερχόμενων, είναι μια κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπιστεί στη ρίζα της».
Διαχρονικό πρόβλημα
Για το θέμα, τα τελευταία χρόνια, επικρατεί μάλλον αφωνία από τους τοπικούς φορείς, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Το Επιμελητήριο Έβρου σε υπόμνημα που κατέθεσε στον Πρωθυπουργό τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπογράμμιζε για το τελωνείο των Κήπων:
«Η αναβάθμιση και ενίσχυση των υφισταμένων υποδομών καθώς και του ανθρώπινου δυναμικού κρίνεται απαραίτητη, τόσο για την εξυπηρέτηση των τουριστικών αναγκών, όσο όμως και των εμπορικών. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η ενίσχυση (ή/και η προμήθεια) των μέσων ελέγχων σε όλους τους σταθμούς, καθώς οι προσπάθειες του ανθρώπινου δυναμικού είναι μεν φιλότιμες και εν πολλοίς αποδοτικές, πλην όμως είναι απαραίτητο να συνεπικουρούνται από τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα..
Διαβάστε ακόμη : Νωρίτερα από το προβλεπόμενο η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Καβάλας-Δράμας
Επίσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό, τουλάχιστον το Τελωνείο των Κήπων της Π.Ε. Έβρου, να διαθέτει την απαραίτητη οργάνωση και υποδομή, έτσι ώστε να είναι εφικτή η απρόσκοπτη λειτουργία του και υπό συνθήκες υγειονομικών κρίσεων (όπως η πρόσφατη του κορωνοϊού). Επιπλέον όμως, το Τελωνείο των Κήπων μετά και την επικείμενη οικοδόμηση νέας γέφυρας, και επειδή αποτελεί πύλη εισόδου στην Ευρώπη, πρέπει να εξοπλιστεί και να στελεχωθεί, ώστε να λειτουργεί πλήρως εναρμονισμένο με τα ευρωπαϊκά στανταρντς».
Η ανάγκη για νέες υποδομές υπογραμμίζεται σε κάθε ευκαιρία, κυρίως από φορείς του τουρισμού, οι οποίοι εξάλλου ζουν από κοντά και πολύ συχνά το πρόβλημα.
Τι λένε οι τουριστικοί πράκτορες της περιοχής
Όπως δηλώνουν στη ΓΝΩΜΗ τουριστικοί πράκτορες της περιοχής, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και σε περιόδους με μεγάλη τουριστική κίνηση, η αναμονή στο τελωνείο των Κήπων μπορεί να ξεπεράσει τις 2 με 3 ώρες. Όπως επισημαίνουν, το φαινόμενο είναι διαχρονικό και δεν αφορά μόνο τις παλιές κτιριακές υποδομές, αλλά και το σοβαρό πρόβλημα έλλειψης προσωπικού, κάνοντας λόγο για ηρωική προσπάθεια που καταβάλλουν όσοι εργαζόμενοι έχουν μείνει στην υπηρεσία.
Προβληματισμός ξενοδόχων για την κατάσταση
Το θέμα της αναβάθμισης του τελωνείου και μεθοριακού σταθμού αποτελεί μεγάλο αγκάθι για τους ξενοδόχους της Θράκης. Και πολλές φορές τροχοπέδη στην έλευση μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών από την γειτονική Τουρκία.
Όταν πελάτες των ξενοδοχείων της περιοχής μας έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία περιμένοντας στην πουρά για ώρες, θα το σκεφτούν να ξαναέρθουν για διακοπές. Το ζήτημα της αναβάθμισης του κτιριακού σταθμού και της ενίσχυσης του προσωπικού στον συνοριακό σταθμό των Κήπων είναι ένα ζήτημα που το θέτουμε μετ επιτάσεως συνεχώς σαν πάγιο αίτημα εδώ και πολλα χρόνια σε όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί….». αυτά είχε δηλώσει προ διμήνου περίπου στη ΓΝΩΜΗ, ο πρόεδρο του Συνδέσμου Ξενοδόχων Απόστολος Παλακίδης
Παρέμβαση Μαλτέζου
Ο υποψήφιος βουλευτής Εβρου με τον ΣΥΙΖΑ ΠΣ Μενέλαος Μαλτέζος σε παρέμβασή του για το ζήτημα σημείωσε: Μέσα σ’ αυτόν τον κυβερνητικό ορυμαγδό, με τις καταστροφικές τακτικές και πονηριές κάθε είδους της οικογένειας Μητσοτάκη, ξαφνικά εμφανίζεται μπροστά μας <<ενώπιος ενωπίω>> το τελωνείο των κήπων για να θυμίσει την επικοινωνία που έχουμε ως χώρα με τον έξω κόσμο.
Δείγμα πολιτισμού κύριε Μητσοτάκη; Ένα τελωνείο “καραβάν σεράι” με την κίνηση των μικρών και μεγάλων οχημάτων, ειδικά τα τελευταία χρόνια, που θα τη ζήλευε και η Γαλλία στα σύνορα της με τη Γερμανία! Κι όμως, τα ζώα μου είναι αργά!!
Ρυθμοί χελώνας για όλους τους εισερχόμενους εξερχόμενους στο τελωνείο με τις εγκαταστάσεις των κτιρίων να θυμίζουν άγρια Δύση! Πανδοχείο της κακιάς ώρας.
Στρατιωτικό παρατηρητηριο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ή αποθήκη λαχανικών χονδρικής πριν τη διανομή. Κύριε Μητσοτάκη, θα είστε υποψήφιος στο νομό Έβρου. Το συγκεκριμένο τελωνείο είναι η πύλη, η έξοδος και η είσοδος από και προς την Ευρώπη. Εκπροσωπούμε την Ευρώπη και ανήκουμε σ’ αυτήν. Και την εκπροσωπούμε εμείς ως χώρα.
Μια χώρα που ο πολιτισμός της είναι δυσανάλογα κατώτερος από τον παλαιό εκείνο της κλασικής εποχής. Είστε υποψήφιος κύριε Μητσοτάκη στο νομό Έβρου που όπως φαίνεται, τη γεωγραφία του νομού, όπως και τις ανάγκες του, τις αγνοείτε πρώτα και καλύτερα εσείς ως πρωθυπουργός.
Πηγή Γνώμη