Έβρος: Τι είπε για μεταφορικό ισοδύναμο και Λιμενική Ακαδημία η Ν. Γκαρά στη βουλή

917


Μεταφορικό Ισοδύναμο: ένα νομοσχέδιο πλαίσιο που μειώνει τις ανισότητες στα πλαίσια της νησιωτικότητας. Ενισχύουμε τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των νησιών μας, στηρίζουμε τη δίκαιη αντιμετώπιση των κατοίκων και των επιχειρήσεων”

 

Στη συζήτηση του νομοσχεδίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Βουλή, τοποθετήθηκε η Βουλευτής Έβρου ΣΥΡΙΖΑ κα Νατάσα Γκαρά, αναφέροντας τα χαρακτηριστικά του νέου μέτρου, τα οφέλη για τη Σαμοθράκη, ενώ αναφέρθηκε και στη Λιμενική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης.  

Ειδικότερα, η κα Γκαρά τόνισε πως το νέο πλαίσιο έγκειται στη διαμόρφωση των αναπτυξιακών κινήτρων στα νησιά, αλλά και στη στήριξη των νησιωτών σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής τους, προκειμένου να κατοικούν και να αναπτύσσουν δραστηριότητες στο νησί τους, στο οποίο επιθυμούν και επιμένουν να κατοικούν.

Ουσιαστικά, με την εφαρμογή αυτού του μέτρου,  οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών, αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτά, θα έχουν τη δυνατότητα με την έκδοση του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη, αλλά και την καταγραφή της επιχείρησής τους, να λαμβάνουν ως επιστροφή χρημάτων, τη διαφορά που προκύπτει από τη σύγκριση  του κόστους μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα, με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς (πλοίο, ταχύπλοο), με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς (ΚΤΕΛ) για την ίδια απόσταση, από και προς τα νησιά.

Η κα. Γκαρά επισήμανε επιγραμματικά τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου τονίζοντας  πως:

α) για την εφαρμογή του μέτρου δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να έχει τη φορολογική του έδρα στο νησί

β) τα ποσά που θα επιστρέφονται θα είναι αφορολόγητα και ακατάσχετα

γ) οι αναπληρωτές, ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αλλά και οι επικουρικοί και αγροτικοί γιατροί στις νησιωτικές δομές Υγείας και Παιδείας καθίστανται δικαιούχοι

δ) η διαδικασία εγγραφής και παραλαβής του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη είναι απλή και καθόλου γραφειοκρατική, καθώς δεν χρειάζεται η κατάθεση εγγράφων ή παραστατικών

Σαφώς, η Βουλευτής του Έβρου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο γεγονός, πως το καινοτόμο αυτό πλαίσιο για τις μετακινήσεις επιβατών, εμπορευμάτων και καύσιμων πρόκειται να εφαρμοστεί στις αρχές Ιουλίου  και στο νησί της Σαμοθράκης, καθώς είναι ένα από τα 49 νησιά, όπου το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά.

Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Γκαρά για ακόμη μια φορά κάλεσε την ηγεσία του Υπουργείου να επικεντρωθεί στον σχεδιασμό για την ίδρυση της Λιμενικής Ακαδημίας στην Αλεξανδρούπολη, με αφορμή το άρθρο του νομοσχεδίου που θεσπίζει την ίδρυση ναυτικής σχολής στο νησί της Καλύμνου.

Τέλος, σύμφωνα με την κα. Γκαρά, οι αναπτυξιακές προοπτικές του Έβρου τόσο στα πλαίσια της νησιωτικότητας , όσο και στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, διαφαίνονται άκρως δελεαστικές και η ενίσχυση αυτών με νομοσχέδια, όπως το παρόν, αποτελεί για την Κυβέρνηση πρωταρχικό σκοπό. Ειδικά στη δεδομένη χρονική στιγμή, όπου η χώρα βγαίνει από τα στενά πλαίσια της δημοσιονομικής λιτότητας, καλούνται όλοι οι θεσμικοί φορείς να σχεδιάσουν από κοινού νέες πολιτικές, με παραγωγική σκέψη και προτάσεις που θα απευθύνονται αποκλειστικά στη διευκόλυνση της καθημερινότητας για τους πολίτες.

 

Το Γραφείο Τύπου

*Ακολουθεί το βίντεο και ολόκληρη η ομιλία:

https://www.youtube.com/watch?v=PO0k0y0MJIk&feature=youtu.be

 

Kυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Έχουμε την ευχέρεια σήμερα να συζητάμε ένα νομοσχέδιο πλαίσιο που αγγίζει στην ουσία της την έννοια της νησιωτικότητας.

Μία έννοια άρρηκτα συνυφασμένη με την Ελλάδα, τη γεωγραφική της δομή και τα χαρακτηριστικά της.

Ταυτόχρονα, όμως,  μία έννοια η οποία δυστυχώς απουσίαζε κραυγαλέα από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων στα πλαίσια στήριξης και ενίσχυσης των κατοίκων  και επιχειρηματιών των νησιών μας.

Για μας η σωστή αξιοποίηση της νησιωτικότητας αποτελεί αναπτυξιακό χαρακτηριστικό, αλλά και μια έννοια βασισμένη στην ισότητα αλλά και την ισοπολιτεία.

Μέλημά μας είναι η άρση των ανισοτήτων μεταξύ των νησιωτών και των υπολοίπων κατοίκων, η ευκολότερη και οικονομικότερη πρόσβαση και η μετακίνηση των πολιτών και εμπορευμάτων, η σύνδεση με τον χερσαίο Ελλαδικό, αλλά και Ευρωπαϊκό χώρο στα πλαίσια της συνοχής.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως ήδη αξιοποιούνται ευρωπαϊκά και κρατικά κονδύλια για την ανάπτυξη των δημόσιων δομών, την ολοκλήρωση βασικών υποδομών, την ενεργειακή αυτονόμηση των νησιών και την αύξηση του αριθμού των δημόσιων λειτουργών.

Μέλημά μας επίσης είναι η διαμόρφωση των αναπτυξιακών κινήτρων στα νησιά, αλλά και η στήριξη των νησιωτών σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής τους, προκειμένου να κατοικούν και να αναπτύσσουν δραστηριότητες στο νησί τους, στο οποίο επιθυμούν και επιμένουν να κατοικούν.

Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί ένα καινοτόμο πλαίσιο, καθώς σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται πρώτη φορά, όχι μόνο για τις μετακινήσεις επιβατών, αλλά και για τη μετακίνηση εμπορευμάτων και καύσιμων.

Είναι η πρώτη φορά που παρέχεται κρατική ενίσχυση τέτοιου μεγέθους σε τόσο μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων στη νησιωτική Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει στόχο, όχι μόνο να ισορροπήσει και να συγκρατήσει τις τιμές στα νησιά, αλλά να δημιουργήσει και ένα κίνητρο ίδρυσης νέων επιχειρήσεων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

το εν λόγω πλαίσιο ονομάζεται μεταφορικό  ισοδύναμο, διότι εναρμονίζει το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων με το κόστος σε χερσαία μέσα μεταφοράς για την ίδια απόσταση.

Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν λειτουργεί ως αντιστάθμισμα σε κάτι, όπως επικαλείται η αντιπολίτευση. Αντίθετα, το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μόνιμο μέτρο, οριζόντιο και καθολικό για τους νησιώτες και τις επιχειρήσεις, που έχουν έδρα στα νησιά.

Άλλωστε, είναι, ήταν και θα είναι  ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών.

Επιγραμματικά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου και να ξεκαθαρίσουμε ότι:

– Δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια για να καταστεί κάποιος δικαιούχος του μέτρου. Αρκεί να διατηρούν τη φορολογική τους  έδρα στο εκάστοτε νησί.