Βοηθήστε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί μετά τις γιορτές

988

Βοηθήστε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί με ασφάλεια από το τοξικό φορτίο που συσσώρευσε κατά τη διάρκεια των εορτών και να επανακτήσει τη διατροφική του ισορροπία. Δώστε στο σώμα σας όλα όσα χρειάζεται για να ξεφορτωθεί φουσκώματα και πρηξίματα, να αποβάλλει τα επιπλέον υγρά και – γιατί όχι – να χάσει περιττά κιλά.

7 κινήσεις για βήμα-βήμα αποτοξίνωση. Κάθε επόμενη μέρα διατηρείτε την προηγούμενη αλλαγή και προσθέτετε την καινούργια.

Ημέρα 1 – Επαρκής ενυδάτωση: Πίνετε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αρκετό νερό, προτιμότερο φιλτραρισμένο και με λίγες σταγόνες λεμονιού. Χρησιμοποιείτε γυάλινα ποτήρια αντί για πλαστικά, αποφύγετε την κατανάλωση νερού που έχει παραμείνει στάσιμο επί πολλές ώρες μέσα σε φιάλες.

Ημέρα 2 – Ηπιότερο μαγείρεμα: Μαγειρεύετε ήπια όσα τρόφιμα χρειάζονται μαγείρεμα. Προτιμάτε το μαγείρεμα στον ατμό ή το βράσιμο, περιορίστε στο ελάχιστο τηγάνισμα, τσιγάρισμα, ψήσιμο στη σχάρα. Μην σερβίρετε καυτό φαγητό ή ροφήματα σε πλαστικά σκεύη.

Ημέρα 3 -Περιορισμοί: Περιορίστε έτοιμα αγοραστά σνακ και φαγητά, ιδίως δε προϊόντα άσπρου αλευριού και έτοιμης ζύμης όπως οι διάφορες σφολιάτες, αλκοολούχα ποτά, σακχαρούχα αναψυκτικά, γλυκίσματα, ολόπαχα γαλακτοκομικά, επεξεργασμένα ζωικά προϊόντα όπως τα αλλαντικά, ορατά λίπη κρεάτων, καφεΐνη από όλες τις πηγές.

Ημέρα 4 – Φαγητό από το σπίτι: Μεταφέρετε φαγητό από το σπίτι στο χώρο εργασίας σας, προτιμότερο μέσα σε ισοθερμικό σκεύος. Φτιάξτε θρεπτικά γεύματα που μεταφέρονται εύκολα, όπως π.χ. ψαχνό κοτόπουλου, βρασμένες πατάτες, ρύζι και μικρά σάντουιτς. Επιπλέον, φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας 2-3 νωπά φρούτα.

Ημέρα 5 – Διατροφικές προτεραιότητες: Προτεραιότητα στα φυτικά τρόφιμα έναντι των ζωικών, π.χ. όσπρια αντί κρέατος, στα λιγότερο επεξεργασμένα, π.χ. ρύζι καστανό αντί λευκό, και στα πλουσιότερα σε φυτικές ίνες, π.χ. ζυμαρικά ολικής αλέσεως. Μελετάτε προσεκτικά τις ετικέτες των συσκευασμένων τροφίμων ώστε να κάνετε ποιοτικότερες επιλογές.

Ημέρα 6 – Έμφαση στα ωμά: Καταναλώστε αναλογικά περισσότερα ωμά τρόφιμα, τρώτε πιο πολλά λαχανικά διαφόρων χρωμάτων και φρούτα εποχής. Πλένετε σχολαστικά όλα τα τρόφιμα που χρειάζονται πλύσιμο και δεν θα περάσουν από τη διαδικασία του μαγειρέματος, απομακρύνετε τη φλούδα των φρούτων συμβατικής καλλιέργειας και τα εξωτερικά φύλλα των φυλλωδών λαχανικών.

Ημέρα 7 – Όλα σε τάξη: Βασίστε το διαιτολόγιο σας στο “από λίγο και συχνά”. 4-5 μικρά γεύματα ημερησίως, με μικρή ποσότητα ποιοτικών τροφίμων, σε τακτά χρονικά διαστήματα και με αργό, συγκεντρωμένο μάσημα της τροφής. Δεν βοηθάτε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί ούτε όταν τρώτε πολύ και γρήγορα, ούτε, όμως, όταν αφήνετε το στομάχι σας “άδειο” επί πολλές ώρες.