Είναι γεγονός πως ένας νέος δήμαρχος στα αυτοδιοικητικά, ο οποίος μάλιστα δεν έχει περάσει από τα έδρανα της αντιπολίτευσης, δικαιούται τόσο από τους δημότες, όσο και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, μια ικανή περίοδο χάριτος και ανοχής.
Από την άλλη όμως, οι πολίτες ψηφίζουν μια νέα διοίκηση για να εφαρμόσει το όραμά της και φυσικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο και θα έπρεπε να έχει παρουσιάσει στην διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Επίσης είναι γεγονός, πως οι εποχές είναι τέτοιες που δεν υπάρχουν περιθώρια κωλυσιεργίας, ιδιαίτερα για ένα μεγάλο και απαιτητικό δήμο όπως αυτός της Αλεξανδρούπολης, εξάλλου οι νέοι δημοτικοί άρχοντες κλήθηκαν να αξιοποιήσουν το χρονικό διάστημα από τις αρχές Ιουνίου που εκλέχτηκαν, μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου που ανέλαβαν τα νέα τους καθήκοντα.
Νέο δεδομένο αποτέλεσε και η εφαρμογή, για πρώτη φορά, της απλής αναλογικής, γεγονός που απαιτούσε μια ρεαλιστική και ουσιαστική συνεργασία μεταξύ όλων των παρατάξεων, προς όφελος πάντα των δημοτών. Κάτι τέτοιο σε όσους δήμους λειτούργησε θετικά, οικοδομήθηκε αποκλειστικά στην βάση ξεκάθαρων προγραμματικών συγκλίσεων.
Με αυτή την αναγκαία συνθήκη, ως επικεφαλής της 3ης σε εκλογική δύναμη δημοτικής παράταξης, πρότεινα εξαρχής στον κ.Ζαμπούκη μια σειρά 25 συγκεκριμένων αρχών, θέσεων και προτάσεων, με σκοπό μια επικείμενη συνεργασία σύμφωνα με τις επιταγές του «Κλεισθένη».
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε αποδεκτό από τον νέο δήμαρχο και αντ´αυτού προτίμησε να ορίσει αντιδήμαρχο τεχνικών έργων δημοτικό σύμβουλο της ΑΝΑΣΑ, χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο αυτοδιοικητικό πλαίσιο για μια τέτοια συνεργασία. Το αποτέλεσμα ήταν να βρεθώ εκτός της δημοτικής παράταξης στην οποία ήμουν επί πέντε και πλέον έτη ως επικεφαλής και το σημαντικότερο να μην γνωρίζει κανείς ποιο πρόγραμμα κλήθηκε να εφαρμόσει ο συνεργαζόμενος νέος αντιδήμαρχος.
Σε ότι αφορά το υπόλοιπο διοικητικό σχήμα, στηρίχτηκε κατά βάση στους δέκα εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους από την παράταξη του δημάρχου, εκ των οποίων η πλειοψηφία είχε ελάχιστη προϋπηρεσία- εμπειρία τόσο στα αυτοδιοικητικά ζητήματα, όσο και σε θέματα διοίκησης.
Δημοτική ενότητα Φερών:
Αν και αποτέλεσε την περιοχή με την μεγαλύτερη εκλογική δύναμη του κ.Ζαμπούκη (αντίστοιχα και του κ.Φωτιάδη το 2014), μέχρι στιγμής δεν έδειξε να απολαμβάνει της ιδιαίτερης προσοχής του δημάρχου.
Ήδη στην πρώτη του δημόσια ομιλία στα πρόσφατα εγκαίνια της 24ηςΠανέβριας Αγροτικής Έκθεσης Φερών, διαπιστώσαμε προς γενική έκπληξη πως το περιεχόμενό της, ήταν πιστή αντιγραφή των όσων είχε «ποστάρει» στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook μια ημέρα πριν, ο Κώστας Αλεξανδρής πρόεδρος του Αγροτικού και Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης!
Σε ότι αφορά τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, δεν υπήρξε μέχρι στιγμής καμία δέσμευση για επαναφορά της Διεύθυνσης Τοπικής Ανάπτυξης, την οποία και κακώς είχε καταργήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή.
Συμβολικά επίσης θα περίμενε κανείς να γίνει κάποιο από τα πρώτα δημοτικά συμβούλια στην πόλη των Φερών, γεγονός που αποτελούσε και προσωπική μου δέσμευση κατά την προεκλογική περίοδο.
Δημοτική ενότητα Τραϊανούπολης :
Στην δημοτική ενότητα της Τραϊανούπολης, διατηρήθηκε το λάθος της προηγούμενης διοίκησης να επιφορτίζει την Αντιδημαρχία με τον ιδιαίτερα απαιτητικό και εξειδικευμένο τομέα της Ενέργειας και των Φυσικών Πόρων. Ο αντιδήμαρχος Τραϊανούπολης θα έπρεπε να έχει ως αποκλειστική αρμοδιότητα τα ζητήματα της καθημερινότητας, των απαραίτητων υποδομών στον πρωτογενή τομέα, των τεχνικών έργων και θεσμοθετημένα να συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της Τουριστικής Ιαματικής Επιχείρησης του Δήμου (ΤΙΕΔΑ).
Αντ´αυτών, με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την ακατανόητη απόφαση της νέας διοίκησης για την διακοπή της λειτουργίας του Υδροθεραπευτηρίου των Ιαματικών Πηγών και του Ξενοδοχείου «ΤΡΑΪΑΝΟΥΠΟΛΙΣ», γεγονός που ήταν αντίθετο με το προεκλογικό πρόγραμμα του δημάρχου.
Στα υπόλοιπα θέματα του δήμου εντοπίζονται τα εξής:
Στα θετικά της στελέχωσης των έμμισθων συνεργατών του δημάρχου, η διατήρηση μιας συμβούλου από την διοίκηση Λαμπάκη και η επιλογή στην θέση του Ειδικού Γραμματέα του δήμου, του Γιάννη Μπόγδη, μέχρι πρότινος Ειδικού Συμβούλου του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς.
Αυτό που όμως αξίζει αναφοράς, είναι η επιβεβαίωση στην πράξη, της κομματικής ταυτότητας του κ.Ζαμπούκη ως δημάρχου του ΚΙΝΑΛ, μια και συνέπραξε με αυτή του την ιδιότητα μαζί με αντίστοιχους συναδέλφους του από δήμους της ΑΜΘ, για να απομακρύνουν τον δήμαρχο Δράμας Χριστόδουλο Μαμσάκο από την προεδρία της ΔΙΑΑΜΑΘ και να αναλάβουν τον έλεγχο της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σε ότι αφορά την παρουσίαση του Τεχνικού προγράμματος, φάνηκε η έλλειψη οράματος και σχεδίου από την νέα διοίκηση, μια και ουσιαστικά παρουσιάστηκε η συνέχιση των έργων που είχαν δρομολογηθεί επί δημαρχίας Λαμπάκη και μάλιστα με πιστή εφαρμογή ενός αμφιλεγόμενου έργου, όπως η κατασκευή ποδηλατόδρομου σε όλο το μήκος της παραλιακής οδού, η οποία συνοδεύεται από επικείμενη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην περιοχή του Φάρου και με τελικό αποτέλεσμα το «στένεμα» της Βασιλέως Αλεξάνδρου, γεγονός που θα δυσχεραίνει το ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Ενδεικτικό της αμηχανίας που παρουσιάζει η νέα δημοτική αρχή, είναι και η απουσία σχεδίου για την αξιοποίηση του χώρου μετά την κατεδάφιση του παλιού Κολυμβητηρίου, καθώς και η δημόσια- επικοινωνιακού χαρακτήρα- συζήτηση που άνοιξε ο ίδιος ο δήμαρχος για τον πεζόδρομο της Κύπρου, αντί της επίσημης συζήτησης του θέματος εντός του δημοτικού συμβουλίου.
Τέλος πέρα από της συνεχιζόμενες επισκέψεις και συναντήσεις του κ.Ζαμπούκη με φορείς και συλλόγους (με την ίδια επικοινωνιακή τακτική που εφάρμοσε και στην προεκλογική περίοδο), δεν ακούσαμε κάτι για τα εξής θέματα, τα οποία είναι άμεσης προτεραιότητας:
- Αναμόρφωση της ιστοσελίδας του Δήμου, ώστε να μπορεί ο κάθε πολίτης να βρει τους Κανονισμούς λειτουργείας που αφορούν το δημότη (Κανονισμός ελεγχόμενης στάθμευσης, Λαϊκών αγορών, Καθαριότητος, Λειτουργείας κοιμητηρίων, Κανονισμός λειτουργείας Δημοτικού Συμβουλίου, Επιτροπών, Κοινοτήτων και Δημοτικής Επιτροπής διαβούλευσης).
- Τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας του δημοτικού Συμβουλίου, με σκοπό να θεσπισθεί « Η Ώρα του Δημάρχου», όπου σε ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ κάθε 6 μήνες θα απαντά σε επίκαιρες ερωτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων, για τον έλεγχο της Δημοτικής Αρχής από τις παρατάξεις.
- Ένα σαφές σχέδιο για τα εκλεγμένα Συμβούλια των Κοινοτήτων, με σκοπό την συμμετοχή τους στη διοίκηση, στη λήψη αποφάσεων και ευθυνών, μια και είναι ο μοναδικός τρόπος που θα μπορεί να καταρρίψει τις καχυποψίες και να μικρύνει την απόσταση μεταξύ των Δημοτικών Ενοτήτων.
- Κανένα πρώτο βήμα για την απόδοση των πεζοδρομίων στους πεζούς, το οποίο να συνδυάζεται και με άλλα συμπληρωματικά μέτρα, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό και με την καλύτερη αισθητική εικόνα της πόλης, σε ένα ανοιχτό διάλογο με τον εμπορικό κόσμο.
- Σύσταση συμβουλίου Δημογραφικής στρατηγικής.
- Πολεοδόμηση και πράξη εφαρμογή στο οικοδομικό τετράγωνο των αποθήκων της ΚΥΔΕΠ.
- Ανάθεση μελέτης καταγραφής και αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας από την ΤΙΕΔΑ.
- Άμεση προτεραιότητα στην αναμόρφωση του οδικού δικτύου Αλεξανδρούπολης- Παλαγίας.
- Αξιολογική κατανομή χρόνου χρήσης στους Δημοτικούς χώρους άθλησης.
- Θέσπιση οικονομικών κινήτρων προς όλους τους συλλόγους για σύσταση και δραστηριοποίηση των επί μέρους ομάδων εθελοντών αιμοδοτών.
- Δέσμευση για αλλαγή της θέσης του κόκκινου γλυπτού των “7 αιωρούμενων αθλητών” του Κωστή Γεωργίου από το Ηρώον της πόλης.
- Επανεξέταση της μελέτης του Κλειστού Γυμναστηρίου Αλεξ/πολης.
- Αποκατάσταση των σχέσεων του Δήμου Αλεξ/πολης με την αεροπορική εταιρεία Aegean και την οικογένεια Βασιλάκη.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών για την οριστική ένταξη της περιοχής Καλλιθέας-Ν.Χηλής στο σχέδιο πόλης.
- Προγραμματισμός για την δημιουργία Γ´Κοιμητηρίων Αλεξ/πολης.
- Διεκδίκηση από το ΤΑΙΠΕΔ και τον Ο.Λ.Α. της κυριότητας για ολόκληρη την έκταση της δυτικής χερσαίας ζώνης του λιμένα, σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας.
- Οργάνωση δημοτικής υπηρεσίας συγκοινωνίας με σύγχρονα αυτόνομα mini-bus αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
- Επανεξέταση των τεχνικών δεδομένων του τερματικού σταθμού του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και της διαδρομής του αγωγού, καθώς και διεκδίκηση για τα αντισταθμιστικά οφέλη του έργου.
- Έκπτωση 50% στα εισιτήρια της πλαζ του Ε.Ο.Τ. και της γιορτής του Κρασιού από την ΤΙΕΔΑ, σε τρίτεκνους, πολύτεκνους και μονογονεϊκές οικογένειες.
- Άμεση απαγόρευση της χρήσης τοξικών φυτοφαρμάκων εντός του αστικού ιστού.
- Άμεση σύγκληση συνάντησης με τα αρμόδια στρατιωτικά στελέχη της 12ης Μεραρχίας με σκοπό την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για την μεταφορά του πεδίου βολής «Αετός».
- Άμεση σύγκληση συνάντησης με την ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. για την διευθέτηση ιδιοκτησιακών και πολεοδομικών εκκρεμοτήτων.
- Άμεση σύγκληση συνάντησης με εκπροσώπους των ιδιοτήτων του οικοπέδου στο οποίο στεγάζεται σήμερα το ΚΤΕΛ, με σκοπό την αγορά του ακινήτου και την μελλοντική δημιουργία πολυώροφου κτιρίου για δημοτικό πάρκινγκ.
- Πρωτοβουλία σε συννενόηση με τον Ο.Λ.Α. για την οριστική χωροθέτηση Μαρίνας Τουριστικών σκαφών.
- Χορήγηση διατακτικών σε άπορους δημότες, εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων για την κάλυψη ειδών διαβίωσης σε εφαρμογή των διατάξεων του εδαφίου 2α του άρθρου 37 του Ν.3801/2009 (ΦΕΚ 163/Α/4-9-2009 ).
- Άμεση διερεύνηση από τις υπηρεσίες του δήμου για την δυνατότητα χωροθέτησης ενός νέου Δικαστικού Μεγάρου μέσα στην έκταση του γωνιακού υπό πολεοδόμηση Ο.Τ. (Οικοδομικού Τετραγώνου) του στρατοπέδου “Ζήση”, στην συμβολή της οδού Ηροδότου με τον νέο Περιφερειακό.
- Ανάληψη πρωτοβουλιών έτσι ώστε να γίνει διόρθωση των στατιστικών στοιχείων, με σκοπό η τοπική κοινότητα της Μάκρης να αποκτήσει εκείνες τις πληθυσμιακές προϋποθέσεις και να μετατραπεί σε Δημοτική ενότητα όπως είναι σήμερα οι Ενότητες Φερών και Τραϊανούπολης.
- Στήριξη του αιτήματος της πλειοψηφίας των κοινωνιών των Δημοτικών Ενοτήτων Φερών και Τυχερού προς το Υπουργείο Εσωτερικών για την σύσταση του Δήμου “Παναγίας Κοσμοσώτειρας” με την συνένωση των πρώην Δήμων Φερών και Τυχερού.
Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος.