Τo ΔΠΘ θα προετοιμάζει τους καθηγητές φυσικής αγωγής του αραβικού κόσμου

903

Στα σκαριά κοινό προπτυχιακό πρόγραμμα με το ιστορικό πανεπιστήμιο του Helwan στο πλαίσιο της καθιέρωσης του πανεπιστημιακού ιδρύματος της περιοχής μας στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη 

Ενίσχυση της εξωστρέφειας και πολλά τα οφέλη για το ΔΠΘ – Δυνατότητα φοίτησης και στην Κομοτηνή για ορισμένο χρονικό διάστημα – Το ΔΠΘ γίνεται και «αγγλόφωνο»

 Ένα κοινό προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών με στόχο την προετοιμασία καθηγητών Φυσικής Αγωγής που θα εργαστούν στα σχολεία το αραβικού κόσμου, δημιούργησε το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της ΣΕΦΑΑ του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης σε συνεργασία με ένα από τα ιστορικότερα Πανεπιστημιακά τμήματα της Αιγύπτου αυτό του Πανεπιστημίου του Helwan. Πρόκειται για μια καινοτόμα πρωτοβουλία που βρίσκεται στα τελευταία στάδια της υλοποίησής της στο πλαίσιο και της διεθνοποίησης του Πανεπιστημιακού Ιδρύματος της περιοχής μας και του στόχου της «καθιέρωσής» του στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Ενίσχυση της εξωστρέφειας και πολλά τα οφέλη για το ΔΠΘ

Η συγκεκριμένη συνεργασία δεν προέκυψε εν μία νυκτί αλλά αποτελεί τη συνέχεια και την εξέλιξη της συνεργασίας μεταξύ των δύο πανεπιστημιακών ιδρυμάτων που όπως έκανε γνωστό η Καθηγήτρια και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΔΠΘ κ.Μαρία Μιχαλοπούλου, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης 10 Ιανουαρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» μετρά αρκετά χρόνια, στο πλαίσιο και του προγράμματος Erasmus υπεύθυνη του οποίου διετέλεσε.

Η επιλογή μάλιστα του Πανεπιστημίου του Helwan δεν ήταν τυχαία, δεδομένου ότι αποτελεί ιστορικό για τον αραβικό κόσμο πανεπιστήμιο, ειδικά σε ό,τι αφορά το Τμήμα Φυσικής Αγωγής, είναι παλαιότερο του Τμήματος του ΔΠΘ και μάλιστα έχει την ιδιαιτερότητα να αποτελεί την πρώτη σχολή στην οποία φοίτησαν γυναίκες. Έχοντας ως απώτερο στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας του ΔΠΘ, που θα βοηθήσει το ίδιο το ίδρυμα όχι μόνο με οικονομικά οφέλη, από την περσινή χρονιά όπως εξιστόρησε η ίδια ξεκίνησαν οι προσπάθειες της δημιουργίας ενός κοινού προπτυχιακού προγράμματος, διάρκειας τεσσάρων ετών, οι απόφοιτοι του οποίου θα έχουν την δυνατότητα να εργαστούν στο εκεί εκπαιδευτικό σύστημα ως καθηγητές φυσικής αγωγής. Σε μία χώρα που η αναγκαιότητα αποφοίτων ενός αγγλόφωνου προγράμματος, για τα διεθνή σχολεία που λειτουργούν και αναπτύσσονται έτι περαιτέρω στον αραβικό κόσμο, είναι μεγάλη.

Δυνατότητα φοίτησης και στην Κομοτηνή για ορισμένο χρονικό διάστημα

Η συμμετοχή του ΔΠΘ δεν αφορά μόνο στη σύνθεση του προγράμματος σπουδών, αλλά και στο γεγονός ότι οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές και φοιτήτριες του αραβικού κόσμου θα διεξάγουν το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών τους δραστηριοτήτων στο Κάιρο της Αιγύπτου, ωστόσο για ένα ορισμένο διάστημα της τάξεως των έξι μηνών ή του ενός έτους οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα στην Ελλάδα και τις εγκαταστάσεις του ΔΠΘ, σε ένα πρόγραμμα που θα «τρέχει» ταυτόχρονα με κανονικό πρόγραμμα της σχολής του ΔΠΘ. «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να επεκτείνουμε τη δράση του πανεπιστημίου στον  αραβικό κόσμο όπου δεν έχουμε αυτή τη στιγμή κάποια  προηγούμενη δραστηριότητα» ανέφερε η κ.Μιχαλοπούλου χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας πως μέσα και από το “Study In Greece” που η ίδια διατελεί αντιπρόεδρος, οργανώνονται τα βασικά βήματα για την υλοποίηση αντίστοιχων αγγλόφωνων προγραμμάτων σπουδών, είτε στη χώρα μας υπό το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει σε αυτά την είσοδο Ελλήνων Πολιτών, αλλά μόνο υπηκόων άλλων χωρών της Ε.Ε. και του τρίτου κόσμου.

Μια προετοιμασία που θα δώσει στο ΔΠΘ και τα στελέχη του τη δυνατότητα να πρωτοπορήσει σε τέτοια προγράμματα παράλληλα με όσα προετοιμάζονται σε τρίτες χώρες όπως η Κίνα, όπου αναπτύσσει συνεργασίες η Πολυτεχνική Σχολή του πανεπιστημίου μας.

Το ΔΠΘ γίνεται και «αγγλόφωνο»

Για την επιτυχή ωστόσο υλοποίηση αυτών όπως τόνισε η κ.Μιχαλοπούλου απαιτούνται ενέργειες και δράσεις βασισμένες σε ένα βασικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα προσαρμόσει την ενημέρωση, τα κείμενα, όλο το κομμάτι της προβολής των δραστηριοτήτων του στην αγγλική γλώσσα. Σε αυτό ακριβώς το κομμάτι, αυτό της διεθνοποίησης, επενδύει σήμερα το ΔΠΘ ώστε τα επόμενα χρόνια, πάντα με βάση το εκάστοτε ισχύον νομικό πλαίσιο, να μπορεί με τρόπο πιο αποδοτικό να δημιουργεί προγράμματα σπουδών με στόχο αλλοδαπούς φοιτητές, προσθέτοντας στην ουσία στο ΔΠΘ ένα επιπλέον σκέλος αυτό της εργασίας σε μία άλλη γλώσσα και μία άλλη κουλτούρα, απευθυνόμενο σε έναν διαφορετικό κόσμο.

«Συμμαχία» του ΔΠΘ για την ίδρυση Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου

Ερωτηθείσα σχετικά με την λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην χώρα μας που προωθεί η κυβέρνηση και το ενδεχόμενο συνεργασιών με Περιφερειακά Πανεπιστημιακά ιδρύματα  η ίδια εξήγησε πως ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες των σχεδιαζόμενων αλλαγών ωστόσο «αποτελεί στόχο του ΔΠΘ να αξιοποιήσουμε τις όποιες αλλαγές στο νομικό πλαίσιο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για το πανεπιστήμιό μας». «Εδώ θα χρειαστεί και αυτή είναι η προσπάθειά μας, να διαβάσουμε την κατάσταση η οποία θα διαμορφωθεί στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα, έτσι ώστε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις» προσέθεσε, τονίζοντας πως «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το όραμα της Ευρώπης για το ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, το οποίο  ξεκίνησε από τον Μακρόν όταν ήταν στην προεδρεία της Ε.Ε.». Σε αυτό το πλαίσιο που ανταποκρίνεται σε μια από τις εμβληματικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την οικοδόμηση ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης και υπό το οποίο λειτουργούν όπως εξήγησε περίπου 60 ευρωπαϊκά πανεπιστήμια αποτελούμενα από 10 περίπου πανεπιστήμια το καθένα. Κατανοώντας τα θετικά της όλης πρωτοβουλίας όπως έκανε γνωστό η κ.Μιχαλοπούλου προετοιμάζεται η κατάθεση σχετικής πρότασης, σε συντονισμό της ιδίας, με το ΔΠΘ παρών, ώστε σε αυτήν την «παράλληλη» όπως την χαρακτήρισε διαδρομή, τα εθνικά πτυχία της Ελλάδας, θα «μπουν» κάτω από μία ευρωπαϊκή ομπρέλα.

Νατάσσα Βαφειάδου
paratiritis-news.gr