Έβρος: Απαιτεί την κατάργηση όλων των διοδίων η Λαϊκή Συσπείρωση

924

Συνέντευξη Τύπου με αφορμή την κατασκευή σταθμών διοδίων στην περιμετρική της Καβάλας και στην Ασπροβάλτα, έδωσε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης καθώς, όπως επισημαίνει, «μετά και τη λειτουργία πριν μήνες του σταθμού Μέστης στο Ν. Έβρου, το σύνολο των σταθμών στην ΠΑΜΘ ανέρχεται στους έξι.

Έτσι για να διασχίσει ένα αυτοκίνητο Ι.Χ. με επιστροφή την Εγνατία στα όρια της ΠΑΜΘ δαπανά 12 ευρώ (χωρίς να έχει υπολογισθεί ακόμη ο σταθμός της Καβάλας και Αρδανίου, προγραμματίζεται η κατασκευή μετά τον Αύγουστο) και για να φτάσει από τα σύνορα στη Θεσσαλονίκη 16,8 ευρώ (χωρίς να υπολογίζονται οι νέοι σταθμοί διοδίων Ασπροβάλτας, Καβάλας, Αρδάνιο Έβρου) και οι αυξήσεις “φωτιά” από την αρχή του 2019».

Απαίτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» είναι η κατάργηση όλων των διοδίων και «καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πιστή στις ευρωενωσιακές οδηγίες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, τους οποίους υποκρινόταν ότι θα καταργήσει, αλλά τους επεκτείνει».

Χαρακτηρίζει υποκριτικές και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες, όσες φωνές «τοπικών παραγόντων, δημάρχων, βουλευτών κ.ά. υψώνονται “αντιπολιτευτικά” ενάντια στα διόδια. Πρώτα απ’ όλα τα δικά τους κόμματα (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) “γέμισαν” τη χώρα με διόδια και αύξαναν συνεχώς τις τιμές τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, όσοι από αυτούς “διαμαρτύρονται” σήμερα για τα μετωπικά διόδια, αποδέχονται και τη λογική της ΕΕ “ο χρήστης πληρώνει”. Εμπαίζουν το λαό της περιοχής όσοι απ’ αυτούς διεκδικούν αναλογικά διόδια κρύβοντας τη συμφωνία τους με την ευρωπαϊκή πολιτική να πληρώνει ο λαός για να μετακινείται στους δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει ήδη. Τη μια φορά με τη φορολόγηση, η οποία καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις (είτε κρατικές είτε ευρωενωσιακές). Την άλλη φορά με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση του Δημοσίου (δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού). Την επόμενη με την τοποθέτηση των διοδίων – χαράτσι που το καρπώνονται οι ανάδοχοι όμιλοι, πριν ακόμα παραδώσουν το έργο. Ακόμη και με αποζημιώσεις στους εργολάβους που αποφασίζει η Βουλή όταν αυτοί θεωρούν ότι δεν εισέπραξαν όσα ήθελαν. (Τροπολογία που ψηφίστηκε στις 29 Μάρτη του 2017 και μάλιστα βράδυ)».

Παράλληλα υπογραμμίζει πως «την ίδια ώρα που κατασκευάζονται τα κεντρικά οδικά δίκτυα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, η χρήση αυτών των δικτύων γίνεται απαγορευτική για τους εργαζόμενους, ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο (π.χ. το επαρχιακό, αγροτικό) αφήνεται κυριολεκτικά στην “τύχη” του και γίνεται με τον καιρό από ακατάλληλο έως επικίνδυνο, από Έβρο έως Δράμα».

Μόνη, πραγματικά φιλολαϊκή λύση, είναι «να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί. Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του λαού, να είναι συντηρημένο, με σημάνσεις και επαρκή φωτισμό όπου απαιτείται. Αντίστοιχα μέτρα να παρθούν και για το αγροτικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο συνολικά να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αποτελεί λαϊκή περιουσία».