Εξόρμηση στην Κοτρωνιά Σουφλίου…. (μέρος δεύτερο….και τελευταίο)

32
Μέρος δεύτερο και τελευταίο, όχι γιατί δεν έχουμε τι άλλο να πούμε, αλλά γιατί το θέμα δεν εξαντλείται σε δύο άρθρα…..

….Συνεχίζοντας λοιπόν τη συζήτηση για το κυνήγι, την κυνοφιλία και την άμεση επαφή με τη φύση, διαπιστώσαμε πως μπαίναμε σε ένα λαβύρινθο σκέψεων και προβληματισμών.

kotronia-soufli-6

Το μόνο ασφαλές συμπέρασμα που μπορούμε να εξάγουμε από όλη την εμπειρία, είναι πως οι άνθρωποι που συναντήσαμε εκείνη τη μέρα στην εξόρμηση μας, σίγουρα δεν είναι στυγνοί αιμοσταγείς δολοφόνοι. Διαπιστώσαμε ότι λατρεύουν την άμεση επαφή με τη φύση, και αισθάνονται πιο οικεία μέσα σε δύσβατες εκτάσεις από πουρνάρια και βελανιδιές παρά σε ασφαλτοστρωμένες και τσιμεντοφτιαγμένες πόλεις.

kotronia-soufli-2

Επιζητούν με πάθος να αποδείξουν, πως αυτό που κάνουν δεν είναι απλή εκτέλεση αθώων ζώων και πτηνών, αλλά έχουν και μία τουλάχιστον αξιόλογη δράση που συμβάλλει στην διατήρηση και ανάπτυξη του οικοσυστήματος.

Για το παραπάνω, ενισχύουν την επιχειρηματολογία τους με δράσεις που αφορούν δεντροφυτεύσεις συγκεκριμμένων δέντρων (βελανιδιές κτλ), ώστε να αποτελέσουν τροφή για τα είδη που αναπτύσσονται κατά τόπους. Τηρούν με ευλάβεια κανόνες καθαριότητας όσο βρίσκονται και δραστηριοποιούνται στη φύση. Οργανώνουν μαζικά, καθαρισμούς σε παραλίες και περιοχές όπου οι υπόλοιποι πάμε και πετάμε τα υπολείμματα μας.

Μία άλλkotronia-soufli-7η σημαντική δράση τους είναι η αναπαραγωγή και η απελευθέρωση ξάνα στη φύση, διαφόρων ειδών πουλιών και ζώων ώστε να αναπληρωθεί η έλλειψη στην αλυσίδα του οικοσυστήματος.

Θα τονίσουμε όμως ότι αυτές οι δράσεις και αρκετές ακόμα, υλοποιούνται από οργανωμένους και αναγνωρισμένους συλλόγους, οι οποίοι δεν θέλουν να έχουν καμμία σχέση με ομάδες ή μη νόμιμους συλλόγους που δραστηριοποιούνται παράνομα στο χώρο.

Θα αφήσουμε τελευταίο και ένα γεγονός που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο όπως και να θέλουμε να προσεγγίσουμε το θέμα. kotronia-soufli-8

Εξηγούμαστε.

Όλος αυτός ο κόσμος που δραστηριοποιείται γύρω από το συγκεκριμμένο χώρο, αν και έχει ελλατωθεί κατά πολύ λόγω της κρίσης, ξοδεύει αρκετά χρήματα για να διατηρήσει ζωντανό το πάθος του. Μπορούμε όλοι μας να αντιληφθούμε πως αυτά τα χρήματα από τον «κυνηγετικό» τουρισμό, απορροφώνται εξ’ ολοκλήρου από τις τοπικές κοινωνίες, μία απ’ αυτές και ο Έβρος, σε όλα του τα εδάφη.

Θα εξηγηθούμε τώρα ξεκάθαρα ως παρατηρητές για μία μέρα, αυτών των ανθρώπων, γιατί γι’ αυτό πήγαμε. Να τους παρατηρήσουμε, να τους ψυχολογήσουμε, να συνομιλήσουμε και να πάρουμε απαντήσεις σε ερωτήματα που πάντα είχαμε.

kotronia-soufli-9

Το τελικό συμπέρασμα μας λοιπόν ήρθε, αφού έπρεπε όμως να συμβουλευθούμε για άλλη μία φορά τον Κλεόβουλο, που από τον 6ο αιώνα π.Χ. μας είχε προετοιμάσει με δύο λέξεις, για την ισορροπία. ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ.

Η ανάλυση της φράσης από τον Αριστοτέλη μας λέει ότι, η αρετή (ή το μέτρον) είναι μια μεσότητα, ένα κέντρο, ανάμεσα σε δύο άκρα. Το ένα είναι η έλλειψη και το άλλο η υπερβολή.

Η σπατάλη, ως έννοια υπερβολής και ως κακή διαχείριση, είναι ακραία κατάσταση. Δεν περιέχει το μέτρο. Επίσης, η τσιγγουνιά ως μια έλλειψη, καταργεί και αυτή το μέτρο. Ανάμεσά τους, ως κέντρο και μεσότητα, είναι το μέτρο: η λογική, η συγκρατημένη, η σωστή διαχείριση της ιδιωτικής και της δημόσιας οικονομίας.

Πιστεύουμε λοιπόν ακράδαντα πως, αν καταφέρουμε και τηρήσουμε το ΜΕΤΡΟΝ και δεν διαταράσσουμε την ισορροπία στη φύση, τότε αυτή θα μπορεί να αναπληρώνει τη φθορά που της προκαλλούμε.

 

Αν από την άλλη ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ, με τους γνωστούς σε όλους μας τρόπους να την φθείρουμε, χωρίς να της δίνουμε τη δυνατότητα να αναπληρώσει, τότε θα κάνει μία έτσι, και θα μας αποτινάξει η ίδια πάνω από το πονεμένο της κορμί…

Θα επανέλθουμε σίγουρα γιατί το θέμα δεν εξαντλείται εύκολα.