*Γιατί δεν βλέπουμε τον ίδιο ζήλο και στο ζήτημα της Σχολής Ψυχολογίας στο Διδυμότειχο ;
Έτσι έγινε στην Φλώρινα – Στο Διδυμότειχο;
Πολιτικές κόντρες για τη λειτουργία του τμήματος Ψυχολογίας του Π.Δ.Μ στη Φλώρινα
Κινητικότητα παρατηρείται σ’ ότι αφορά τα νέα τμήματα του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Θετικό εκ πρώτης όψεως το στοιχείο αυτό.
Κι αυτό, γιατί η νέα υπουργός παιδείας με τις αποφάσεις της φαίνεται να μην χαμπαριάζει για το τι θέλουν οι τοπικές κοινωνίας και η εκπαίδευση.
Το κλείσιμο της νομικής σχολής Πατρών μας ταρακούνησε. Είναι αχρείαστη μας είπε, δεν χρειαζόμαστε τόσους δικηγόρους. Όμως αναρωτιέται κανείς χρειάζονται τόσοι μαθηματικοί και φυσικοί που δεν πρόκειται να διοριστούν ποτέ γιατί ο αριθμός τους είναι τεράστιος; Χρειαζόμαστε τόσους γιατρούς ή τόσους φιλόλογους ως κοινωνία; Μάλιστα η λειτουργία της νομικής σχολής Πατρών δεν θα αύξανε τον αριθμό των εισαγομένων αλλά θα γίνονταν ανακατανομή του ίδιου αριθμού με τον περσινό .
Δικαιολογημένος ο φόβος των ανησυχούντων για τα δικά μας τμήματα.
Έτσι έχουμε την δήλωση της κοσμήτορος της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών κας Αικατερίνης Δημητριάδου, για να προλάβει κάθε δυσάρεστο ενδεχόμενο, ότι «το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι έτοιμο να δεχτεί φοιτητές/τριες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020».
Στο πολιτικό πεδίο υπάρχει και η οργίλη ανακοίνωση της κας Πέρκα, βουλευτή Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ………….ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ», προειδοποιεί την Υπουργό Παιδείας να μην επιφυλάξει την ίδια τύχη στο τμήμα ψυχολογίας με έδρα την Φλώρινα με αυτό της Νομικής σχολής Πατρών. «Μην τολμήσουν καν να σκεφτούν ότι το νεοσύστατο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, θα έχει την ίδια τύχη με τη Νομική Σχολή της Πάτρας!», επισημαίνει στην ανακοίνωση της η κα Πέρκα.
Ως εδώ όλα καλά. Όμως είναι η μία πλευρά του ζητήματος . Η άλλη είναι η ποιότητα σπουδών που παρέχουμε στους νέους φοιτητές μας. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την εκπαίδευση τους; Θα έχουν το κατάλληλο γνωστικό αντικείμενο; Θα είναι ίδια και καλύτερα τα εφόδια τους ή θα υπολείπονται έναντι των άλλων τμημάτων των άλλων πανεπιστημίων; Ποιος μπορεί να μας διαβεβαιώσει για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Ποιος έχει το δικαίωμα να θυσιάσει το μέλλον αυτών των παιδιών για χάρη πολιτικών σκοπιμοτήτων με μια υποβαθμισμένη ποιότητα σπουδών;
Η κα Αναστασία Αλευριάδου, Γνωστική Ψυχολόγος (με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος) Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον Μάρτιο του 2019 με ανοιχτή της επιστολή κατέθεσε τους προβληματισμούς της, ερωτήματα, σκέψεις και ανησυχίες, που δεν έχει απαντηθεί μέχρι σήμερα. Τι απαντά σ’ αυτά η Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών κα Αικατερίνη Δημητριάδου και κάθε πανεπιστημιακός αρμόδιος και η τοπική πολιτική ηγεσία ; Διασφαλίζεται η ποιότητα των σπουδών του τμήματος ή σε λίγο θα έχουμε τους φοιτητές του τμήματος στους δρόμους για υποβαθμισμένη ποιότητα σπουδών; Και τότε τι θα απαντήσουμε σ’ αυτά τα νέα παιδιά που υποθηκεύουμε σήμερα το μέλλον τους;
Η ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ
«Έτοιμο να δεχτεί τους πρώτους φοιτητές το τμήμα Ψυχολογίας στη Φλώρινα
Το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι έτοιμο να δεχτεί φοιτητές/τριες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2019-2020.
Το Τμήμα ιδρύθηκε σύμφωνα με τον Νόμο 4610/07.05.2019, που αφορά τις Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΦΕΚ υπ’ Αριθμ. 4610/07.05.2019, Τεύχ. 70, Άρθρο 14, Παράγρ 1, ι).
Έχει έδρα τη Φλώρινα και εντάσσεται στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Λεπτομέρειες για την αποστολή του Τμήματος, τον απονεμόμενο τίτλο σπουδών, τον Οδηγό Σπουδών, το Πρόγραμμα, τον Κανονισμό Σπουδών, τις πιστωτικές μονάδες ECTS κ.λπ. έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος https://psy.uowm.gr/
Η Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών
και Ανθρωπιστικών Επιστημών
Αικατερίνη Δημητριάδου
Καθηγήτρια 1ης βαθμίδας
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης»
Η ΔΗΛΩΣΗ ΠΕΡΚΑ
«ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ………….ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Με αφορμή την ανακοίνωση της Κοσμήτορος της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κας. Αικ. Δημητριάδου, σχετικά με την ετοιμότητα του νέου τμήματος Ψυχολογίας, (σύμφωνα με το Νόμο 4610/07.05.2019,που αφορά στις Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων), να δεχτεί τους νέους φοιτητές για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Φλώρινας κα. Πέτη Πέρκα, είπε:
«Μην τολμήσουν καν να σκεφτούν ότι το νεοσύστατο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, θα έχει την ίδια τύχη με τη Νομική Σχολή της Πάτρας!
Όσον αφορά δε την παράταση των μηχανογραφικών, προκειμένου να εξεταστεί η λειτουργία των νέων τμημάτων, είναι μία κίνηση τουλάχιστον επιπόλαιη, αφού ενδεχόμενη αναστολή ή και κατάργηση κάποιων εξ αυτών, είναι καταφανώς αντισυνταγματική. Δε δικαιούται η κυβέρνηση να παίζει με το μέλλον των υποψηφίων, όταν η πλειονότητα αυτών έχει ήδη προβεί στην υποβολή των μηχανογραφικών, στα οποία έχουν συμπεριληφθεί τα νέα τμήματα».
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΛΕΥΡΙΑΔΟΥ
«Mε αφορμή τη δημιουργία ενός καινούργιου Τμήματος στη Δυτική Μακεδονία….ή πως δημιουργείται ένα Τμήμα Ψυχολογίας στην Ελλάδα στα πλαίσια συνέργειας (συγχώνευσης) AEI-TEI Δυτικής Μακεδονίας
Η “συνέργεια” ΑΕΙ-ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας ανακοινώθηκε επίσημα από το στόμα του κ. Υπουργού και μέσα στα ΝΕΑ Τμήματα “ξεπροβάλλει” και ένα Τμήμα Ψυχολογίας….(σημειωτέον ότι τα περισσότερα “πηγαίνουν ” στην ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ με ότι αυτό συνεπάγεται….και με έγκριση Συγκλήτου, σε αντίθεση με το νομοθετικό πλαίσιο άλλων Πανεπιστημίων που δεν απαιτείται κάτι τέτοιο…). Με μεγάλο προβληματισμό για το τελικό εγχείρημα και τη βιωσιμότητα της επερχόμενης «λύσης», θα ήθελα να θέσω στο Υπουργείο Παιδείας αλλά και στον κόσμο της Δυτικής Μακεδονίας (με ιδιαίτερη έμφαση στον κόσμο της Φλώρινας, πόλη στην οποία υπηρετώ με συνέπεια και σεβασμό τα τελευταία 20 χρόνια) μια σειρά από ερωτήματα:
1. Aς μας εξηγήσει κάποιος/οι ποιοι ήταν οι επιστημονικοί και ακαδημαϊκοί κανόνες που οδήγησαν στη δημιουργία τόσων νέων τμημάτων καθώς και στην μετονομασία των άλλων. Ειδικότερα:
Πώς δημιουργούνται αυτά τα Νέα Τμήματα;; Eίναι προϊόν αποφάσεων κάποιων εντεταλμένων οργάνων;; Είναι προτάσεις ενός γόνιμου διαλόγου με το Υπουργείο υπό την σκέπη της ΑΔΙΠ (Ανώτατη Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας);; Έχουν κατατεθεί μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ώστε να ενισχυθεί ουσιαστικά με Τμήματα που να έχουν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό σε μία ακριτική πόλη, όπως η Φλώρινα (που τόσο πολύ το χρειάζεται και αξίζει τον κόπο η Πολιτεία να δείξει το έμπρακτο ενδιαφέρον της); H απάντηση είναι πως ΟΧΙ.
2. Που είναι η έκθεση σκοπιμότητας και βιωσιμότητας;; έχει κατατεθεί κάτι τέτοιο;; ΟΧΙ δεν υπάρχει. Κτίζουμε “παλάτια” στην άμμο…
Είναι αποτέλεσμα απόφασης όπου προκρίνεται το Τμήμα Ψυχολογίας ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ (το πολύ ΔΕΥΤΕΡΗ) με σοβαρή αιτιολόγηση της υποστήριξης δημιουργίας του από τα αρμόδια Όργανα του Πανεπιστημίου;; OXI!
3. Τα τμήματα δεν είναι υπόθεση ενός “ανδρός”. Χρειάζεται σχεδιασμός σε βάθος και πρόβλεψη βιωσιμότητας τουλάχιστον μιας 5ετίας.
4. Η κ. Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας εκθειάζει το νέο Τμήμα Ψυχολογίας αλλά δεν εξηγεί μερικά πράγματα όπως α) Που θα γίνει η πρακτική άσκηση των φοιτητών, β) ποιες είναι οι δομές ψυχολογικές/(παιδο) ψυχιατρικές που μπορούν να φιλοξενήσουν τους φοιτητές και γ) ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός του τμήματος καθώς η δράση του θα πρέπει να αφορά και να καλύπτει γνωστικά αντικείμενα της Κλινικής Ψυχολογίας, Εργασιακής Ψυχολογίας, Ιατρικής Ψυχολογίας κ.α. που η Φλώρινα δεν μπορεί να καλύψει (Δεν υπάρχει Κέντρο Ψυχικής Υγείας, ούτε προβλέπεται να δημιουργηθεί άμεσα-Χρειάζεται πλήρως ανεπτυγμένη Ψυχιατρική Κλινική Πανεπιστημιακού Επιπέδου). Το Τμήμα Ψυχολογίας οφείλει να καλύπτει ισομερώς όλα τους επιμέρους γνωστικούς κλάδους της επιστήμης της Ψυχολογίας.
5. Η ίδρυση ενός ακόμα τμήματος Ψυχολογίας σε απόσταση αναπνοής από Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη (επίκειται και στο Βόλο) θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε ένα σχετικά υποβαθμισμένο Τμήμα με περιορισμένες δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης, ενώ οι φοιτητές του θα προσδοκούν τη μετεγγραφή τους στη Θεσσαλονίκη ή στα Γιάννενα. Θα ήθελα, να σας ενημερώσω ότι, όπως αναφέρουν οι επιστημονικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι αλλά και τα υπάρχοντα Τμήματα Ψυχολογίας στην Ελλάδα, οι απόφοιτοι Ψυχολογίας ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες της χώρας, αλλά και ποσοστιαία συγκρινόμενες με την Ευρώπη. Το σημαντικότερο όμως είναι οι δομές (πανεπιστημιακές και επαγγελματικές) της απαραίτητης για την άσκηση του επαγγέλματος, μεταπτυχιακής και επαγγελματικής εξειδίκευσης, καλύπτουν περίπου το 5-8% των αποφοίτων.
Αν ιδρυθεί και αυτό το Τμήμα θα έχουμε 7 συνολικά Τμήματα στην Ελλάδα! Ειδικότερα, σε Αθήνα (2 Τμήματα), Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Κρήτη (Ρέθυμνο) και επίκειται του Βόλου. Υπάρχει κάποιο σχέδιο;; Θα μπορέσουν οι νέοι που θα εμπιστευτούν σε μας τα όνειρά τους να τους δώσουμε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΦΟΔΙΑ;; H «αφήνουμε» να δημιουργούνται τμήματα απλά για να ικανοποιηθούν «παραισθήσεις» και προσωπικές φιλοδοξίες;;
6. Να ενημερώσω λοιπόν τον κόσμο της Φλώρινας και τους υποψήφιους φοιτητές ότι τα εν λόγω Τμήματα θα πρέπει να πάρουν πιστοποίηση, η οποία δεν δίνεται αυτόματα από το Υπουργείο Παιδείας αλλά από Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών ψυχολόγων της ημεδαπής και κυρίως της αλλοδαπής. Ας μη γελιόμαστε, πολλά από τα «δήθεν» Τμήματα θα καταρρεύσουν, καθώς θα αντιμετωπίσουν σοβαρές δυσκολίες στην πιστοποίησή τους, και κατά συνέπεια, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μην μπορέσουν να δώσουν ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ στους φοιτητές τους. (Η κ. Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής πιθανόν μπερδεύει τα επιστημονικά με τα επαγγελματικά θέματα). Ήδη πολλά από τα Τμήματα Ψυχολογίας έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους και τους ενδοιασμούς τους για τη δημιουργία νέων Τμημάτων Ψυχολογίας, ενώ οι επαγγελματικοί σύλλογοι εκφράζουν την απορία για το πώς η Ψυχολογία μετατρέπεται σε κολυμβήθρα του Σιλωάμ…
Αγαπητοί Συνάδελφοι και αγαπητοί συμπολίτες
To Τμήμα θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας, αντιποίησης επαγγέλματος (στα Τμήματα Ψυχολογίας ανά τον κόσμο διδάσκουν κυρίως Ψυχολόγοι κατά 90%, και επικουρικά δάσκαλοι, φιλόλογοι και ό,τι άλλο σε ποσοστό 10%), καθώς και αδυναμία υλοποίησης πρακτικής άσκησης (Στη Φλώρινα και όχι “εξ αποστάσεως” πρακτικές στον τόπο καταγωγής των φοιτητών, όπως «κατά παράβαση» θα διαπραγματεύονται κάποιοι)…
Όσοι μελλοντικοί φοιτητές επιλέξουν αυτό το Τμήμα να είναι ενήμεροι των συνεπειών, αλλά και ο κόσμος της Φλώρινας να γνωρίζει την αλήθεια πέρα από λαϊκισμούς και προχειρότητες. Χρειαζόμαστε λύσεις με δημοκρατικές διαδικασίες που μπορούν να υποστηρίξουν οι τοπικές κοινωνίες ρεαλιστικά σε βάθος τουλάχιστον 10ετίας….
Τέλος, δεν θέλω να σχολιάσω την ίδρυση τμημάτων όπως Μαθηματικό, Αγωγής Φροντίδας, κτλ. στο νέο Ίδρυμα που θα προκύψει. Mελαγχολία δημιουργούν σε αυτούς που έχουν δουλέψει με αυταπάρνηση στο Πανεπιστήμιό μας. Χρειαζόμαστε Τμήματα ισχυρά με στέρεες βάσεις και με υψηλές πιθανότητες εύρεσης εργασίας και όχι και άλλους άνεργους….έτσι θα βοηθήσουμε έμπρακτα τη Δυτική Μακεδονία.
Σοβαρό προβληματισμό, τέλος, δημιουργεί και το γεγονός ότι ο Πρύτανης του ΤΕΙ Μακεδονίας θα απουσιάζει από τη νέα Σύγκλητο…. Πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο για έναν πρόσφατα δημοκρατικά εκλεγμένο Πρύτανη, όταν μάλιστα κοπτόμεθα για δημοκρατικές διαδικασίες;;
Αντί η Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας να ενισχύονταν προς μια θετική, μα και συνάμα ρεαλιστική κατεύθυνση, προς το 21ο αιώνα, καλείται να δρα και να λειτουργεί με μικρο-“λογικές” της δεκαετίας του ’80. Οι καιροί ου μενετοί….
Η λογική του «μη μιλάτε», καταστρέφετε τη διαδικασία της συγχώνευσης με βρίσκει αντίθετη, στο ίδιο βαθμό με το έλλειμμα αμιγώς ακαδημαϊκών κριτηρίων.
Με αίσθημα ευθύνης
Δρ. Αναστασία Αλευριάδου
Γνωστική Ψυχολόγος (με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος)
Ένα κείμενο στις 22 Μαρτίου 2019 για την νέα σχολή της Φλώρινας με θέμα: Μια μεγάλη ακαδημαϊκή πρόκληση η ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας στη Φλώρινα
Όταν ξεκινούσε το εγχείρημα της ίδρυσης Σχολής Ψυχολογίας στην Φλώρινα.
Με την απορρόφηση του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και την ίδρυση νέων Τμημάτων, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας θα μετασχηματιστεί σε ένα μεγάλο ίδρυμα που θα υπηρετεί γνωστικά αντικείμενα σε πέντε βασικά γνωστικά πεδία: Τεχνολογία (Πολυτεχνείο), Οικονομία-Διοίκηση, Γεωπονία, Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Καλές Τέχνες. Η πολιτική απόφαση έχει ληφθεί. Περιμένουμε την εφαρμογή της.
Σχετικά με το Τμήμα Ψυχολογίας, για το οποίο η συζήτηση συνεχίζεται, αξίζει να διευκρινιστούν τα εξής:
1. Η πρόταση για ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας προήλθε μέσα από την Παιδαγωγική Σχολή, μαζί με άλλες προτάσεις. Τηρήθηκαν όλες οι θεσμικές διαδικασίες για την έγκριση της πρότασης από τη Γενική Συνέλευση της Σχολής και την επικύρωσή της από την Κοσμητεία. Οι αποφάσεις αυτές των Συλλογικών Οργάνων δεν μπορούν εκ των υστέρων να αναιρεθούν, και μάλιστα από πρόσωπα που με τον θεσμικό τους ρόλο και την καθ΄ ύλην αρμόδια ειδικότητα έχουν υπογράψει την πρόταση.
2. Πρόκειται για ένα Τμήμα υψηλής ζήτησης, άρα και υψηλής βάσης εισαγωγής. Την ιδέα για το νέο Τμήμα έχει αγκαλιάσει η ακαδημαϊκή κοινότητα της Δυτικής Μακεδονίας, όπως εκφράζεται με το Συνδικαλιστικό όργανο των διδασκόντων (ΕΣΔΕΠ). Ήδη φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής αγωνιούν αν θα μπορούσαν να εισαχθούν με κατατακτήριες, ώστε να σπουδάσουν Ψυχολογία.
3. Σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις λειτουργίας του Τμήματος: Η παιδαγωγική Σχολή ήδη διαθέτει 4 μέλη ΔΕΠ (στην ουσία 5, το ένα τελεί υπό διορισμό) και 3 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού με γνωστικό αντικείμενο στην Ψυχολογία. Επίσης, στο Νομοσχέδιο θα υπάρξει ρητή αναφορά σε 8 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ για το Τμήμα, όπως για όλα τα τμήματα που θα λειτουργήσουν άμεσα. Στα πρώτα βήματα λοιπόν θα χρειαστεί να στηρίξουμε το Τμήμα Ψυχολογίας με τις δυνάμεις που διαθέτουμε. Είναι στο χέρι μας να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς οι προκηρύξεις των νέων θέσεων, ώστε να περάσει γρήγορα σε αυτόνομη λειτουργία.
4. Στα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Νηπιαγωγών και Δημοτικής Εκπαίδευσης διδάσκονται 6-8 μαθήματα σχετικά με την επιστήμη της Ψυχολογίας. Επίσης, από το 2008 αναπτύσσονται Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδικής Αγωγής. Στην κατεύθυνση της Ψυχολογίας, ακόμη, κινούνται και οι θεματικές γνωστικών αντικειμένων, Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Ημερίδων και Σεμιναρίων που αναπτύσσονται στη Σχολή. Ενδεικτικά, θα μπορούσε κανείς να αναφέρει:
- Τις αναρτημένες εργασίες των μεταπτυχιακών φοιτητών και διδακτόρων της Παιδαγωγικής Σχολής στο Ιδρυματικό Καταθετήριο Επιστημονικών Εργασιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας uowm.gr
- Τις υποτροφίες υποψήφιων διδακτόρων της Παιδαγωγικής Σχολής σε τομείς όπου η Παιδαγωγική και η Ψυχολογία συνεργάζονται για την παραγωγή γνώσης σε θεωρητικό και ερευνητικό επίπεδο http://schoolsoftskills-edbm34.eled.uowm.gr/
- To 1o Συμπόσιο για την Ηθική και Δημοκρατική Εκπαίδευση (SIG13) που πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα (Νυμφαίο) τον Αύγουστο του 2008, σε συνεργασία με το EARLIhttps://eled.uowm.gr/event/1st-sigs-moral-and-democratic-education-symposium-issues-and-trends-in-moral-and-democratic-education/
- Το 10ο Διεθνές Συνέδριο Εννοιολογικής Αλλαγής και το 1ο Summer School Εννοιολογικής Αλλαγής που πραγματοποιήθηκαν στη Φλώρινα τον Ιούνιο του 2016 http://www.edu.uowm.gr/site/node/518
- Τη συμμετοχή της Παιδαγωγικής Σχολής σε Πρόγραμμα ERASMUS+ για την Κριτική Σκέψη, με 11 ιδρύματα από 9 ευρωπαϊκές χώρες (2016-2019) http://crithinkedu.utad.pt/en/crithinkedu/
- Το Σεμινάριο Κριτικής Σκέψης που αναπτύχθηκε στη Σχολή τον Ιούνιο του 2018 για μεταπτυχιακούς φοιτητές, με επισκέπτες-εισηγητές δύο Καθηγήτριες από την Πορτογαλία
- Την «Ημέρα Κριτικής Σκέψης» στην Παιδαγωγική Σχολή στις 26 Φεβρουαρίου 2019, με κριτική ανάλυση της κατανόησης εκθεμάτων από τις Φυσικές Επιστήμες
- Τη νέα Πρόταση ERASMUS+ που κατατέθηκε πρόσφατα με τίτλο “Critical and Creative Thinking for Successful Jobs”_Action: Strategic Partnerships for higher education (KA203, Call for proposals 2019)
- Το Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΗΠΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ (SOFT SKILLS) ΣΤΙΣ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ», που αναπτύσσεται από το Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΠΤΔΕ της Φλώρινας http://softskills.med.auth.gr/
5. Η Παιδαγωγική Σχολή έχει ήδη εγκαθιδρύσει συνεργασία με Υπηρεσίες Συμβουλευτικής του Δήμου, όπως το Γενικό Νοσοκομείο Φλώρινας, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας και το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Φλώρινας (βλ. Ημερίδα Ενημέρωσης των φοιτητών/τριών στις 21 Νοεμβρίου 2018).
6. Είναι γνωστό ότι οι σπουδές Ψυχολογίας στην Ελλάδα προσφέρονται από προγράμματα και φορείς με υψηλά δίδακτρα για τους φοιτητές. Αποτελεί ζήτημα δημοκρατικού ήθους της ακαδημαϊκής κοινότητας να υποστηρίξει την ευκαιρία που δίνεται σε νέους ανθρώπους να φοιτήσουν σε ένα τέτοιο Τμήμα δωρεάν.
7. Η επίκληση της ανεργίας των ψυχολόγων ως αντι-επιχείρημα για την ίδρυση του νέου Τμήματος είναι τουλάχιστον ατυχής. Γιατί; Επειδή τα πανεπιστήμια δεν είναι επαγγελματικές σχολές, όπως τα ΕΠΑΛ. Είναι θεσμοί παραγωγής και προώθησης της επιστημονικής γνώσης. Αν θέταμε εξάλλου ως κριτήριο λειτουργίας των Τμημάτων την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους, θα αμφισβητούσαμε ξεκάθαρα και τους λόγους ύπαρξης των Παιδαγωγικών Τμημάτων που ήδη λειτουργούν στη Φλώρινα.
8. Η Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών δικαιούται να εμπλουτιστεί και να ενισχυθεί με ένα Τμήμα Ψυχολογίας που θα εδρεύει στην ευαίσθητη και πολύπαθη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας: ένα Τμήμα υψηλών προσδοκιών, υψηλών ακαδημαϊκών προδιαγραφών και υψηλής ζήτησης. Έχουμε ή δεν έχουμε εμπιστοσύνη στο διδακτικό-ερευνητικό προσωπικό της Σχολής, σε ό,τι αφορά τη γνώση και την εμπειρία τους; Εμείς λέμε ότι έχουμε! Και θα εμπιστευτούμε και τους νέους επιστήμονες που θα στελεχώσουν το Τμήμα.
Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, αξίζει όμως να το αναλάβουμε, επειδή σηματοδοτεί την ακαδημαϊκή ανάπτυξη του Ιδρύματος. Χρειάζεται θετική και δημιουργική στάση από όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής μας κοινότητας, αποφασιστικότητα, διάθεση για δουλειά και προθυμία για συνεργασία. Ορισμένοι –κατ’ ουσίαν ολίγιστοι– επιλέγουν με ασκήσεις ρητορικών επιχειρημάτων να υπονομεύσουν το νέο Τμήμα και να θέσουν σε αμφισβήτηση την ανάπτυξη ενός μεγάλου πανεπιστημίου στη Δυτική Μακεδονία. Εμείς θέλουμε το νέο Τμήμα Ψυχολογίας και παλεύουμε για ένα ακόμα Τμήμα στη Σχολή Καλών Τεχνών. Εξάλλου στη Σχολή μας μιλούμε κατά κόρον για έννοιες ποιότητας, αναβάθμισης, συνεργασίας, οράματος, αξιών, υψηλής στόχευσης και τα τοιαύτα…
Καιρός να τα κάνουμε και πράξη. Ιδού η Ρόδος…
Αικατερίνη Δημητριάδου
Κοσμήτορας της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας
Καθηγήτρια Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης
Μια μεγάλη ακαδημαϊκή πρόκληση η ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας στη Φλώρινα
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/294104_politikes-kontres-gia-ti-leitoyrgia-toy-tmimatos-psyhologias-toy-pdm-sti-florina