Φερδινάνδος Αδόλφος Χάινριχ “Γκραφ” φον Ζέπελιν…

769

Πετάει, πετάει το…”AXD Γκράφ” ;

Πετάει..!

Καλημέρα, καλημέρα!

 

Φερδινάνδος φον Ζέπελιν


 

Ο Φερδινάνδος Ζέπελιν (πλήρες όνομα: Φερδινάνδος Αδόλφος Χάινριχ “Γκραφ” φον Ζέπελιν, η προφορά του στη γερμανική γλώσσα είναι: Φέρντιναντ Άντολφ Χάινριχ Γκράφ φον Τσέπελιν, Ferdinand Adolf Heinrich August von Zeppelin8 Ιουλίου 1838 – 8 Μαρτίου 1917)[16] ήταν Γερμανός μηχανολόγος. Περισσότερο γνωστός είναι για την κατασκευή του αερόπλοιου Γκραφ Ζέπελιν, ενός πηδαλιουχουμένου αεροστάτου.


Ο Ζέπελιν γεννήθηκε στην Κωνσταντία στις 8 Ιουλίου 1838.

Ήταν αξιωματικός του γερμανικού στρατού και πήρε μέρος στον γαλλογερμανικό πόλεμο του 1870. Από το 1890 ασχολήθηκε εντατικά με την ανάπτυξη και κατασκευή αερόπλοιων σε ειδικές εγκαταστάσεις στην πόλη Φρίντριχσχαφεν, αρχικά κάνοντας δοκιμαστικές πτήσεις στην περιοχή της λίμνης της Κωνσταντίας, ενώ στην συνέχεια ίδρυσε την εταιρία κατασκευής αερόπλοιων Luftschiffbau Zeppelin GmbH. Πρώτο δημιούργημά του υπήρξε το Zeppelin LZ1. Κατόπιν τελειοποίησε την εφεύρεσή του και κατασκεύασε πολλά αερόπλοια, ιδρύοντας παράλληλα και την πρώτη παγκοσμίως αεροπορική εταιρία με το όνομα DELAG (Deutsche Luftschiffahrts-Aktiengesellschaft). Τα αερόπλοια του Ζέπελιν ξεκίνησαν πραγματοποιώντας επιβατικά δρομολόγια μεταξύ γερμανικών πόλεων και στην συνέχεια μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο προστέθηκαν και διηπειρωτικά δρομολόγια με μεγάλη επιτυχία. Κατά την διάρκεια του πόλεμου τα αερόπλοια αυτά χρησιμοποιήθηκαν και για πολεμικούς σκοπούς.

Η ανάπτυξη και η εμπορική χρήση των αερόπλοιων του Ζέπελιν τερματίστηκε ύστερα από ένα ατύχημα του αερόπλοιου LZ 129 Χίντενμπουργκ, που συνέβη στις 6 Μαΐου 1937 στο Νιου Τζέρσεϊ.[17] Ωστόσο η εταιρία του Φερδινάνδου Ζέπελιν υφίσταται έως σήμερα κατασκευάζοντας νέας τεχνολογίας αερόπλοια με την ονομασία Zeppelin NT (“Neue Technologie”, Γερμανική λέξη για Νέα Τεχνολογία).