Μεγάλη επιτυχία σημείωσε το ζωντανό ταξίδι στην ιστορία της Αλεξανδρούπολης

144

Διαχρονικά

9 ΣΤΑΘΜΟΙ 9 ΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Το Σάββατο 25  Μαΐου 2019  πραγματοποιήθηκε η δράση Διαχρονικά 9 σταθμοί 9 ιστορίες.
Μια διαδρομή πολιτιστικής ερμηνείας της Αλεξανδρούπολης  μέσα από σταθμούς επιλεγμένους από μαθήτριες του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης.
Εκ μέρους όλων των συντελεστών της δράσης, (Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου & Σύνδεσμος Φιλολόγων Έβρου)  σας ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξη αλλά και την θερμή αποδοχή της προσπάθειας μας για ενδυνάμωση εφήβων μέσα από ενναλακτικές προσεγγίσεις.Η ομάδα δράσης έδωσε τον καλύτερο της εαυτό και μετέφερε στο κοινό μια διαχρονική Αλεξανδρούπολη. Πως την φανταζόταν στο παρελθόν, πως είναι σήμερα και πως θα ήθελαν να είναι. Σε κάθε σταθμό δημιούργησαν μια παρουσίαση/αφήγηση για την διαχρονική σημασία του συγκεκριμένου σταθμού και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.
Ενδυματολογική επιμέλεια: Αγγελική Γιαννακίδου ΕΜΘ

Ακολουθούν φωτογραφίες της δράσης. (φωτογραφίες: Τσιροπούλου Σοφία)
Σχετικά με την δράση.
Τον Φεβρουάριο του 2019  η ομάδα πολιτιστικού προγράμματος 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης ( Φρειδερίκη Καρανικόλα, Ειρήνη Μαροπούλου, Χρύσα Καρανικόλα, Νάντια Κωσταρέλλου, Δήμητρα Μοσχίδου, Σοφία Διαμαντάκη, Σοφία Καράμπαλη, Δήμητρα Αθανασίου ) συμμετείχε σε ένα βιωματικό εργαστήριο πολιτιστικής ερμηνείας με υπεύθυνη σχεδιασμού & υλοποίησης την Βαλεντίνα Σωκράτους Υπ. Μουσειοπαιδαγωγικής ΕΜΘ, μαζί με την συμμετοχή των παρακάτω καθηγητών: ΑχιλλέαΤριανταφυλλίδης, Μπολτσή Βασιλική και Δεληκώστα Δήμητρα και την συνεργασία της Σοφίας Τσιροπούλου Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΙΔΕ Έβρου.
Στο διάστημα αυτό, μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις ασχολήθηκαν  με ιστορική έρευνα μέσα από πολλαπλές πηγές (αρχειακό υλικό, βιβλία, ντοκιμαντέρ, επιτόπια έρευνα, φωτογραφίες, ψηφιακά αρχεία κτλ) και επέλεξαν 9 σταθμούς με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής σημασίας και αξίας του κάθε σημείου σύμφωνα με την ομάδα δράσης.

Με μέσο το μουσειακό θέατρο δημιούργησαν 9 σενάρια για να αναδείξουν μερικές πληροφορίες για την ιστορία της κάθε τοποθεσίας σε 3 χρόνους. Η ομάδα πραγματεύεται τον κάθε σταθμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη δική τους ερμηνεία για τις πολυδιάστατες σημασίες του εκάστοτε σταθμού.
Έτσι στην ομάδα προστέθηκαν και μαθητές από την θεατρική ομάδα του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης: Αδαμαντία Κουκάκη, Βασιλεία Αντωνούδη, Μαμαγιώργη Κυριακή, Μαμαγιώργη Μαρία, Ρουμελιώτη Αναστασία, Ξανθούλη Θεοφανία, Βαλάκα Ελένη, Δαστερίδου Μάγδα, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Χατζηκωνσταντίνου Μαρία μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες τους Πολύμνια Αγγελώνια και Μαρία Ψύλλα. Οι δύο ομάδες δούλεψαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου και έδωσαν ζωή στα σενάρια της ερευνητικής ομάδας.

*φωτογραφία απο το αρχείο ΕΜΘ

Έναρξη της διαδρομής στον Γαλλικό Σταθμό. Ο τόπος που σηματοδοτεί τη γέννηση αυτής της πόλης. Η ομάδα πολιτιστικής ερμηνείας εισαγάγει το κοινό στις λεπτομέρειες και το σκοπό της διαδρομής.
Γαλλικός Σταθμός:Η Φραντσέσκα Πικολίνο και ο Andre Laurent συνομιλούν ένα πρωινό του 1906 για το κοσμοπολίτικο Δεδέαγατς.

Ειδικές τιμές για ένστολους !!!

 

Γαλλικός Σταθμός: Απο τους πρώτους κάτοικους της πόλης, οι Αρμένιοι εργάτες του τρένου. Έκτισαν την κοινότητα τους έδω και έδωσαν ζωή στον τόπο. Ο Κάρεν Καζενιάν μονολογεί για το πόσο δύσκολη είναι η ξεντιά και πως παίρνει κουράγιο από τον Άγιο Καραμπέτ την πρώτη εκκλησία της πόλης.
Λιμάνι: Η περιηγήση συνεχίζεται και η αφήγηση δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαχρονικότητα των σταθμών.

 

Λιμάνι: Πατέρας και γιός το 2019 συζητάνε για το λιμάνι και πως αυτό τρέφει οικογένειες απο γενιά σε γενιά και πως αυτό μπορεί να αναδειχτεί στο μέλλον.
Φάρος: Σήμα κατατεθέν της πόλης μας με διαχρονική αξία και συμβολισμούς.

 

Φάρος: 1927 η πρώτη γυναίκα φαροφύλακας, εγγονή του πρώτου φαροφύλακα..σκέψεις και ανησυχίες για έναν πολυσήμαντο ρόλο.
Παραλιακή: Το σημείο που ζωντανεύει η πόλη μας, προτάσεις από την ομάδα για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση με απώτερο στόχο μια ποιοτική καθημερινότητα.
Παραλιακή: 1980 δύο φιλενάδες κανονίζουν τα ραντεβού τους στις ξακουστές καφετέριες και μπαράκια της παραλιακής της δεκαετίας του 80. Αναμνήσεις ξεγνοιασιάς και ψυχαγωγίας.

Στάδιο Φώτης Κοσμάς: Ο αθλητισμός σε αυτήν την πόλη έχει μεγάλη ιστορία, σημασία και διαχρονικότητα.
Στάδιο Φώτης Κοσμάς: 2019 μια επίδοξη αθλήτρια, με όνειρα για επιτυχίες και αναγνώριση αντάξια του Φώτη Κοσμά. Η παιδεία του αθλητισμού επίκεντρο στην καθημερινότητα μας.
Ζαρίφειος Ακαδημία: Η μάθηση ήταν είναι και θα είναι μια απο τις σημαντικότερες επενδύσεις. Η διαχρονική αξία της παιδείας αδιαμφισβήτητη.
Ζαρίφειος Ακαδημία: 2019. Γιαγιά και εγγονή συζητούν για το προνόμιο της εκπαίδευσης και μοιράζονται αναμνήσεις του ίδιου σχολείου.
Δημοτική Βιβλιοθήκη: Απο τα σημαντικότερα  κτίρια στην ιστορία της πόλης μας, πολλές χρήσεις από τότε που κτίστηκε, πάντα στο επίκεντρο της καθημερινότητας των ανθρώπων.
Δημοτική Βιβλιοθήκη: 1928 Ο υπεύθυνος καπνέμπορας του Καπνομάγαζου της Αλεξανδρούπολης, διαπραγματεύεται εξαγωγές στην Γαλλία με έναν απεσταλμένο από το Παρίσι.
Εθνολογικό Μουσείο Θράκης: Από τα ωραιότερα κτίρια της πόλης μας, με πλούσια ιστορία και σημασία, συνεχίζει τα τελευταία 20 χρόνια να προσφέρει μέσα από τον πολιτισμό στην τοπική κοινωνία.
Εθνολογικό Μουσείο Θράκης: 1902 Τι θα είχε να πει η κ.Μαριώ που φρόντιζε το εξοχικό του Μ.Αλτιναλμάζη; Μας μιλαει για εποχές κοσμοπολίτικες για δαντέλες και γκαλά, για σημαντικούς καλεσμένους και για το πόσο έχει αλλάξει το Δεδεάγατς.
Μουσικό Γυμνάσιο: Το πρώτο νοσοκομείο της πόλης. Σήμερα εξακολουθεί να προσφέρει στην τοπική κοινωνία μέσα από δρόμους καλλιτεχνικούς.
Μουσικό Γυμνάσιο: 1923. Γενικό νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, μια νοσοκόμα, δύο φορές πρόσφυγας μας εξιστορεί το ταξίδι της και την προσπάθεια της να προσφέρει ότι μπορεί στο νέο της τόπο.
Οι μαθητές και οι συντελεστές, μοιράζονται με τον κόσμο τα συναισθήματα αυτής της εμπειρίας.