Οικονομική «αιμορραγία» για τα ΜΜΕ του Έβρου

977

Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, και τη συνυπέγραψαν άλλοι τρεις Βουλευτές της Ν Δ, η Σοφία Βούλτεψη (Βουλευτή Β’ Αθηνών), ο Γιάννης Ανδριανός (Βουλευτής Αργολίδος) και ο Χρήστος Μπουκώρος (Βουλευτής Μαγνησίας) σχετικά με τη μη κατανομή του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης σε αρκετά Περιφερειακά ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση, ραδιόφωνο) ανάμεσά τους και του Έβρου.

 

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας με δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 8 Μαρτίου του 2017 (σχετικό link https://media.gov.gr/deltio-typou-egkyklios-tou-ypourgou-psifiakis-politikis-tilepikoinonion-enimerosis-n-pappa-gia-tin-tirisi-tis-nomothesias-schetika-ti-diafimistiki-dapani/ ), ενημέρωνε για έκδοση εγκυκλίου εκ μέρους του Υπουργού, σχετικά με την τήρηση της κατανομής του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στα Περιφερειακά ΜΜΕ, βάσει εφαρμογής του Νόμου 2328/1995.

Στο ίδιο δελτίο Τύπου τονίζεται χαρακτηριστικά ότι σε περίπτωση μη τήρησης της ποσόστωσης θα επιβάλλεται στον υπόχρεο φορέα το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Όπως αποδεικνύεται όμως πολλά ΜΜΕ του Έβρου δεν είδαν στην πράξη αυτήν την ποσόστωση….

Η παραπάνω κατανομή της κρατικής διαφήμισης θα μπορούσε να αποτελέσει οικονομική ανάσα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ενός ακριτικού Νομού, τα οποία λειτουργούν στα όρια της αντοχής τους, καθώς τα έσοδα από τις διαφημίσεις είναι ελάχιστα σε μια αγορά που είναι περιορισμένη, αλλά και συρρικνωμένη εξαιτίας και των μνημονιακών ετών.

Θα ήταν τραγικό ακριτικά ΜΜΕ  να εγκαταλειφθούν στην τύχη τους γιατί το κενό της ενημέρωσης θα καλυφθεί από τους γείτονες μέσα από επιζήμια σχέδια σε μια εποχή παρατεταμένης έντασης!

Ο Βουλευτής ρωτάει τον Υπουργό μεταξύ άλλων αν έχει υλοποιηθεί και σε ποιο βαθμό η εγκύκλιος του Υπουργείου για την τήρηση της ποσόστωσης καταβολής 70%-30% μεταξύ πανελλαδικών και περιφερειακών μέσων.

Επίσης αν έχει τηρηθεί το 30% της διαφημιστικής δαπάνης για τα ΜΜΕ του Έβρου, ζητώντας από τον Υπουργό να καταθέσει τα σχετικά στοιχεία, για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Θράκης κι όλης της Ελλάδας, γενικότερα.

Παράλληλα, σε ποιες άλλες ενέργειες θα προβεί ο Υπουργός για να ενισχύσει τα Περιφερειακά ΜΜΕ που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση και κυρίως των ακριτικών περιοχών, όπως είναι ο Έβρος.