Ερώτηση στη βουλή για τις φθορές 25 χιλιομέτρων από ΒΙΠΕ Αλεξ/πολης – Αρδανίου της Εγνατίας Οδού

725

Γραπτή Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με την αποκατάσταση των φθορών του οδοστρώματος στο τμήμα των 25 χιλιομέτρων Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξ/πολης – Α/Κ Αρδανίου της Εγνατίας Οδού.

 

Στην Γραπτή Ερώτηση υπογραμμίζεται ότι η Ν.Εγνατία Οδός αποτέλεσε ένα σημαντικό εθνικό οδικό έργο που έβγαλε από την απομόνωση πολλές περιοχές της Β.Ελλάδας ενώ παράλληλα αποτελεί τον οδικό άξονα που εξυπηρετεί και την Πύλη Εισόδου κι Εξόδου για την Ελλάδα και την Ευρώπη.

 

Ωστόσο το οδόστρωμα ειδικά στο κομμάτι τμήμα Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξ/πολης – Α/Κ Αρδανίου έχει υποστεί φθορές και στα δυο ρεύματα και σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος, σε σημείο που να είναι επικίνδυνο για πρόκληση ατυχημάτων & σημαντικών βλαβών στα διερχόμενα οχήματα !

 

Ειδικές τιμές για ένστολους !!!

Ερωτάται ο Υπουργός αν υπάρχει προγραμματισμός για αποκατάσταση των φθορών του οδοστρώματος στο τμήμα αυτό της Ν.Εγνατίας Οδού, κι αν τα έργα αυτά θα υλοποιηθούν πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων, τα οποία ενδέχεται να πληρώνουν οι διερχόμενοι οδηγοί χωρίς αντίκρισμα στην ποιότητα & στην ασφάλεια του οδοστρώματος.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

 

ΘΕΜΑ: Επικινδυνότητα χρήσης της Ν.Εγνατίας Οδού στο τμήμα Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξ/πολης – Α/Κ Αρδανίου.

 

Η Ν.Εγνατία Οδός για την Βόρεια Ελλάδα αποτελεί ένα πολύ σημαντικό οδικό έργο υποδομής καθώς διευκολύνει με ασφάλεια τις μεταφορές προσώπων & πραγμάτων των περιοχών αυτών στο συντομότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με άλλες υφιστάμενες οδούς.

Η κατασκευή της συγκεκριμένης Οδού έβγαλε από την απομόνωση πολλές περιοχές της Βορείου Ελλάδος με γρήγορο και ασφαλή τρόπο. 

Το τμήμα της Ν.Εγνατίας Οδού από το Τελωνείο των Κήπων έως τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Μάκρης είναι ένα από τα πρώτα τμήματα που παραδόθηκαν σε χρήση από την Εταιρεία.

Αποτελεί επίσης ένα από τα σημαντικότερα τμήματα, αφού εξυπηρετεί την Πύλη Εισόδου- Εξόδου στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για πολίτες προερχόμενους από τρίτες χώρες.

Τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης έχουν τεθεί σε λειτουργία και θα τεθούν ακόμα περισσότεροι σταθμοί διοδίων, στην ευρύτερη περιοχή για την είσπραξη τελών χρήσης της οδού από διερχομένους οδηγούς με τα οχήματα τους ..

Θέτοντας σε λειτουργία τους σταθμούς των διοδίων θα περίμενε κανείς είτε να έχει βελτιωθεί η κατάσταση του οδοστρώματος, πριν την έναρξη λειτουργίας αυτών, είτε να έχουν προγραμματιστεί άμεσα έργα συντήρησης στα τμήματα που έχουν υποστεί σημαντικές φθορές από τον χρόνο χρήσης, ώστε να υπάρχει ανταπόδοση σε αυτό που καταβάλλουν οι διερχόμενοι οδηγοί με αυτό που χρησιμοποιούν.

Ένα τμήμα που έχει υποστεί σημαντικές φθορές σε σημείο που να καθίσταται επικίνδυνο είναι αυτό ανάμεσα στο Α/Κ ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης μέχρι τον Α/Κ Αρδανίου.

Οι φθορές σε αυτό το τμήμα των 25 χιλιομέτρων αφορούν και τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας και για όλο το πλάτος του οδοστρώματος.

Η Ν.Εγνατία Οδός έχει κατασκευαστεί ως αυτοκινητόδρομος και οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι οδηγοί οι οποίοι δεν γνωρίζουν την κατάσταση του οδοστρώματος να κινδυνεύουν τόσο οι ίδιοι να υποστούν κάποιο ατύχημα, όσο και να προκαλέσουν ατύχημα εξαιτίας της απαράδεκτης κατάστασης του οδοστρώματος ή να υποστούν τα οχήματα τους διάφορες μηχανικές βλάβες …

Εκτιμάται ότι πριν την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος  της Εγνατίας Οδού Α.Ε. σε ιδιώτες η αποκατάσταση των εν λόγω φθορών κρίνεται επιβεβλημένη & ίσως θεωρηθεί προαπαιτούμενο ενδεχόμενης συμφωνίας! 

Έχοντας υπόψιν τα παραπάνω ερωτάσθε:

  1. Έχουν προγραμματιστεί έργα για την αποκατάσταση των φθορών του οδοστρώματος για το συγκεκριμένο τμήμα, προκειμένου να αποτραπούν τροχαία ατυχήματα κλπ ζημιές σε οχήματα 
  2. Θα πραγματοποιηθούν έργα συντήρησης πριν την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων που προγραμματίζονται να κατασκευαστούν στην ευρύτερη περιοχή ;