Παγίδα! Ο Κάθετος Οδικός Άξονας στον νέο Κόμβο της Μάνδρας Σουφλίου

2033

Γραπτή Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αν. Δημοσχάκης, προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά  με την επικινδυνότητα που διαπιστώνεται στον άρτι παραδοθέντα κόμβο της Μάνδρας.

Συγκεκριμένα στην Ερώτηση διατυπώνεται η ανησυχία των διερχόμενων πολιτών αλλά και του ιδίου για την επικινδυνότητα του σημείου,  καθώς οι απανωτές στροφές, η έλλειψη ορατότητας των οδηγών μέσα στον κόμβο, αλλά και η έλλειψη κάθετης κι οριζόντιας σήμανσης καθιστούν το σημείο υποψήφιο για σοβαρά ατυχήματα, όπως μετωπικές συγκρούσεις, εκτροπές κ.ά

Ο Βουλευτής ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό αν σκοπεύει να προβεί στον επανασχεδιασμό του κόμβου, καθώς το έργο τελεί ακόμα υπό κατασκευή, αν σκοπεύει να τοποθετήσει κάθετη κι οριζόντια σήμανση, προειδοποιητικές πινακίδες και φανούς, μείωση ταχύτητας, προκειμένου να ενημερώνονται οι οδηγοί για την κατάσταση του δρόμου και να προσαρμόζουν την οδηγική τους συμπεριφορά.

Αναλυτικά η Ερώτηση:

ΘΕΜΑ: Λήψη μέτρων για την επικινδυνότητα του Κόμβου της Μάνδρας, στο τμήμα του καθέτου οδικού άξονα Αρδανίου – Μάνδρας.

Στα πλαίσια της κατασκευής του καθέτου  οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, και ειδικότερα στο υπό κατασκευή τμήμα Αρδανίου-Μάνδρας τις τελευταίες 15 ημέρες έχει δοθεί σε κυκλοφορία ο κόμβος της Μάνδρας.

Στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που ο κόμβος έχει παραδοθεί στους πολίτες έχω δεχθεί πολλά μηνύματα από διερχόμενους οδηγούς, τα οποία αφορούν στον αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων που εντοπίζεται, εξαιτίας κακού σχεδιασμού κι εκτέλεσης του έργου.

Πέρα όμως από τα πολλά μηνύματα των συμπολιτών μου, διαπίστωσα διερχόμενος και προσωπικά ότι, πράγματι, ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος κόμβος τον καθιστά ένα επικίνδυνο σημείο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, εάν δεν ληφθούν επειγόντως επιπλέον μέτρα ως προς την κάθετη και οριζόντια σήμανση του.

Τα γεωμετρικά δεδομένα τόσο της κύριας οδού του κόμβου, όσο και των παραδρόμων που οδηγούν στους παρακείμενους οικισμούς, δεν είναι αυτά που αρμόζουν σε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας.

Οι διαδοχικές, απανωτές στροφές, η έλλειψη ορατότητας των διερχομένων οδηγών εντός του κόμβου, οι ανωμαλίες στο οδόστρωμα των παρακάμψεων, η ελλιπής  κυρίως κάθετης και οριζόντιας σήμανσης, όπως μείωσης ταχύτητας,  η παντελής έλλειψη πληροφοριακών πινακίδων  με αναλάμποντα φώτα κινδύνου, που να προειδοποιούν τους ανυποψίαστους οδηγούς για την κατάσταση του δρόμου, καθιστούν το σημείο άκρως επικίνδυνο.

Έχοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω ερωτάσθε:

  • Θα προβείτε στην επανεξέταση του σχεδιασμού του συνόλου του κόμβου αφού το έργο βρίσκεται ακόμα σε φάση κατασκευής και όχι της παράδοσης;
  • Θα προβείτε στην επιπλέον τοποθέτηση κάθετης και οριζόντιας σήμανσης πριν αλλά και εντός του κόμβου, προκειμένου να επικοινωνηθεί ξεκάθαρα στους διερχομένους οδηγούς η επικινδυνότητα του σημείου;
  • Θα προβείτε στην τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων, άλλα και φανών προκειμένου να πληροφορούν επαρκώς του διερχόμενους οδηγούς;