Ο Σπύρος Διαγκάκης μας εξηγεί γιατί τα ρολόγια στις διαφημίσεις δείχνουν πάντα 10:10

2813

Κείμενο του Διαγκάκη Σπύρου για το inevros.gr

Αν δούμε προσεκτικά διάφορες διαφημίσεις από επώνυμες εταιρίες ρολογιών θα παρατηρήσουμε οτι οι δείκτες των περισσοτέρων είναι σταματημένοι στην θέση 10:10 ,γεγονός καθόλου τυχαίο όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Ιστορίες συνομωσίας

Τους τελευταίους αιώνες ο κάθε άνθρωπος που έρχεται σε επαφή με ένα φαινόμενο ή μια κατάσταση την οποία δεν μπορεί να επεξεργαστεί και να εξηγήσει την εντάσσει αυτομάτως σε θεωρία συνομωσίας. Και σε αυτήν την περίπτωση λοιπόν έχουν δημιουργηθεί αρκετοί μύθοι. Ένας από αυτούς  λέει ότι η συγκεκριμένη ώρα επιλέχθηκε ως φόρος τιμής στον πρώην Αμερικανό Πρόεδρο Αβραάμ Λίνκολν με τη λογική ότι φέρεται να δολοφονήθηκε εκείνη την ώρα. Στην πραγματικότητα τον σκότωσαν στις δέκα και τέταρτο τη νύχτα της 14ης Απριλίου 1865 ενώ βρισκόταν στο θέατρο. Αντίστοιχα έχουν εμπλακεί και άλλα ονόματα, όπως αυτό ενός άλλου Αμερικανού Προέδρου, του Τζον Κένεντι ή του διάσημου κληρικού και πολιτικού ακτιβιστή Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.

Εξήγηση

Τα περισσότερα brands γνωστών ρολογιών εμφανίζονται ψηλά στο κέντρο του καντράν, έτσι ώστε τοποθετώντας τους δείκτες στο 10 και το 2, να αγκαλιάζει το λογότυπο της εταιρίας. Φαίνεται μάλιστα πως παλιότερα η ενδεδειγμένη ώρα για τους διαφημιστές ήταν 8.20, καθώς και πάλι με αυτό τον τρόπο παρέμενε καθαρό το σημείο όπου φαινόταν το λογότυπο.Πρόκειται για έναν άτυπο κανόνα συμμετρίας. Παρόλ’ αυτά, στη συνέχεια διαπιστώθηκε πως οι δείκτες να κοιτούν προς τα κάτω, δίνει μια κάπως καταθλιπτική αίσθηση. Ο Πίτερ Μάγκερ, εκπρόσωπος της ελβετικής Swatch εξηγεί στη nytimes πως η εταιρία φωτογραφίζει κυρίως τα ρολόγια της σε ώρα 10.10, γιατί έτσι δίνουν την αίσθηση «χαμογελαστού προσώπου, αντί για σκυθρωπού.