Φώτης Μανούσης – Σαμοθράκη: Άλλη μια χαμένη ευκαιρία

1222

Στις 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε απο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δημόσιος διεθνής επαναλειπτικός διαγωνισμός για άγονες γραμμές.

Σε αυτόν τον διαγωνισμό περιελήφθη και η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος- Μυτιλήνη που οπως φαίνεται αντικατέστησε την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη- Λήμνος-Λαύριο. Όπως ήταν αναμενόμενο -τουλάχιστον σε αυτούς που γνωρίζουν απο ακτοπλοΐα – καμμία εταιρία δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό.
Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για το νησί!!
Γιατι άραγε? Τι φταίει? 

Θα ήθελα να εκφράσω την γνώμη μου κυρίως με την ιδιότητα του μόνιμου κατοίκου Σαμοθράκης και δευτερευόντως με την ιδιότητα του εκπροσώπου ναυτιλιακής εταιρίας. Επιτρέψτε μου κάποιες διαπιστώσεις
– Καμμία ακτοπλοϊκή γραμμή -τακτική η άγονη- δεν μπορεί να διατηρηθεί αν δεν ειναι οικονομικά βιώσιμη η τουλάχιστον να γίνει βιώσιμη σε σύντομο χρονικό διάστημα
-Η αντίληψη οτι και μόνο η αποζημίωση του κράτους για την εκτέλεση δρομολογίων αγόνων γραμμών αρκεί για τη δρομολογηση των πλοιων ειναι μύθος . Απόδειξη οτι εταιρίες με αναλογη δραστηριότητα αν όχι αποκλειστική σε άγονες γραμμές οπως ήταν η ΝΕΛ , ΑΓΟΥΔΗΜΟΣ κλπ πτώχευσαν.
-Το όποιο αποτέλεσμα για το νησί και τον Έβρο γενικότερα απο την καθιέρωση μιας άγονης γραμμής ειναι προβλέψιμο και σε πολυ μεγάλο βαθμό μετρήσιμο.

Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις διερωτώμαι :
-Πως μια γραμμή μπορεί να ειναι η να καταστεί βιώσιμη οταν θα λειτουργεί μόνο τρεις μήνες? Μέχρι να την γνωρίσει το επιβατικό κοινό θα περάσει το τρίμηνο και θα την ξεχάσει. Βέβαια θα με ρωτήσετε: Τότε γιατί το καλοκαίρι πραγματοποίησε η ΣΑΟΣ τα δρομολόγια της
γραμμής του Λαυριου? Η απαντηση ειναι οτι δεχθήκαμε προκειμενου να γίνει μία αρχή.Να μην στερήσουμε απο το νησί την δυνατότητα που του δόθηκε μετά απο πολλά χρονια να ξαναέχει την σύνδεση με την πρωτεύουσα της Ελλάδας. Να μην ακυρώσουμε στην ουσία ούτε την πολιτική απόφαση του πρωθυπουργού να ξαναλειτουργήσει η γραμμή ουτε την μαχητική διεκδίκηση της απο ολους και κυρίως απο τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Λαμπάκη.
– Πως επιλέγεται η αντικατάσταση της γραμμής του Λαυριου με την γραμμή της Μυτιλήνης? Και μάλιστα με προταση (εδώ θα δυσαρεστήσω τον φίλο μου βουλευτή κύριο Δημοσχάκη) να πραγματοποιούνται αυτά όλο τον χρόνο με τρία δρομολόγια την εβδομάδα!!! Ποια βοήθεια θα έχει με αυτό το δρομολόγιο το νησι?
– Πριν ληφθούν οι όποιες αποφάσεις πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με επιχειρηματίες του κλάδου, η ναυτιλιακές εταιρίες, που κατεξοχήν γνωρίζουν την ακτοπλοΐα ωστε να προληφθούν αστοχίες και χάσιμο πολύτιμου χρόνου ειδικά την κρίσιμη αυτή περίοδο για το νησι?
Κάποια στιγμή πρεπει να καταλάβουμε όλοι – και οταν λέω όλοι εννοώ όλοι – οτι μόνο με συνεννόηση χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες μπορεί να πάει ο τόπος μας μπροστά. Εμείς είμασταν και θα είμαστε παρόντες αν και όποτε μας ζητηθεί.
Εκτός αν το μόνο που μας ενδιαφέρει ειναι τα πανηγύρια οι βαρύγδουπες εξαγγελίες και το μηδενικό αποτέλεσμα.