Δήλωση του Βουλευτή κι Επίτιμου Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., Αν. Δημοσχάκη εν όψει της σημερινής σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης

404

Εν όψει της σημερινής σύσκεψης στο Μέγαρο Μαξίμου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης, ο Βουλευτής κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ., Αναστάσιος Δημοσχάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:  

Φίλες & φίλοι

Σήμερα ξημέρωσε μια σημαντική ημέρα για τον Έβρο & τη Θράκη !

Η σημερινή σύσκεψη (17.00’) στο Μαξίμου στην οποία θα συμμετάσχουν 6 Υπουργοί, 3 Βουλευτές, 2 Δήμαρχοι & λοιποί υπηρεσιακοί παράγοντες & όχι μόνον αποτελεί ευχάριστη είδηση & δημιουργεί ελπιδοφόρο κλίμα στην Χώρα & στην περιοχή μας στο οποίο κυριαρχεί μόνο η ελπίδα !

Θέματα που θα προτείνω για συζήτηση :

1. Σταθερότητα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξ/πολη. 


2. Ακτοπλο’ι’κή σύνδεση της Μυτιλήνης με την Αλεξ/πολη. -Σύζευξη στην Αλεξ/πολη της Οδικής Ν.Εγνατίας με τη Θαλάσσια Ν.Εγνατία .


3. Άμεσος καθαρισμός του Λιμένα της Καμαριώτισσας από τα φερτά υλικά καθώς & η εκβάθυνση του! 


4. Ίδρυση Ελικοδρομίου στη Χώρα & Υδατοδρομίου στην Ν/Δ πλευρά της Καμαριώτισσας. 


5.Συνδιασμένες αεροπορικές & ακτοπλοϊκές μεταφορές στη γραμμή Αθήνα- Αλεξ/πολη- Σαμοθράκη & αντιστρόφως. 


6.Μέτρα στήριξης & ανακούφισης των επαγγελματιών & των εμπόρων της Νήσου! 


7.Ενθάρρυνση των Θρακών, Σχολικών Μονάδων, Συλλόγων κλπ άλλων Φορέων να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα τους τη Σαμοθράκη ως προορισμό έστω & για μια ημέρα μέχρι τη λήξη του τρέχοντος έτους! 


8. Επικαιροποίηση & παράδοση του Μaster Plan που συντάχθηκε μετά τα πλήγματα που δέχθηκε το Νησί της Νίκης εξ αιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων της 25/9/2017 τα οποία σήμερα ακόμα είναι εμφανή…

Φίλες & φίλοι,

Η απελθούσα Κυβέρνηση παγίδευσε το πεδίον της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξ/πολη & όχι μόνον .

Αδιαφόρησε περιφρονώντας τη Σαμοθράκη, τον Έβρο & τη Θράκη καθώς & τα Νησιά του Β/Α Αιγαίου .

Ο ζωτικός χώρος της Θράκης είναι το Θρακικό Πέλαγος & το Β/Α Αιγαίο. Στα πόδια της Θράκης υπάρχει πλούτος & η Αθήνα τα τελευταία χρόνια αρνείτο την ανάπτυξη μας !

Ζητήθηκε μέσω του πλούσιου Κοινοβουλευτικού μου ελέγχου επίμονα & σταθερά πέραν του δρομολογίου Σαμοθράκη – Αλεξ/πολη (ένα Ferry Boat ) & ένα επί πλέον ( F.B ) Αλεξ/πολη- Μυτιλήνη με ενδιάμεσους σταθμούς τη Σαμοθράκη & τη Λήμνο. (δείτε τις σχετικές Ερωτήσεις στους συνδέσμους http://www.dimoschakis.gr/κατάθεση-ερώτησης-σχετικά-με-ακτ…/ & http://www.dimoschakis.gr/η-νέα-θαλάσσια-εγνατία-μοχλός-αν…/ καθώς και τις Ομιλίες μου στην Βουλή http://www.dimoschakis.gr/συζήτηση-επίκαιρης-ερώτησης-για-…/ & http://www.dimoschakis.gr/η-θράκη-απαιτεί-έμπρακτη-στήριξη…/)

Στόχος ήταν η μεταφορική διασύνδεση της Αλεξ/πολης με τη Μυτιλήνη να αποτελούσε ταυτόχρονα & το εναλλακτικό, στο πρώτο δρομολόγιο για οποιαδήποτε αιτία όπως δυσλειτουργία ή ανατάραξη σαν & αυτή που ζούμε σήμερα ..με καταστρεπτικές συνέπειες για το νησί της Νίκης !

Ο βασικός λόγος ήταν η επιδίωξη & εξασφάλιση της εξωστρέφειας μας με βραχίονα ανάπτυξης τις ακτοπλοϊκές & θαλάσσιες μεταφορές.

Όπως η οικονομική, τουριστική & εμπορική ανάπτυξη των δυο Περιφερειών που αναδείχθηκε στην Ημερίδα (βλ. http://www.dimoschakis.gr/χαιρετισμός-στην-ημερίδα/) που διοργανώθηκε στην Αλεξ/πολη το 2016 ενώ δυστυχώς ακόμα εκκρεμεί η πραγματοποίηση της δεύτερης στη Λήμνο μολονότι σχεδιάστηκε αλλά δυστυχώς υπονομεύτηκε από την απελθούσα & εχθρική Κυβέρνηση!

Η πρώτη πρόταση που υποβλήθηκε στον υπογράφοντα ως νεοεκλεγέντος Βουλευτού το 2015 από παράγοντες του πρωτογενούς & δευτερογενούς τομέα του Έβρου & της Θράκης ήταν η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θράκης με το Β/Α Αιγαίο & από εκεί με ανταπόκριση με το Ν/Α & Κεντρικό Αιγαίο.

Ο απώτερος μελλοντικός & εθνικός στόχος ήταν η καθιέρωση , η βιωσιμότητα, της ως άνω γραμμής & με το πέρασμα του χρόνου να συμπεριλάμβανε στην πορεία της & τα πονεμένα νησιά Ίμβρο & Τένεδο που αποτελεί & πάγιο αίτημα των καταγομένων από αυτά.

Σημειώνεται ότι πάνω από τη Λήμνο μέχρι τη χερσαία χώρα της Θράκης κινούνται, ένα ferry Boat, 10 Ελληνικά αλιευτικά σκάφη χωρίς κρατική ‘στοργή’ με αποτέλεσμα να καταπατώνται προκλητικά τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

Ως δυσμενής συνέπεια αποτελεί & η ερημοποίηση των αλιευτικών μας πεδίων από τους γείτονες μας & η παραβίαση των θαλασσίων συνόρων μας , αφού μειώθηκαν επικίνδυνα οι δυνάμεις & τα πλωτά μέσα του Λ Σ & αποσύρθηκε η Κανονιοφόρος του Π Ν που ναυλοχούσε στο Θρακικό Πέλαγος & Β/Α Αιγαίο!!!

Η ίδρυση Ελικοδρομίου & η λειτουργία του σε 24ωρη βάση για επείγοντα περιστατικά & όχι μόνο, αποτελεί ελάχιστη υποχρέωση & σεβασμός του Κράτους προς τους Σαμοθρακίτες!

Η καινοτόμος επιλογή & μη κοστοβόρος επένδυση αποτελεί το μονόδρομο περαιτέρω βελτίωσης των συνδυασμένων μεταφορών με την ίδρυση, κατασκευή & λειτουργία Υδατοδρομίου στη Ν/Δ πλευρά της Καμαριώτισσας όπως αποδείχθηκε από σχετική μελέτη του Ο Λ Αλεξ/πολης από το 2014 !!

Τέλος θα ήταν σκόπιμο να αναφερθεί ότι η εκπόνηση από το Γραφείο μου, του master plan ( θέμα 8) με τη συνδρομή επιστημόνων φίλων μου, αποτελεί σημαντικό εργαλείο που μπορεί η χρήση του & η υλοποίηση του να καταστήσει το νησί της Νίκης πρότυπο ανάπτυξης όλου του νησιωτικού συμπλέγματος του Αιγαίου όπως δήλωσε εν ενεργεία σήμερα Υπουργός!!