Έβρος: Λόγω έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού η Ελλάδα βρίσκεται πάλι σε Συγκοινωνιακή απομόνωση!

1682

Γραπτή Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εξωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, την οποία συνυπέγραψαν ο Βουλευτής Σερρών και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Ν Δ Κώστας Καραμανλής, ο Βουλευτής Καβάλας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Βουλευτής Δράμας, Δημήτρης Κυριαζίδης, σχετικά με το γεγονός ότι ο Έβρος δεν συμπεριλήφθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού Αζερμπαϊτζάν  – Βιέννης Αυστρίας.

 

Όπως φαίνεται και από τον χάρτη που παρατίθεται στην Ερώτηση και σας επισυνάπτεται ο Έβρος δεν συμπεριλήφθηκε στην τελική διαδρομή. Με αυτόν τον τρόπο χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης του Νομού.

Θα μπορούσε το τρένο να εισέρχεται στην Ελληνική Επικράτεια μέσω της υπάρχουσας και λειτουργούσας σιδηροδρομικής γέφυρας του Σταθμού Πυθίου Διδ/χου κι από το Ορμένιο να καταλήγει μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας στη Βιέννη της Αυστρίας, όπως φαίνεται κι από τον δεύτερο χάρτη που παρατίθεται και επισυνάπτεται.

Με αυτόν τον τρόπο ο Έβρος θα είχε καταστεί σημαντικός ενδιάμεσος διαμετακομιστικός κόμβος, ενώ θα αξιοποιείτο περαιτέρω η Νέα Εγνατία, αλλά και η νέα «θαλάσσια Εγνατία», που υποστηρίζει ο ίδιος, ώστε να γίνει πραγματικότητα η σύζευξη των συγκοινωνιών.

Επίσης θα μπορούσε έμμεσα να αξιοποιηθεί και η γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων που ξεκινάει από την Κίνα και καταλήγει στο μεγάλο λιμάνι Πότι της Γεωργίας στη Μαύρη Θάλασσα.

Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» που θα συνδέει τα τρία λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξ/πολης με τη Μπουργάς, Βάρνα και θα φθάνει μέχρι το λιμάνι του Δούναβη αποδείχθηκε ως «έπεα πτερόεντα».

Οι Βουλευτές ρωτάνε μεταξύ άλλων τους Υπουργούς για ποιο λόγο δεν συμπεριλήφθηκε ο  Έβρος ως ενδιάμεσος σταθμός και τμήμα στη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Βιέννη και αν προτίθενται να παρέμβουν υπέρ των συμφερόντων του Έβρου και της χώρας.