Αλεξανδρούπολη: “Πετάει” ψηλά το αεροδρόμιο «Δημόκριτος»

1985

Σε ανοδική πορεία το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης. Το 2017 η κίνηση έφτασε στο 62% με άριστη εξυπηρέτηση από Ερντογάν μέχρι ΝΑΤΟ. Υπάρχει δέσμευση κονδυλίου 700.000 ευρώ για την ολοκλήρωση του πύργου ελέγχου μέσα στο 2019.

Τους επόμενους μήνες ενισχύεται το πρόγραμμα του αερολιμένα με μια νέα εταιρεία που θα πετά για Αθήνα (πέντε την ημέρα θα είναι οι πτήσεις για Αθήνα), καθώς και από τις πτήσεις της TUS για Λάρνακα. Επίσης σε λειτουργία είναι ο πιστοποιημένος οργανισμός συντήρησης αεροσκαφών, λειτουργούν δύο σχολές πιλότων ενώ σύντομα αναμένεται να αποκτήσει πάρκο καυσίμων .

 Τα παραπάνω στοιχεία , κάνοντας ένα μικρό απολογισμό για το 2017, έδωσε στην δημοσιότητα ο αερολιμενάρχης Αλεξανδρούπολης κ. Στέλιος Ζαντανίδης κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου με αφορμή την παρουσίαση του νέου θερινού προγράμματος πτήσεων του αερολιμένα για την περίοδο από 25/3/ 2018- 27/10/2018,παρουσία του Δημάρχου Ευάγγελου Λαμπάκη και του προέδρου του Επιμελητηρίου Έβρου κ.Χριστόδουλου Τοψίδη.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαντανίδη το αεροδρόμιο ιδρύθηκε το 1944 ενώ έγινε για πρώτη φορά διεθνές το 1955. Από το 2012 έχει τη σημερινή του μορφή, με τις νέες πίστες, τη φωτοσήμανση, το νέο τερματικό σταθμό και τον πύργο ελέγχου. Το αεροδρόμιο, έχει πάρα πολύ καλά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά με έναν διάδρομο 2.582 x 45 μέτρα, που «θα ζήλευαν πολλά αεροδρόμια», μία πίστα στάθμευσης, στην οποία χωράνε άνετα 4 μεσαία αεροσκάφη, μια δευτερεύουσα πίστα για ελικόπτερα, καθώς και μία στεγασμένη επιφάνεια 9.000 τμ.Επίσης στο αεροδρόμιο λειτουργούν δύο σχολές πιλότων, μία από Θεσσαλονίκη για επαγγελματίες πιλότους και μία από Καβάλα οι οποίες δημιουργούν το 70% της κίνησης του αερολιμένα . Στο αεροδρόμιο υπάρχει και ένας από τους καλύτερους οργανισμούς επισκευής και συντήρησης αεροσκαφών στη χώρα, ο οποίος μπορεί να επισκευάσει, να συντηρήσει, να λύσει και να δέσει το 70% των μικρών αεροσκαφών που πετάνε σήμερα στην Ελλάδα,ενώ προχωρά ο σχεδιασμός για τη δημιουργία πάρκου καυσίμων εντός του αερολιμένα καθώς και η συνεργασία ΥΠΑ με ΔΠΘ για τη λειτουργία κέντρου κατάστασης της υγείας πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Από το 2012 ως το 2017 το «Δημόκριτος» εξυπηρέτησε 28.000 αεροσκάφη, με μέσο όρο επιβατών, ανά έτος, πάνω από 200.000,απασχολεί 35 υπαλλήλους όλων των κλάδων και συνολικά σε σύνολο ανθρώπων ξεπερνά τους 100. Η λειτουργία του αερολιμένα είναι από 12 ως 16 ώρες και μπορεί να είναι και 24 ώρες, αν ζητηθεί.
Σε σχέση με τον αριθμό των κινήσεων (προσγειώσεις ή απογειώσεις), όπως ανέφερε ο κ. Ζαντανίδης το 2016 έγιναν 4.870 κινήσεις και το 2017 7.946 κινήσεις (αύξηση 62%). «Είμαι σίγουρος ότι το 2018 θα ξεπεράσουμε τις 9.000 κινήσεις καθώς αυξάνονται πάρα πολύ οι εμπορικές πτήσεις και έρχεται και η δεύτερη σχολή πιλότων από την Καβάλα. Με αυτά τα στοιχεία, το αεροδρόμιό μας ξεπερνά σε κίνηση μεγάλες τουριστικές περιοχές όπως η Μυτιλήνη, η Λήμνος, η Σάμος, η Χίος, τα Ιωάννινα, η Κεφαλλονιά και η Σκιάθος», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Μετά από πάρα πολύ κόπο και προσπάθειες καταφέραμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες ώστε να έρθουν κι άλλες εταιρείες, εσωτερικού και εξωτερικού, οι οποίες βρήκαν εδώ ευήκοα ώτα και ένα νοικοκυρεμένο αεροδρόμιο», ανέφερε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης και τόνισε πως «το Δημόκριτος είναι μέσα σε όλες τις αναπτυξιακές συζητήσεις με προοπτική στο μέλλον για τις επόμενες δεκαετίες συνδυάζοντας τις μελλοντικές δυνατότητές του με την απορρόφηση επιβατικού κοινού από την Αδριανούπολη.»

«Μπορεί το αεροδρόμιο να είναι κάτω από δημόσια εποπτεία, αλλά λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και γι’ αυτό έχει φέρει αυτά τα αποτελέσματα,» ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Πηγή