Αλεξανδρούπολη: 7 στους 10 επιχειρηματίες τα ίδια ή καλύτερα από πέρσι

1119

Βελτίωση του οικονομικού κλίματος και ταυτόχρονη αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης καταγράφει για πρώτη φορά από το 2013 από την έναρξη των ετήσιων εκθέσεων αποτύπωσης του Οικονομικού Περιβάλλοντος, ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης .
«Το εμπόριο και η τοπική επιχειρηματικότητα εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις με θετική προοπτική, με επτά στους δέκα επιχειρηματίες της Αλεξανδρούπολης να καταγράφουν βελτίωση ή σταθεροποίηση στις οικονομικές τους επιδόσεις για το 2017,» ανέφερε κατά την παρουσίαση της έρευνας ο πρόεδρος Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ, παρουσιάζοντας την έκθεση στα ΜΜΕ.

Αναφερόμενος στους παράγοντες που συνετέλεσαν στην καταγραφή των θετικών αποτελεσμάτων ο κ. Χατζημιχαήλ σημείωσε πως «αυτό οφείλεται σε μία σειρά από παράγοντες, μεταξύ αυτών είναι η ταχεία ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, η γενική θετική εντύπωση για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και η σχετική πολιτική σταθερότητα» και διευκρίνισε : «αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως έχουν επιλυθεί τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, καθώς η άτυπη στάση πληρωμών των Ελλήνων προς το ελληνικό δημόσιο ύψους 100 δις ευρώ, η εμμονή στην φορολόγηση με 900 εκατ. ευρώ νέους φόρους για το 2018 και η έξαρση της μαύρης οικονομίας συνθέτουν μία παράλληλη πραγματικότητα.»
Σύμφωνα με τον κ.Χατζημιχαήλ «η αναιμική αύξηση των οικονομικών επιδόσεων μέρους της τοπικής επιχειρηματικότητας ουδεμία σχέση έχει με τις προ κρίσης επιδόσεις και σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για την επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα, παρά σηματοδοτεί -με την ενίσχυση των προοπτικών και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης- την επιστροφή στο κλίμα του Νοεμβρίου του 2014».

Ετήσιος τζίρος 2017

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα που εξάγονται από τις απαντήσεις της κεντρικής ερώτησης της έρευνας για τις ετήσιες οικονομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων της Αλεξανδρούπολης, καθώς για πρώτη φορά στην πενταετία καταγραφής του Οικονομικού Περιβάλλοντος προκύπτει ισορροπία, με τα ποσοστά να μοιράζονται στις τρεις κατηγορίες και 7 στις 10 επιχειρήσεις να παραμένουν σταθερές ή να αυξάνουν τις ετήσιες οικονομικές τους επιδόσεις.
Το εύρημα είναι περαιτέρω εντυπωσιακό καθώς συγκρίνοντας τις καταγραφές των παρελθόντων ετών 7 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραφαν διαχρονικά αρνητικά αποτελέσματα.
Στα αμιγώς στατιστικά στοιχεία της καταγραφής του ετήσιου τζίρου των καταστημάτων της Αλεξανδρούπολης για το 2017 συγκριτικά με εκείνον του 2016, προκύπτει ότι για μία ακόμη χρονιά ο ετήσιος τζίρος κινείται αυξητικά για το 37,46%, μείωση δηλώνει το 34,87% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ το 27,67% δεν σημείωσε καμία μεταβολή.
Στις κλαδικές υποκατηγορίες, ανησυχητικά αρνητικά αποτελέσματα παρουσιάζουν για μία ακόμη χρονιά οι κλάδοι του εμπορίου Ξυλείας και Λευκών Ειδών με το 100% των σχετικών επιχειρήσεων να δηλώνει μείωση τζίρου, ενώ προβληματισμό δημιουργούν και οι αρνητικές στην πλειοψηφία τους επιδόσεις των μικροκαταστημάτων με Ψιλικά-Ζαχαρώδη.
Στους πρωταθλητές του 2017 συγκαταλέγονται οι επιχειρήσεις εμπορίας Αυτοκινήτων, τα καταστήματα Παιχνιδιών και ο κλάδος των Ηλεκτρικών Ειδών & Νέας Τεχνολογίας με το σύνολο των σχετικών επιχειρήσεων να καταγράφει αύξηση τζίρου για το 2017.
Μάλιστα για την περίπτωση των καταστημάτων Ηλεκτρικών Ειδών & Νέας Τεχνολογίας αξίζει να σημειωθεί πως η καθολική αύξηση των πωλήσεων έχει επέλθει αποκλειστικά και μόνο από την εγχώρια κατανάλωση. Σε συνέχεια μάλιστα των προηγουμένων επισημαίνουμε το γεγονός πως για πρώτη φορά στην τελευταία πενταετία καμία επιχείρηση του δείγματος της εν λόγω κατηγορίας δεν είχε πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές όταν τα προηγούμενα χρόνια οι smart-επώνυμες συσκευές βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών.

Η αγοραστική κίνηση από αλλοδαπούς επισκέπτες

Το 2017 αποτελεί μία ακόμη χρονιά κατά την οποία η αγορά και οικονομία της Αλεξανδρούπολης ενισχύεται από «εισαγομένους» καταναλωτές καθόλη την διάρκεια του έτους και με περιόδους έξαρσης την θερινή και την εορταστική περίοδο. Παρόλα αυτά, εντυπωσιακό αρνητικό στοιχείο της καταναλωτικής συμπεριφοράς των τουριστών της Αλεξανδρούπολης αποτελεί ο σταδιακός κορεσμός της κατανάλωσης στα εμπορικά καταστήματα και η παράλληλη εντυπωσιακή -αλλά όχι ικανή να υπερκαλύψει τις απώλειες από το εμπόριο- ενίσχυση της κατανάλωσης στις επιχειρήσεις ψυχαγωγίας και διασκέδασης.
Έτσι λοιπόν για δεύτερη συνεχή χρονιά 7 στους 10 επιχειρηματίες (70,30%) πραγματοποίησαν πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές με το μέσο ποσοστό συμμετοχής τους στους ετήσιους τζίρους των πρώτων να ανέρχεται στο 6,56%, μειωμένο όμως κατά σχεδόν μιάμιση μονάδα σε σχέση με το 2016, χρονιά κατά την οποία η συμμετοχή είχε καταγράψει την ανώτατη τιμή της και υπολογιζόταν στο 8% .
Την πλειοψηφία των αλλοδαπών καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης καταλαμβάνουν για μία ακόμη χρόνια οι Τούρκοι επισκέπτες με ποσοστό που ανέρχεται στο 46,32%. Το ποσοστό αυτό όμως παρουσιάζεται αισθητά μειωμένο σε σχέση τόσο με εκείνο της προηγούμενης καταγραφής του 2016 με μία μείωση της τάξεως του 10% κατά προσέγγιση, όσο και του 2015.
«Πρόκειται για ένα ανησυχητικό φαινόμενο που έγκαιρα εντοπίσαμε και επισημάναμε στο παρελθόν, φαινόμενο το οποίο χρήζει περαιτέρω διερεύνησης καθώς η μείωση της κατανάλωσης των Τούρκων επισκεπτών δεν ακολουθεί τις οδικές αφίξεις που καταγράφονται στο συνοριακό σημείο διέλευσης των Κήπων» είπε ο κ. Χατζημιχαήλ,

Επιπλέον, σταθερά αυξητικές τάσεις εμφανίζει την τελευταία τριετία η κατανάλωση των Βούλγαρων τουριστών στις τοπικές επιχειρήσεις με το ποσοστό συμμετοχής τους στο μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης να ανέρχεται στο 29,57% αυξημένο κατά προσέγγιση κατά 10% σε σχέση με την καταγραφή του 2016.
Στην τρίτη θέση εμφανίζονται οι Ρουμάνοι τουρίστες με το ποσοστό τους στο Μείγμα να εμφανίζεται σχετικά σταθερό με τάσεις οριακής μείωσης και να προσδιορίζεται ως ποσοστό συμμετοχής επί του συνόλου στο 8,09%.
Οριακή αύξηση στην κατανάλωση των Ρώσων τουριστών οι οποίοι εμφανίζονται με ένα ποσοστό συμμετοχής της τάξεως του 7,35%, αρκετά όμως μακριά από την πρώτη καταγραφή του 2013.
Εντυπωσιακά είναι τα δεδομένα για τους Σέρβους επισκέπτες-καταναλωτές, σύμφωνα πάντα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων (στην έρευνα) επιχειρηματιών, οι οποίοι διπλασιάζουν την συμμετοχή τους στο μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης καταγράφοντας ένα ποσοστό της τάξεως του 4,41%.

Ταυτότητα έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη με στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα εκατόν ενενήντα οκτώ (198) ιδιοκτητών καταστημάτων με δειγματοληπτικό πλαίσιο το μητρώο του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, καλύπτοντας όλο το γεωγραφικό εύρος της Αλεξανδρούπολης , μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, και χρόνο διεξαγωγής από 03 έως 11 Ιανουαρίου 2018.
Κατά την πρακτική των περασμένων εκθέσεων, πραγματοποιήθηκε γεωγραφική κατηγοριοποίηση των επιχειρήσεων σε δύο μεγάλες κατηγορίες ενώ προσδιορίστηκε και η επιμέρους κλαδική υποκατηγοριοποίηση ανάλογα με την επαγγελματική δραστηριότητα-ομοιογένεια των εγγεγραμμένων μελών του σωματείου, διαμορφώνοντας έτσι την κατηγορία των καταστημάτων της Περιφέρειας της Αλεξανδρούπολης με 16 κλάδους και την κατηγορία του Κέντρου με 14 επιμέρους κλάδους, ώστε να υπάρξει στρωματοποίηση του στατιστικού πληθυσμού και εν τέλει μία σαφής και ολοκληρωμένη εικόνα της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας του 2017.

ert.gr