Στην εποχή των δορυφορικών διοδίων η Ν. Εγνατία

1333

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων στη Ν. Εγνατία κατέθεσε σήμερα (10/11) ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Η Ν. Εγνατία Οδός είναι από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που έχουν κατασκευαστεί στη χώρα, αποτελεί μια σημαντική αναπτυξιακή και κοινωνική υποδομή για όλη τη Β. Ελλάδα κι όχι μόνο, καθώς και κίνητρο για την προσέλκυση πολλών ιδιωτικών αλλά και δημόσιων επενδύσεων σε λιμάνια και αεροδρόμια.

Όπως αναφέρεται στην Επίκαιρη Ερώτηση σε σύσκεψη που έγινε στις 26/6 στην Πρυτανεία του Δ Π Θ και στην οποία συμμετείχαν ο Πρύτανης ,οι Αντιπρυτάνεις, οι Πρόεδροι Τμημάτων και καθηγητές της  Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης, ο Βουλευτής παρουσίασε την πρότασή του για την εκπόνηση Οικονομοτεχνικής και Νομικής μελέτης για τα Δορυφορικά Διόδια μέσα από μια επιστημονική και πρωτοποριακή Έρευνα της τοπικής Πανεπιστημιακής Κοινότητας . Η Σύγκλητος του Δ.Π.Θ. σε συνεδρίαση της στις 29 Ιουνίου αποφάσισε την αυτοχρηματοδότηση της μελέτης για τα δορυφορικά διόδια, τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν και δημόσια μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Υπουργός πριν από λίγες ημέρες αναφέρθηκε στη χρήση ηλεκτρονικών και αναλογικών διοδίων που κι αυτά όμως ολοκληρώνουν προσεχώς τον κύκλο τους. Το μέλλον είναι τα δορυφορικά διόδια που θα οδηγήσουν σε μια πιο ορθολογική χρέωση για τους πολίτες.

Ο Βουλευτής ρωτάει μεταξύ άλλων τον Υπουργό αν εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής του η εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων στους αυτοκινητόδρομους κι αν θα «αγκαλιάσει» αυτήν την προσπάθεια του Πανεπιστημίου, διαθέτοντας, εφόσον του ζητηθεί, το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό.

Επίσης, για το αν το Υπουργείο έχει προχωρήσει σε μια ανάλογη μελέτη για τα δορυφορικά διόδια και ποια είναι τα αποτελέσματά της.

 

Αναλυτικά η Επίκαιρη Ερώτηση

«Η Ν. Εγνατία Οδός είναι από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα που έχουν κατασκευαστεί στη χώρα αποτελεί μια σημαντική αναπτυξιακή και κοινωνική υποδομή για όλη τη Β. Ελλάδα κι όχι μόνο, καθώς και κίνητρο για την προσέλκυση πολλών ιδιωτικών αλλά και δημόσιων επενδύσεων σε λιμάνια και αεροδρόμια. Η άδικη απόφαση του Υπουργείου σας για την αύξηση του αριθμού των μετωπικών διοδίων στην Ν. Εγνατία πολλαπλασιάζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος μετακίνησης προσώπων  και πραγμάτων, γεγονός που θα έχει σημαντικές συνέπειες στις τοπικές οικονομίες.

Σε σύσκεψη που έγινε στις 26/6 στην Πρυτανεία του Δ Π Θ και στην οποία συμμετείχαν ο Πρύτανης ,οι Αντιπρυτάνεις, οι Πρόεδροι Τμημάτων και καθηγητές της  Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης, παρουσίασα την πρότασή μου για την εκπόνηση Οικονομοτεχνικής και Νομικής μελέτης για τα Δορυφορικά Διόδια μέσα από μια επιστημονική και πρωτοποριακή Έρευνα της τοπικής Πανεπιστημιακής Κοινότητας . Η Σύγκλητος του Δ.Π.Θ. σε συνεδρίαση της στις 29 Ιουνίου αποφάσισε την αυτοχρηματοδότηση της μελέτης για τα δορυφορικά διόδια, τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν και δημόσια μέχρι το τέλος του έτους.

Πριν από λίγες ημέρες μιλήσατε για χρήση ηλεκτρονικών και αναλογικών διοδίων που κι αυτά όμως ολοκληρώνουν προσεχώς τον κύκλο τους. Το μέλλον είναι τα δορυφορικά διόδια που θα οδηγήσουν σε μια πιο ορθολογική χρέωση για τους πολίτες.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε

  • Εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής σας η εφαρμογή των δορυφορικών διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους; Θα «αγκαλιάσετε» αυτήν την προσπάθεια του Πανεπιστημίου και θα διαθέσετε επιστημονικό προσωπικό, εφόσον σας ζητηθεί, για να συνδράμει στη μελέτη του Πανεπιστημίου;
  • Έχει προχωρήσει το Υπουργείο σας σε μια ανάλογη μελέτη για τα δορυφορικά διόδια; Κι αν ναι ποια είναι τα αποτελέσματά της;».