Το Facebook Live ήρθε για να σε αιχμαλωτίσει!

1103

Μία νέα και πολλά υποσχόμενη προοπτική προβολής και δικτύωσης για επιχειρήσεις και μη.

To Facebook Live ουσιαστικά αποτελεί μία ακόμη επέκταση των δυνατοτήτων της γνωστής σε όλους μας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, του Facebook. Πρόκειται για μία ικανότητα κατά την οποία οι χρήστες της εν λόγω πλατφόρμας έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν με τον υπόλοιπο διαδικτυακό κόσμο ένα “Live Video”. Αυτό σημαίνει ότι οι υπόλοιποι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα βίντεο την ίδια ακριβώς στιγμή κατά την οποία αυτό καταγράφεται (σύγχρονα).

Facebook Live – Περιεχόμενο που Μετρά

Το Facebook Live είναι μία πολύ καλή επιλογή για τις εταιρίες εκείνες οι οποίες προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού και των δυνητικών πελατών τους μέσω των social media. Αυτό δικαιολογείται από το γεγονός ότι η πλατφόρμα του facebook αντιλαμβάνεται ένα Live Video ως ένα είδος περιεχομένου με μεγάλο συντελεστή βαρύτητας ως προς τη σημαντικότητά του. Έτσι, από μόνη της η πλατφόρμα και χωρίς την ανάγκη της δικής μας ανάμειξης, το προωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι περιεχόμενο άλλου είδους, όπως εικόνες ή απλά βίντεο. Σύμφωνα με τους Socialbakers σε έρευνα που δημοσίευσαν, ένα Facebook live video έχει ένα οργανικό προβάδισμα έναντι των άλλων μορφών περιεχομένου κατά 135%.

Αιχμαλωτίζοντας την Προσοχή του Κοινού

Δεν είναι όμως μόνο η πλατφόρμα του facebook η οποία φαίνεται να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή και τελικά προτεραιότητα σε live videos. Ενδιαφέρον αποτελεί επίσης το γεγονός ότι ένα live video εξιτάρει και το ενδιαφέρον των χρηστών. Σύμφωνα με αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα το facebook (socialmediaexaminer, 2017) οι χρήστες κατά μέσο όρο ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερο χρόνο για να παρακολουθήσουν ένα facebook live video, απ’ ότι ένα συμβατό ασύγχρονο βίντεο. Αυτό είναι κάτι λογικό, αφού από την ίδια του τη φύση ένα βίντεο τέτοιου είδους προκαλεί στο χρήστη την προσδοκία, την αναμονή για το μοναδικά αναπάντεχο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι χρήστες ουσιαστικά ποντάρουν λίγο ακόμη από το χρόνο τους, όπως ακριβώς θα πόνταραν σε κάποιο τυχερό παιχνίδι με την προσδοκία ότι θα γίνουν αυτόπτες μάρτυρες κάτι μοναδικού και επομένως ενός εν δυνάμει viral γεγονότος το οποίο θα έχουν την τύχη να μοιραστούν πρώτοι με τον υπόλοιπο ιντερνετικό κόσμο.

Facebook Live Maps

Η δημιουργία facebook live videos είναι αυτή τη στιγμή μια μεγάλη ευκαιρία – πρόκληση ιδιαίτερα για επιχειρήσεις οι οποίες αρχίζουν αυτή τη στιγμή να χτίζουν τη διαδικτυακή παρουσία τους. Αυτό συμβαίνει διότι η χρήση του facebook live δεν είναι ακόμη αρκετά διαδεδομένη στον ελλαδικό χώρο. Αν οδηγηθεί κάποιος στο Facebook Live Map, το οποίο είναι διαθέσιμο για desktop, μπορεί να δει τον παγκόσμιο χάρτη, όπου με μπλε κουκίδες προβάλλονται οι χρήστες οι οποίοι αυτή τη στιγμή μοιράζονται ένα facebook live. Πηγαίνοντας το ποντίκι σε αυτές τις κουκίδες μπορεί να έχει άμεσα μία επισκόπηση του βίντεο σε πραγματικό χρόνο. Αν κάποιος δημοσιεύσει ένα live video στην Ελλάδα, τότε αυτόματα θα εμφανιστεί μία κουκίδα στο χάρτη και δεδομένου του ότι δεν υπάρχουν πολλοί που θα κάνουν κάτι ανάλογο σύντομα, καταφέρνει να τραβήξει όλα τα βλέμματα πάνω του, μιας και δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι θα κάνουν τη σκέψη να ρίξουν μια ματιά στα διαθέσιμα live videos που υπάρχουν στην Ελλάδα, τόσο Έλληνες, όσο και κάτοικοι άλλων χωρών. Φυσικά, για να γίνει αυτό θα πρέπει 1) το βίντεο να έχει δημοσιευθεί με ρύθμιση απορρήτου “δημόσιο” και 2) να έχει μοιραστεί το στίγμα της  τοποθεσίας του.

Facebook API

Ειδικά για εκείνες τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κάνει κάποια σοβαρή επένδυση στο κομμάτι του βίντεο αγοράζοντας επαγγελματικές κάμερες, drones και κάθε άλλο είδος εξοπλισμού ηχοληψίας και λήψης βίντεο, το facebook live είναι και γι αυτές τις περιπτώσεις η ιδανική λύση. Και αυτό γιατί αντίθετα ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς ένα facebook live video μπορεί να τραβηχτεί και με κινητές συσκευές φυσικά, αλλά και με επαγγελματικό εξοπλισμό. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του Facebook Live API οι χρήστες μπορούν να μεταδώσουν άμεσα live streaming μέσα από μία ή περισσότερες επαγγελματικές κάμερες, άλλες συσκευές όπως drones ή  κάποια camera pro, ακόμη και να μοιραστούν την οθόνη του υπολογιστή τους κατά την ώρα που παίζουν ίσως κάποιο παιχνίδι (Live.fb.com/api). Οι δυνατότητες φαίνεται μάλιστα ότι είναι πολύ περισσότερες αφού το Facebook Live API δίνει τη δυνατότητα σε προγραμματιστές να επέμβουν στον κώδικα με σκοπό να προσαρμόσουν και να επεκτείνουν τις δυνατότητες προβολής live video για κάθε περίσταση και με κάθε τρόπο.

Σύγκριση με άλλα μέσα προβολής Live Video

Το Facebook Live δεν είναι ο μόνος τρόπος για να μοιραστεί κάποιος ένα live video. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες οι οποίες προσφέρουν επίσης αυτή τη δυνατότητα, οι πιο δημοφιλείς από τις οποίες ίσως είναι το Youtube και το Periscope. Τα live video στο Youtube είναι κάτι αρκετά δημοφιλές και στην Ελλάδα με διάφορα show να κάνουν ρεκόρ προβολών για να ελληνικά δεδομένα, όπως το «ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΝΕΤΙ» με την Λυδία Παπαϊωάννου και τον Κώστα Μαλιάτση. Ειδικά για το Periscope μπορούμε να πούμε ότι είναι μία πλατφόρμα η οποία αποτελεί πλέον ιδιοκτησία του Twitter και ως επακόλουθο αυτού αλληλεπιδρά σχεδόν ιδανικά με αυτό. Μάλιστα, κάποιος χρησιμοποιώντας μία camera pro μπορεί να μοιραστεί άμεσα την περιπέτειά του με όλους τους followers του. Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν υπάρχουν ακόμη οι δυνατότητες επαγγελματικών live video, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό στο facebook και στο youtube.

Ζωντανή Αλληλεπίδραση

Μία ακόμη σημαντική προοπτική των live facebook videos είναι ο άμεσος τρόπος αλληλεπίδρασης που επιτρέπουν μεταξύ αυτού που τραβάει το βίντεο (creator) και του υπολοίπου κοινού (audience). Οι χρήστες μπορούν να αφήσουν άμεσα τα σχόλιά τους επί του βίντεο, τα οποία και εμφανίζονται αυτόματα στην οθόνη του δημιουργού του βίντεο, αλλά και στους υπόλοιπους χρήστες ενώ ακόμη η λήψη είναι ενεργή. Εντύπωση ίσως προκαλέσει και ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζονται και τα έξι γνωστά reactions (like, love, fun, wow, sad, angry ) όταν αυτά πατηθούν από τους χρήστες. Μόλις ενεργοποιηθούν τα αντίστοιχα σύμβολα εμφανίζονται μέσα στο βίντεο και είναι ορατά από όλους. Για παράδειγμα, αν πέντε χρήστες πατήσουν την ίδια στιγμή το σύμβολο fun, τότε αμέσως πέντε χαρούμενα προσωπάκια θα εμφανιστούν μέσα στο βίντεο και θα είναι ορατά από όλους.

πηγή