Ορεστιάδα: Παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος και του Προσχεδίου προτεινόμενων στόχων και μέτρων για το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

1000
Στις 23 Ιανουαρίου 2017 πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Δημοτικό Κατάστημα με θέμα:
«παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος (ΣΔΑΕΚ) και του προσχεδίου προτεινόμενων στόχων και μέτρων για το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΣΒΑΚ) του Δήμου Ορεστιάδας»,

Ο Δήμος Ορεστιάδας, υιοθετώντας τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές της βιώσιμης ανάπτυξης και του σύγχρονου σχεδιασμού και οργάνωσης των πόλεων, προωθεί την υλοποίηση Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα (ΣΔΑΕΚ) και Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΣΒΑΚ).

Αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία σε ότι αφορά τα ζητήματα ενέργειας και κλιματικής αλλαγής ο Δήμος συμμετέχει στο Σύμφωνο των Δημάρχων για το Κλίμα και την Ενέργεια, που αποτελεί τη μεγαλύτερη σχετική αστική πρωτοβουλία παγκοσμίως και ενώνει χιλιάδες τοπικές και περιφερειακές αρχές που δεσμεύονται οικειοθελώς να υλοποιήσουν τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια στην επικράτειά τους. Στο πλαίσιο της εκπλήρωσης των δεσμεύσεων που απορρέουν από τη συμμετοχή στο Σύμφωνο των Δημάρχων ο Δήμος Ορεστιάδας έχει ολοκληρώσει Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα (ΣΔΑΕΚ), μέσα από το οποίο προκύπτουν δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και την αύξηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας τόσο σε δημόσιους όσο και ιδιωτικούς τομείς του Δήμου.

Παράλληλα αναλαμβάνοντας δράση και σε ότι αφορά τα ζητήματα αστικής κινητικότητας ο Δήμος προχώρησε στην εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΣΒΑΚ). Το ΣΣΒΑΚ θα οργανώσει το πλαίσιο πάνω στο οποίο η Δημοτική Αρχή θα κινηθεί στη διάρκεια των επόμενων 10 ετών για την υλοποίηση παρεμβάσεων και επενδύσεων αναβάθμισης του τοπικού δικτύου αστικών μετακινήσεων. Στόχος είναι να οργανωθεί ένα σύστημα για την περιοχή μας που θα δίνει προτεραιότητα σε βιώσιμους τρόπους κινητικότητας, δηλαδή, στη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, στο ποδήλατο και στην πεζή μετακίνηση έναντι στην ολοένα αυξανόμενη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου.  

Στη συνάντηση αναπτύχθηκε η διαδικασία εκπόνησης των παραπάνω στρατηγικών, αναλύθηκαν οι στόχοι και τα αντίστοιχα μέτρα και μπήκαν οι βάσεις ώστε τα κείμενα να αποτελέσουν μοχλό προώθησης και υλοποίησης δράσεων ικανών να βελτιώσουν τις συνθήκες κινητικότητας αλλά και εξοικονόμησης αναγκαίων ενεργειακών πόρων.